• تاریخ انتشار : یکشنبه 11 تیر 1396 - 16:11
  • کد خبر : 19912
  • چاپ خبر

دومین نشست جشنواره خیراباد زرند صبح امروز برگزار شد

به گزارش زرندنیوز ، دومین نشست جشنواره خیراباد زرند صبح امروز برگزار شد. مهندس نورالدینی معاون فرماندار با اشاره به نقش روستاها در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: فرصت مغتنمی که جشنواره ها برای معرفی توانمندیهای شهرستان بوجود می آورند را نباید از دست داد. محمد اسلامی رییس نمایندگی میراث زرند هم گفت: بهانه خوبی است

به گزارش زرندنیوز ، دومین نشست جشنواره خیراباد زرند صبح امروز برگزار شد.

مهندس نورالدینی معاون فرماندار با اشاره به نقش روستاها در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: فرصت مغتنمی که جشنواره ها برای معرفی توانمندیهای شهرستان بوجود می آورند را نباید از دست داد.

محمد اسلامی رییس نمایندگی میراث زرند هم گفت: بهانه خوبی است تا در این جشنواره از همه ی کسانی که در بازسازی و نگهداری یکی از زیباترین خانه های تاریخی استان همت گمارده اند قدردانی شود.

اسلامی افزود: طی احکامی که توسط فرماندار محترم امضا و ابلاغ شده کلیه برنامه های جشنواره بصورت مردمی است و دهیار روستا هم بعنوان دبیر اجرایی وظیفه سنگینی را عهده دارند .

نماینده اداره کل افزود: ویژگی خاص جشنواره خیراباد دراین است که هم مردم و هم مالک مجموعه تاریخی خیراباد با اشتیاق برای برگزاری جشنواره لحظه شماری می کنند.

اسلامی خاطرنشان ساخت با پیگیری جناب دکتر امیری زمینه حضور مقاماتی از سازمان میراث فرهنگی کشور مدیران ارشد استان و تعدادی از مدیران کل در حال فراهم شدن است.

مهندس خالقی نماینده قانونی آقای ارجمند هم گفت: باعث خرسندی است که این جشنواره درخیراباد برگزار میشود و از هیچ گونه کمکی دریغ نخواهیم کرد.

خالقی افزود: اقتصادمقاومتی یعنی به فعل در آوردن توانایی روستاییان و راهی برای رونق روستاها و جلوگیری از مهاجرت ها است.

رسول نخعی دهیار خیراباد هم گفت: پس از اعلام میراث فرهنگی برای برگزاری جشنواره در خیراباد شور و شعفی وصف ناشدنی در روستا بوجودآمده و همگی تلاش می کنیم میزبانانی شایسته برای میهمانان باشیم.

نخعی افزود: تمام تمهیدات لازم برای این اتفاق تاریخی در روستا اندیشیده شده و برگزاری نمایشگاه صنایع دستی ـ افتتاح موزه خانگی ارجمند ـ مراسم بازیهای بومی محلی بازدید از بافت تاریخی و دهها برنامه دیگر تدارک دیده شده است.

حسن زاده بخشدار مرکزی زرند با اشاره به اهمیت آثار و جاذبه ها در رونق اقتصادی گفت: دهیار خیراباد از جمله افراد توانمند و خوش ذوق است و یقین داریم جشنواره ای باشکوه برگزار خواهد شد.

این جشنواره قرار هست جمعه ۲۳ تیرماه در روستای خیراباد برگزار شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها