• تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1393 - 13:17
  • کد خبر : 1425
  • چاپ خبر

طرح ضربتی پلمب واحدهای صنفی متخلف در شهرستان زرند

طرح ضربتی پلمب واحدهای صنفی متخلف در شهرستان زرند با حضوررئیس ستاد پیشگیری از وقوع جرم و همچنین رئیس تعزیرات این شهرستان اغاز شد اعضا ستاد پیشگیری از وقوع جرم در استانه ایام نوروز به طور سرزده از کارگاهای تولید شیرینجات و رستورانها بازدید کردند مهدی جعفری رئیس دادگستری شهرستان زرند  افزود در ایام پایانی

طرح ضربتی پلمب واحدهای صنفی متخلف در شهرستان زرند با حضوررئیس ستاد پیشگیری از وقوع جرم و همچنین رئیس تعزیرات این شهرستان اغاز شد

اعضا ستاد پیشگیری از وقوع جرم در استانه ایام نوروز به طور سرزده از کارگاهای تولید شیرینجات و رستورانها بازدید کردند

مهدی جعفری رئیس دادگستری شهرستان زرند  افزود در ایام پایانی سال متاسفانه افراد سود جو و فرصت طلب برای رسیدن به منافع شخصی و گروهی خود  سواستفاده می کنند و در واقع ظلم بزرگی را به مردم روا داشته اند و در این راستا جلسه ای با حضور نماینده دادستان محترم ، معاون فرماندار ،جمعی از  مسئولین بازرگانی و مجمع امور صنفی تشکیل شد.

وی با بیان اینکه از امروز برنامه ریزی در جهت برخورد قاطع و محکم با سودجویان و گرانفروشان در شهرستان زرند آغاز    شد و به زودی شاهد برخوردهای قاطع با گرانفروشان طی بازدیدهای میدانی این گروه بازرسی خواهیم بود.

جعفری بکارگیری اتباع خارجی را در فروشگاههای عرضه مواد غذائئ را تهدیدی جدی علیه بهداشت عمومی دانست و افزود همه مجموعه های قضائی ،اجرائی و بهداشتی مصمم در برخورد قانونی با متخلفین هستند.

رئیس ستاد پیشگیری از وقوع جرم زرند.عرضه و در معرض قرار دادن لباسهائی که عفت عمومی را جریحه دار می کند جرم دانست و اظهار داشت در صورت مشاهده پلمپ می شود.

وی یادآورشد:اکنون ضرورت تنظیم و کنترل بازار بیش از گذشته احساس می شود و باید با جدیت و کنترل بیش‌تری بر بازار نظارت کرد تا شهروندان هیچ نگرانی نداشته باشند.

جعفری ضمن قدردانی از حضور تمامی اعضای ستاد  درطرح ویژه کنترل بازار اظهار داشت:کنترل بازار باید مؤثر و مستمر انجام و منتهی به نتیجه و با متخلفان برخورد قاطع و قانونی شود.

وی تاکید کرد:همچنین تعزیرات حکومتی باید با تمامی ظرفیت‌ها نسبت به برخورد با متخلفان اقدام کند تا از گران‌فروشی و اجحاف و افزایش خودسرانه قیمت‌ها جلوگیری شود.

یوسف علیزاده رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت زرند  هم گفت بازاریان باید اجناس را براساس قیمتهای پایه و مصوب به مردم بفروشند و در غیر این صورت طبق دستورالعملهای قانونی با آنها برخورد جدی و قانونی می شود.

در پایان بازدید سرزده از اشپزخانه یک رستوران معروف  شهر.  رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت  گفت  از ابتدای سال جاری تاکنون ۳ مورد تخلف داشته است و حتی از ورود بازرس این اداره ممانعت شده  و در این بازرسی سرزده متاسفانه ۱۴ مورد تخلف بهداشتی و گرانفروشی مشاهده و پرونده ۶۵۹ میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی میشود . همچنین یک کارگاه تولید شیرینی جات به علت عدم رعایت بهداشت  تا رفع موارد بهداشتی تعطیل شد .

 

اقای ماشاالله عربپور معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان زرند هم  گفت در ۹ ماهه سال جاری ۱۶هزار ۲۹۸   مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی انجام شده است

و برخورد با دستفروشان دوره گرد مواد غذایی به تعداد ۵۱ مورد وپیگیری دریافت حکم دادستانی جهت توقیف خودروهای مذکور .

جمع آوری نان های فاقد بسته بندی و مشخصات از خواروبار فروشی ها در سطح شهررا از دیگر اقدامات عنوان کرد و گفت در طی این مدت

تعداد متصدیان متخلف معرفی شده به تعزیرات حکومتی شهرستان  ۵۸ مورد و مبلغ جرایم ناشی از محکومیت متصدیان ۳۳میلیون ۴۶۰ هزار ریال می باشد

وی درخصوص طرح ارتقای وضعیت  بهداشتی نانوایی هاارسالی از استان تعداد بازدید از نانوائیها درسطح شهر و روستا ۴۱۳ مورد که ۴۷ مورد اخطاریه جهت متصدیان متخلف صادر گردید و ۱۱ نانوایی جهت قطع سهمیه به اداره غله معرفی شدند.

وی از شهروندان خواست در صورت خرید مواد غذائی به تاریخ تولید و پروانه بهداشتی ان توجه داشته باشند و در صورت هرگونه موارد تخلف مراتب را با تلفت ۳۳۴۲۰۰۷۴ اطلاع دهند.

خبرنگار: نجف پور

 

لینک کوتاه

برچسب ها