• تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اردیبهشت 1396 - 21:27
  • کد خبر : 19307
  • چاپ خبر

شورا محفل سیاسی نیست / شهرداری یک بنگاه سیاسی نیست / دست های پشت پرده حق آلایندگی صنایع را حذف کرد

به  گزارش زرند نیوز صبح امروز کنفرانس خبری شهردار زرند با حضور خبرنگاران رسانه های محلی در محل دفتر شهردار برگزار شد . در این نشست مطبوعاتی مطالبی از سوی مهندس محمدی شهردار زرند ارائه شد که در ادامه مواردی آورده شده است. مهندس محمدی در ابتدا ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: شما خبرنگاران به

به  گزارش زرند نیوز صبح امروز کنفرانس خبری شهردار زرند با حضور خبرنگاران رسانه های محلی در محل دفتر شهردار برگزار شد . در این نشست مطبوعاتی مطالبی از سوی مهندس محمدی شهردار زرند ارائه شد که در ادامه مواردی آورده شده است.

مهندس محمدی در ابتدا ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: شما خبرنگاران به عنوان چشم های بینای اجتماع و گوش های شنوای مشکلات مردم و از طرفی به عنوان زبان قاطع و شجاع شهروندان هستید.

شهردار زرند گفت : در تاریخ از زرند به عنوان یکی از شهرهای سرآمد استان کرمان که در قرن  پنجم جمعیت ۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر  یاد شده است و در جایی دیگر زرند به عنوان کریدور و محل تقاطع شمال به جنوب و شرق به غرب عنوان شده است. و در سال های نه چندان دور زرند به عنوان منتخب یونسکو انتخاب شده بود.

ایشان افزود: در حال حاضر به همت مسئولین صنایعی در حال احداث در سطح شهرستان است که در آینده ای نزدیک شهر زرند به قطب فولاد تبدیل خواهد شد. ما امیدواریم با همت مسئولین زرند توسعه همه جانبه داشته باشد وما تنها توسعه صنعتی و معدنی را یک توسعه ناقص می دانیم که لازمه تکمیل آن پرداختن به سایر جوانب و سایر توسعه های فرهنگی ، سیاسی ، اجتماعی ، مذهبی ، شهروندی ، شهر نشینی ، شهرسازی و … می باشد.  تا در آینده با معضلات فرهنگی و اجتماعی روبرو نباشیم.

مهندس محمدی گفت : زرند نیازمند چشم اندار کامل و جامع مدیریت شهری برای توسعه همه جانبه می باشد که در همین راستا ما در زرند برنامه های شهرداری را در چهار استراتژی کلی با برنامه زمانی کوتاه مدت ،میان مدت و بلند مدت برنامه ریزی کردیم که این استراتژی ها عبارتند از :

  • کاهش هزینه ها
  • افزایش درآمد ها
  • اصلاح ساختار سازمانی و ایجاد نظم و انضباط اداری( استفاده از نیروی انسانی متورم شده / جلوگیری واگذاری خدمات به پیمانکار)
  • صدور خدمات فنی و مهندسی

ایشان در شرح استراتژی ها گفت : در بحث کاهش پیمانکار مواردی همچون ۷۰۰۰ متر جدول گذاری ، آسفالت ۳۵۰ هزار متر مربع اعم از لکه گیری و آسفالت معابر اصلی شهر انجام که کاهش ۱۰ میلیارد تومان هزینه را داشته است را داشته ایم و از همه مهمتر ما راه اندازی کارخانه آسفالت را داشتیم که کمک بزرگی به شهر زرند بود .

مهندس محمدی افزود :  با توجه به راه اندازی کارخانه آسفالت وکسب تجربه در خصوص آسفالت ، ما در حال کار کردن به عنوان پیمانکار هستیم که این خود درآمدزایی دارد.

