• تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تیر 1395 - 13:04
  • کد خبر : 11008
  • چاپ خبر

متن کامل نطق امروز دکتر حسین امیری در مجلس شورای اسلامی (+ صوت )

به گرازش زرند نیوز به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده شهرستان زرند و کوهبنان دکتر حسین امیری نماینده مردم زرند و کوهبنان امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی نطق میان دوره ای داشتند نطق ایشان در صحن علنی مجلس در ادامه اورده شده است : تشکر از مردم فهیم زرند ضمن تبریک عید

به گرازش زرند نیوز به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده شهرستان زرند و کوهبنان دکتر حسین امیری نماینده مردم زرند و کوهبنان امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی نطق میان دوره ای داشتند

نطق ایشان در صحن علنی مجلس در ادامه اورده شده است :

Dr-Amiri4

تشکر از مردم فهیم زرند

ضمن تبریک عید گذشته یکبار دیگر در شروع مجلس دهم  از لطف و محبت مردم خوب شهرستان های زرند و کوهبنان که به این فرزند خود دارند و از حسن اعتماد مجدد برای پنجمین بار این بنده کوچک ، خداوند را سپاسگذارم و شرمنده این همه عنایت مردم خوب خودم هستم.

خداوندا تو خود کمک نما تا بتوانم ادای دین نمایم بار الها تو خود شاهدی که تلاش کردم که کرسی این مردم نماد قانون گرایی و کارشناسی و اظهار نظرهای بدور از بغض و کینه باشد تو خود شاهدی که در زرند همواره دغدغه ام رفع تنگناهای این مردم و بیکاری فرزندانشان بوده .

خداوندا تو خود کمک نما تا مشکلات اقتصادی این کشور به نحوی حل شود و از طرف خود و همکارانم در مجمع نمایندگان استان کرمان عید گذشته را به همه هم استانی های خونگرم مان در سرتاسر دیار کریمان ، این ۴ فصل ایران ، موزه بارداری و بهشت معادن کشور تبریک عرض میکنم یاد و یاد و خاطره شهدایش را ، شهدای دلاور لشکر غیور آفرین لشکر ثارالله را گرامی می داریم .

مشکل کمبود آب استان کرمان

 البته می دانم که این دیار نیز با همه تلاشی که می شود و جنب وجوشی که بوجود امده و با همه ظرفیت های خوب خدادادی کشاورزی و باغداری و صنایع معادن با مشکلات اساسی همچون کمبود آب مواجه است که قطعا به تنهای از توان استان خارج است امیدواریم در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی که در استان تحرکی ایجاد شده با استفاده از ظرفیت های هر گوشه استان ، عادلانه در همه شهرستان ها حر کتی در افزایش تولید و کاهش بیکاری و رفع مسایل حاد کارگری بوجود اید .

از دولت محترم در سفر اخیرشان به استان و عنایت رییس جمهور محترم و همکارانشان به مسایل و مشکلات و طرح های جدید از جمله اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی بصورت پایلوت سپاسگذاریم .

انتظار داریم که که تصمیمات اساسی همچون تامین آب استان و تامین زیر ساخت ها و زمینه اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی با جدیت در دستور کار دولت محترم قرار داشته باشد .

تشکر از استاندار

حرکت خوبی هم توسط استاندار محترم و مدیران استان بوجود آمده که از این بابت سپاسگذاریم . البته انتظار داریم بعضی از مسایل از جمله حل مسایل معادن زغالسنگ و واحد های موجود صنعتی و معدنی در اولویت جدی دولت و مسئولین استان قرار داشته باشند .

تاخیر چند ماهه در پرداخت حقوق کارگان معادن 

شهرستان های زرند و کوهبنان هم با وجود ظرفیت های زیاد صنعتی و معدنی ، مردم در بیکاری جوانان و تنگناهای زندگی مشکل دارند . در کاهش مشکل بیکاری دل بسته ایم به تعدادی طرح های جدید که در قالب اقصاد مقاومتی عملیاتی شوند ولی تاخیر چند ماهه در پرداخت حقوق کارگان معادن و بعضی صنایع و شرکت ها ، زندگی سختی را بر مردم تحمیل کرده .

انتظار می ورد وزرای محترم تعاون کار و رفاه اجتماعی و صنعت و معدن وتجارت بعد از این همه پیگیری ، فکری بکنند . عدم هماهنگی بین این  دو وزارت خانه به خصوص در قضیه معادن زغالسنگ اصلا قابل توجیه نیست. اینها بحث هایی است که در خصوص معادن باید توسط وزرای محترم شفاف شود که وقت کم هست به بحث دیگری می پردازم .

مشکلات درمان

بعد از این همه هزینه هایی که دولت محترم در بخش درمان در سطح ملی انجام داده ، هنوز تجهیرات اولیه و اساسی بیمارستان سینای زرند و کادر پزشکی و تخصصی بیمارستان امام علی (ع) تکمیل نیست و مردم گله مند هستند و الان دیگر انتظار نمی رود این وزارت خانه در درمان مردم مشکل داشته باشد .بیمارستان کوهبنان با قولی که همین دیروز داده شد انشاالله جمع میشود .

