• تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 اردیبهشت 1394 - 5:19
  • کد خبر : 1705
  • چاپ خبر

چرخ اقتصادکشور مبتنی بر تلاش و کوشش کارگران است

چرخ اقتصادکشور مبتنی بر تلاش و کوشش کارگران است فرماندار زرند بمناسبت هفته کار و کارگر  با حضور در معدن ذغال سنگ گله توت با اهدا شاخه گل به کارگران و دیدار صمیمی با کارگران سخت کوش این معدن با بیان اینکه تلاش و کوشش کارگران نزد خداوند اجر مضاعفی دارد اظهار کرد: کارگران یکی

چرخ اقتصادکشور مبتنی بر تلاش و کوشش کارگران است

فرماندار زرند بمناسبت هفته کار و کارگر  با حضور در معدن ذغال سنگ گله توت با اهدا شاخه گل به کارگران و دیدار صمیمی با کارگران سخت کوش این معدن با بیان اینکه تلاش و کوشش کارگران نزد خداوند اجر مضاعفی دارد اظهار کرد: کارگران یکی از تاثیرگذارترین قشر جامعه هستند که در چرخه تولیدو اقتصاد کشور نقش بسیار ارزشمندی  دارند.وی با بیان اینکه کار و اشتغال سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود گفت: پیشرفت و توسعه جامعه اسلامی در استعدادها و سرمایه انسانی کارآمد و پرتلاش و خلاق است که کارگران به عنوان نیروی محرکه چرخه اقتصاد نقش مهمی را در این امر دارند.جمعی از کارگران معدن گله توت در حالی که لباس کار به تن داشتند ازفرماندار و هیئت همراه استقبال کردند و سپس فرماندار در جمع کارگران قرار گرفت و سخنان آنان را شنید.

عدم پرداخت به موقع حقوق از مهمترین دغدغه های کارگران اعلام شد

فرماندار هم ضمن اشاره به تاکیدات اسلام در خصوص رعایت حقوق کارگر  احترام به کارگران ،خطاب به کارگران گفت: مهم ترین موضوع اینست که شما با کار و تلاش بی وقفه و بی منت خود، رزق و روزی حلال را وارد زندگی خود می کنید که باعث خیر و برکت و موفقیت در زندگی شما می شود. من صمیمانه از شما تشکر می کنم و دست تک تک شما را می بوسم و این روز بزرگ را به شما تبریک عرض می کنم

حبیب الله خنجری در ادامه گفت  متأسفانه در برخی از موارد شاهد عقب افتادگی حقوق و مزایای کارگران هستیم که امیدواریم با تدابیر خاصی که برای آنها در نظر گرفته ایم شاهد کاهش این موارد باشیم.

گفتنی است کارگران معدن گله توت  نیز از حضور فرماندار در جمع آنان و توجه مسائل و خواسته هایشان صمیمانه قدر دانی کردند.

فرماندار زرند  با بیان اینکه به جد پیگیر مسائل و مشکلات کارگران معادن هستیم افزود رایزنی برای پرداخت به موقع حقوق کارگران نیز انجام خواهد گرفت، گفت: بارها به مدیران گفته ام که آیا شما راضی می شوید سه ماه حقوق نگیرید.

در نشستی که به همین مناسبت در دفتر معدن با حضور فرماندار و مسئول دفتر نماینده زرند و مسئولین معدن برگزار شد فرماندار زرند صمیمیت بیشتر مدیران با  مجموعه های کاری خود را بسیار با اهمیت دانست و بر توجه بیشتر مدیران به مسائل و مشکلات کارگران تاکید کرد.

در این نشست منوچهری یکی از مدیران  معدن اعلام اعلام کرد در این معدن ۲۳۰ نفر کارگر مشغول بکارند و سالانه به طور متوسط ۶۵ هزار تن ذغال سنگ تولید می شود .

همچنین دو تونل شیب دار با هزینه ۱۰ میلیارد ریال  با عمق ۳۰۰ و ۱۲۵ متری در این معدن در حال حفاری است و تا ۲ سال اینده راه اندازی میشود که با راه اندازی این دساندریها تولید ذغال سنگ در این معدن تا ۲۰ سال اینده افزایش می یابد .

در این نشست عدم نقدینگی ،عدم برابری قیمت ذغال با هزینه تولید ذغال سنگ ،افزایش قیمت چوب  از مهمترین مشکلات معدن اعلام شد.

لینک کوتاه

برچسب ها