• تاریخ انتشار : سه شنبه 22 اردیبهشت 1394 - 12:26
  • کد خبر : 1956
  • چاپ خبر

اولین جشنواره استانی شعر نماز درشهرستان زرند ظهر امروز با معرفی برگزیده ها به کار خود پایان داد

اولین جشنواره استانی شعر نماز درشهرستان زرند ظهر امروز با معرفی برگزیده ها به کار خود پایان داد   دبیر  اولین جشنواره استانی شعر نماز  استفاده از ظرفیت بالای هنر در ترویج و گسترش فرهنگ نماز در جامعه را از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره استانی شعر نماز برشمرد. معین معینیان اظهار داشت: دومین جشنواره استانی

اولین جشنواره استانی شعر نماز درشهرستان زرند ظهر امروز با معرفی برگزیده ها به کار خود پایان داد

 

دبیر  اولین جشنواره استانی شعر نماز  استفاده از ظرفیت بالای هنر در ترویج و گسترش فرهنگ نماز در جامعه را از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره استانی شعر نماز برشمرد.

معین معینیان اظهار داشت: دومین جشنواره استانی شعر نماز با محورهای آثار و برکات نماز در زندگی  و کارکردهای ، اجتماعی و فرهنگی این فریضه الهی به میزبانی شهرستان زرند برگزار شد. و خوشبختانه شاعران با ذوق استان با استقبال پرشور از این فراخوان نقش زیبایی بر این صفحه به یادگار نهاده اند .

وی  گفت هئیت داوران جشنواره نماز ضمن پاسداشت حضور شاعران در این همایش معنوی اعلام نمودند به دلیل محدودیت در انتخاب و رتبه بندی و علارغم اینکه تمامی شاعران شرکت کننده را تنها با حضور شایسته سپاس و قدر دانی می داند و داوری در شعر را تنها به دلیل روال جشنواره ها می پذیرد از تمامی شرکت کنندگان قدر دانی می نماید.

توجه شاعران گرامی را به پرداختن به مضامین بدیع و نو و پرهیز از تکرار و نیز بیان صمیمانه و مناسب با زبان شعر امروز جلب می نمائیم .

در پایان هئیت داوران  متشکل از اقایان مرتضی کردی ،منوچهر افضلی ،و حامد حسینخانی   با سپاس از زحمات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد اقامه نماز استان در برگزاری جشنواره ارا نهایی خود را از بین  ۷۰اثر شاعر از سراسر استان  زهرا امیر تیموری از شهرستان بافت ، فرزانه یزدان پناه از شهرستان زرند و حمیر رضا محمود زاده از شهرستان زرندبه ترتیب مقامهای اول تا سوم این رقابت ادبی را به خود اختصاص

آیین اختتامیه اولین جشنواره استانی شعر نماز با حضور فرماندار ،رئیس بسیج هنرمندان استان ،و با استقبال گرم و پرشور اهالی هنر و مسوولان استانی و شهرستانی در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد زرند برگزار شد.و به ۱۰ نفر از شرکت کنندگان هدایایی اهدا شد.

امام جمعه زرند با قدر دانی از برگزار کنندگان این جشنواره گفت به برکت حضرت امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی هنر ایران اسلامی سرامد جهان است و هنر در خدمت حق و حقیقت قرار گرفته است و هر مقدار کوشش کنیم هنر ما اثر گزار باشد ماندگار است .

اقای فلاح مدیر کل ارشاد اسلامی استان هم گفت اولین جشنواره شعر نماز در حال اجرا می شود که فراخوان دومین جشنواره استانی نماز به میز بانی شهرستان زرند کلید خورد و در اولین جشنواره در راستای ترویج فرهنگ نمازدر قالب ۸فعالیت فرهنگی تعریف شده است که جشنواره خوشنویسی با میزبانی شهرستان کوهبنان ، جشنواره پوستر به میزبانی شهرستان بم ،جشنواره شعر به میزبانی شهرستان زرند ،جشنواره طراحی و ترانه سرائی و چاپ کتاب به میزبانی سیرجان ، حمایت از چاپ کتب در رابطه با نماز و تجلیل از نویسندگان کتاب به محوریت معاونت فرهنگی اداره کل قرار دارد که اقدام این فعالیتها بتواند در گسترش فرهنگ نماز موثر باشد

 

لینک کوتاه

برچسب ها