مشکل دیگری که اسباب گله مندی بحق مردم است مبلمان شهری و کاهش هزینه های عممران شهری است، توجه به عمران روستایی می باشد وبخصوص شهرداری ها باید مورد حمایت قرار گیرند .

این روند مشکل معیشتی و بیکاری در منزل و بی رمقی و ویرانی فضای شهری در بیرون کم کم جامعه را آسیب پذیر می نماید . البته بحثی این روزها در همه کشور مطرح است مشکلات بیکاری و اقتصادی و از طرفی گسترش تنگ دستی و توزیع بیشتر فقر، آن هم با شعار عدالت محوری در گذشته بوده که واقعیتی است که باید بپذیریم واین را هم باید بپذیریم که این وضعیت اقتصادی یک شبه بوجود نیامده است و یک شبه هم قابل جبران نیست .

این روزها قابل پیش بینی بود. جای تشکر و قدردانی از دولت محترم دارد که حداکثر تلاش خود را در ایجاد آرامش و مهار بحران ها انجام داد. امروز باید بپذیریم که با همه پیشرفت های خوبی که در بخش های مختلف کرده ایم ، وضعیتی که در کف جامعه داریم که همه گله مند از وضعیت اقتصادی و اجتماعی و آسیب ها و تنگ دستی مردم می باشند برایند فعالیت چند دهه همه ماست، هیچ نهادی نمی تواند خود را تبرئه کند. حداقل دهه گذشته تجربه خوبی برای همه شد برای همه نهادهای اثرگذار و موثر در استقرار مدیریت اجرایی کشور و حتی برای خود مردم رای دهنده ما .

این وضع اقتصادی برآیند دولت مداری و حکومت مداری همه ماست

این وضع اقتصادی و اجتماعی ما و آمار هایی که هر روز دلسوزانه و منتقدانه تکرار میشود در کشوری ثروتمند ، برآیند دولت مداری و حکومت مداری همه ماست. نتیجه رفتارهای سیاسی و اجتماعی گذشته همه است و نتیجه تز غیر من و ما ودیگران است. به هر روشی باید از این لوکوموتیو اداره کشور پیاده شد. این روند فرسایشی را سال به سال غرق درتنش ها و  دعواهای سیاسی و البته غافل از زیر پوست جامعه ادامه دادیم ،غافل از بد آموزی ها , رفتارهای سیاسی مان وغافل از آسیب ها و نافرمانی های مدنی واکنش به همین رفتار ما شکل میگرفت. حتی غافل از هدف نهایی که دنبالش بودیم که آرمان شهدایمان بود . آرمان امام  راحل و رهبری مان بود . هرازگاهی هم که به خود می آییم انگشت اشاره به سوی هم گرفته و باز راه خود را می رویم و به قول مولانا من مست و تو دیوانه مارا که برد خانه !

نیاز به برجام ملی

و امروز در آستانه ۴۰ سالگی این نظام اسلامی وقت آسیب شناسی ملی است . حتما باید دررفتارهای گذشته مان تجدید نظر کنیم. باید بپذیریم که روند گذشته جواب نداده و نیاز به برجام ملی داریم . باید در رفتارهایمان تغییر ایجاد نماییم .

مسئه بعد امیدواریم که مجلس دهم با توجه به همین مطالب ذکر شده زمینه رشد اقتصادی و زمینه خروج از این وضعیت را با کمک دولت فراهم نماید .

برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصد که هدف گذاری شده باید حدود ۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری شود. البته یک مطالعه تطبیقی نیاز است که در چه بخش هایی چه اندازه و چه سال هایی از برنامه ششم نیاز است .

انرژی نفت ، گاز و نیرو ، یعنی آب و برق کشور مورد تاسی مان است. بجز انرژی بخش های کشاورزی ، صنعت و معدن ، بازرگانی و بنگاه های کوچک و خرد مهم هستند . حساسیت هر بخش باید مشخص شود . رشد اقتصادی نیاز به سرمایه گذری داخلی و خارجی دارد

امنیت و مجوز از الزامات سرمایه گذاری هستند

امنیت و مجوز از الزامات سرمایه گذاری هستند که دولت و مجلس و همه نهاد ها و همه دلواپسان و دلسوزان نظام باید آن را فراهم نمایند.

فضای امن وبی حاشیه وثبات مقررات و نیز تسهیل مجوز ها و فضای کسب و کار امروز لازمه سرمایه گذاری در اجرای سیاست های کلان اقتصادی است .

ساماندهی اقتصادی و ساماندهی نظام مالیاتی کشور، ساماندهی نظام پولی و بانکی ، نظام بیمه ای و فضای کسب و کار و نظام یارانه ای لازم الاجراست .

ودر آخر از دولت محترم تشکر میکنیم که ساماندهی نظام پولی و بانکی را کلید زدند.

دانلود صوت

انتهای پیام /

لینک کوتاه

برچسب ها