منتخب شورای شهر زرند اقدامات حوزه فرهنگی اجتماعی را بدین صورت شرح داد:

  • ایجاد زیر ساخت های فرهنگی شامل سینما ، پلاتوی نمایش و فرهنگسرا
  • ایجاد زیرساخت های ورزشی شامل محوطه بازی دارت ، زمین والیبال ساحلی و پروژه های در حال اجرا شامل احداث زمین بدمینتون ، پیست اسکیت ، زمین خاکی هندبال و فوتبال ساحلی
  • برگزاری برنامه های فرهنگی متنوع از جمله پیاده روی عمومی صبح نشاط ، جشن ها و نشست های اجتماعی

مهندس محمدی در تکمیل شرح  برنامه های فرهنگی اجتماعی گفت : از نکات مهم اجرای برنامه های فرهنگی مدیریت مالی این برنامه ها می باشد به صورتی که از منابع مالی شهرداری هیچ هزینه ای صرف این برنامه ها نگردیده است بلکه از طریق جذب اسپانسر و حامیان مالی درآمدزایی نیز برای شهرداری داشته است.

شهردار زرند در قسمتی دیگر از سخنان حود گفت : مدیریت مالی اداری یکی از مهمترین قسمت های کار ما بود به صورتی که در زمان ورود ما به شهرداری ( شهریور ۹۴ ) پرسنل شهرداری ۵ ماه حقوق عقب افتاده داشتند و امروز با افتخار می گوئیم حقوق عقب افتاده ای نداریم

سوالات و پاسخ های ارائه شده

دلیل برخی از اختلافات بین برخی از اعضای شورا و شهردار چیست ؟

شهردار گفت من هیچ گونه اختلافی با کسی ندارم و دلیل اختلاف در بعضی موارد نشناختن مرز بین دخالت و نظارت می باشد . در بحث مدیریت شهر و شهرداری به دلایل مدیریتی باید مدیریت واحد باشد و نمی شود ۹+۱ باشد . نقص قوانین از سوی شهردار و شوراها می تواند دلیل اختلافات باشد و در صورتی که قوانین رعایت شود اختلافی وجود نخواهد داشت.

از نظر شما شورای شهر نیاز به چگونه افرادی دارد ؟

  • دارای تخصص باشند
  • تعهد داشته باشند . به دلیل اینکه منافع خود را به منافع شهر ترجیح ندهد
  • تجربه های مدیریتی داشته باشند
  • افرادی باشند که وقت کافی داشته باشد

نظر شما نسبت به لیست های سیاسی انتخاباتی ؟

شورا محفل سیاسی نیست که بشود لیستی را توصیه کرد ولی اگر لیستی به دلیل همبستگی با هدف کار کردن برای مردم باشد و هدف کارکردن در جهت منافع گروه نباشد مشکلی ندارد. اما در حالت کلی اینطور می شود گفت که به شناخت های شخصی که از افراد داریم رای دهیم بهتر است.

شما با ریاست شورای سابق که گرایش سیاسی متفاوتی با شما داشتند تعامل خوبی داشتین ، دلیل خاصی دارد ؟

شهرداری یک بنگاه سیاسی نیست . شهرداری یک بنگاه اقتصادی ، رفاهی ، اجتماعی و مردمی است. و به همین جهت من در شهرداری به دور از گرایش سیاسی خود و افراد در حال کار کردن هستم ولی بیرون از اینجا گرایش سیاسی  خودم را خواهم داشت.

آیا حق آلایندگی صنایع به شهرداری پراخت می شود ؟

با پیگیری ها و تست های انجام شده صنایع زرند ، در زرند صنایع آلاینده تشخیص داده شدند ولی استان اکثر صنایع را غیر آلاینده معرفی کرده و هیچ گونه حق آلایندگی به شهرداری نمی پردازند. و ما در حال پیگیری هستیم که این حق آلایندگی صنایع به شهر داری پرداخت شود و با توجه به مبلغ زیاد حق آلایندگی (  یک درصد از فروش محصول ) در صورتی که این حق آلایندگی به شهرداری پرداخت شود بسیاری از مشکلات شهر و شهرداری حل خواهد شد.

