- تاریخ انتشار : سه شنبه 8 تیر 1395 - 14:04
- کد خبر : 10411 چاپ خبر

شاخصهای کمی و کیفی در ثبت احوال این شهرستان رشد یافته است
به گزارش زرندنیوز جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان زرند با حضور اعضاء و به ریاست حبیب ا… خنجری فرماندار شهرستان در محل فرمانداری زرند برگزار گردید. در این جلسه خنجری ضمن عرض خیرمقدم و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان بیان داشت: آمار و اطلاعات ثبت احوال نقش مهمی در
به گزارش زرندنیوز جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان زرند با حضور اعضاء و به ریاست حبیب ا… خنجری فرماندار شهرستان در محل فرمانداری زرند برگزار گردید. در این جلسه خنجری ضمن عرض خیرمقدم و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان بیان داشت: آمار و اطلاعات ثبت احوال نقش مهمی در برنامه ریزی های کلان کشور دارد و وظیفه همه ی ماست که با هماهنگی و هم افزایی در ثبت به موقع وقایع حیاتی، اساسی ترین مرکز تولید آمار و اطلاعات کشور را یاری نماییم.
مقام عالی دولت در شهرستان اعلام کرد: ثبت احوال یک دستگاه زیربنایی و مایه مباهات و افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی است و بایستی آمار و اطلاعاتِ دقیق، به روز و در دسترسی داشته تا مبنای خوبی جهت برنامه ریزی های مهم در کشور باشد.
وی با اشاره به جایگاه ثبت احوال بعنوان نهادی حاکمیتی که عهده دار یکی از اساسی ترین امورحکومتی یعنی تنظیم و صدور اسناد هویتی افراد جامعه می باشد گفت: پایه استحکام واطمینان ازهویت افراد، اسناد موجود در ثبت احوال می باشد، چرا که این اسناد، ملاک عمل مناسبی در احراز هویت و کسب خدمات مختلف در جامعه محسوب می شود.
وی همچنین با اشاره به رشد شاخص های کمی و کیفی در ثبت احوال شهرستان زرند اظهار داشت: امروزه احساس نیاز به خدمات ثبت احوال نشانگر نقش مهم و منحصر به فرد این نهاد در دنیاست و به همین دلیل همکاری با ثبت احوال بیش از گذشته ضروت پیدا می کند.
خنجری در پایان سخنان خود با اشاره به این نکته اظهار داشت: امروزه علاوه بر افراد جامعه، همه سازمانها، نهاد ها وارگانهای دولتی نیازمند خدمات هویتی و آمار به روز ثبت احوال هستند و از عموم مردم شهرستان خواست که جهت دریافت کارت ملی هوشمند و همچنین شناسنامه جدید اقدام نمایند.
در ادامه جلسه، مجید نخعی رئیس اداره ثبت احوال شهرستان به ذکر اهم برنامه های این اداره در سال جاری پرداخت، از جمله: به روز رسانی و صدور شناسنامه های مکانیزه، ثبت ۹۸ درصد وقایع حیاتی شهرستان در مهلت قانونی، صدور کارت ملی هوشمند حداقل ۵ برابر سال قبل، راه اندازی دفتر پیشخوان ثبت احوال در اداره ثبت احوال با کمک و حمایت فرمانداری محترم و….
وی همچنین یادآور شد: ارائه راهکارهای مناسب از سوی اعضاء محترم شورا می تواند جهت کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش سلامت جامعه، این نهادخدمت رسان را یاری نماید.
در پایان پس از بحث و تبادل نظر اعضاء، مقرر گردید جلسه ای توجیهی با حضور دهیاران و رئیس اداره ثبت احوال جهت ثبت فوتی ها در روستاها برگزار گردد. همچنین در خصوص تعویض شناسنامه و دریافت کارت ملی هوشمند در جلسه آتی شورای اداری شهرستان اطلاع رسانی صورت گیرد.
انتهای پیام/ روابط عمومی فرمانداری زرند