پرونده های اختلاس چه شدند ؟

در بعضی از پرونده ها رای صادر شده است و در بعضی هم رای در حال انشاء می باشد.

بدهی های سررسید شده  شهرداری چقدر می باشند ؟

مبلغی حدود  ۲۸ میلیارد تومان

 در بحث پارکینگ  چه برنامه ای دارید؟

پارکینگ یکی از چالش های زرند است و از همینجا اعلام می کنم ما با تمام وجود از سرمایه گذارانی که در بحث احداث پارکینگ طبقاتی در بافت فرسوده شهری قصد سرمایه گذاری داشته باشند استقبال خواهیم کرد.

بعضی می گویند شما به صورت پنهان از بعضی از کاندیداهای شورای شهر حمایت می کنید.  آیا با وجود افرادی  که الان کاندیدای شورای شهر شده اند در آینده جایگاهی در شهرداری برای خود می بینید ؟

شدیدا تکذیب می کنم و آن برخی افراد متاسفانه خیلی کارهای دیگه هم کردند که من نمی خواستم ورود کنم ولی با این سوال شما من مجبورم ورود کنم. یه عده ای که خودشان را مالک شهر به نوعی تصور می کردند ( مالک مقام های سیاسی و کارهای اقتصادی شهر) و چون یکی از برنامه های جدی من این بود زمانی که به شهرداری آمدم جلوی هر نوع باندبازی ، گروه گرایی و دوست بازی در مجموعه شهرداری را بگیرم متاسفانه شروع کردند به تخریب بسیار شدید من ( افتراء ، تهمت ،تحقیر و …) و همه برنامه های من را به زیر سوال بردند . آسفالتی را که ما انجام می دادیم ده ها ایراد بهش می گرفتند در حالی که الان این معابر آسفالت شده مشکلی ندارند. کارهای انجام شده ما را نمی دیدند . و من به خاطر خدا و آرامش شهر چیزی نگفتم . سینما که زحمات زیادی را داشت به زیر سوال بردند و فقط و فقط تخریب کردند و هیچ جایی کارهای ما را ندیدند و این به دلیل ترس از ازدست دادن جایگاه دروغین و کاذب خودشان بود. من هرگز دنبال شهردار شدن نبودم و خود اعضای شورا سه مرتبه آمدند درب خانه من به درخواست . وقتی که شهر به یک بن بست سیاسی رسیده بود و در آستانه انحلال بود من شهرداری که مشکلات زیادی داشت را می شناختم. اما برای نجات شهر آمدم و گفتم آمدم که بایستم و خواهم ایستاد حتی اگر به قیمت جانم تمام شود و به همین خاطر قدمی عقب نشینی نکرده و نخواهم کرد تا روزی که باشم. ناگفته های بسیار زیادی دارم بدلیل نزدیکی انتخابات وجلوگیری از حاشیه سازی وحفظ آرامش نمی گویم و امیدوارم هیچ وقت مجبور نشوم که بگویم.
من از هیچ کاندیدایی حمایت نکرده و نخواهم کرد. اول به این دلیل که شهردارم و مردم باید آزادانه انتخاب کنند و دوم اینکه عضو هیئت اجرایی انتخابات شوراها هستم و خودم را ملزم به رعایت قانون می دانم. 

در آخر می توان گفت با سوالات زیرکانه خبرنگاران از شهردار در مصاحبه مطبوعاتی ،زیاده خواهی برخی از اعضای شورای شهر و دخالت در سیستم اجرایی شهرداری ملموس گردید.

بعد از این نشست مطبوعاتی شهردار زرند با جمع خبرنگاران از پروژه های در حال اجرا شهرداری اعم از نوسازی و راه اندازی شهر بازی ، تکمیل ساختمان اداری شهرداری ،  ساخت زمین اسکیت ، فوتبال و هندبال ساحلی بازدید کردند.

انتهای پیام /

لینک کوتاه

برچسب ها