• تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 23:22
  • کد خبر : 20742
  • چاپ خبر

شهادت می دهم ما تا الان هیچ مدیری را بواسطه سیاسی بودنش تغیر ندادیم

شهادت می دهم ما تا الان هیچ مدیری را بواسطه سیاسی بودنش تغیر ندادیم اخبار زرند :  امروز صبح مدیر آموزش و پرورش شهرستان زرند نشستی با اصحاب رسانه داشتند . حسین کاظمی در ابتدای این نشست گفت : خبرنگاران وظیفه خطیر و بزرگی بر عهده دارند. خبرنگاران همیشه از دو سلاح خشوع و علم

شهادت می دهم ما تا الان هیچ مدیری را بواسطه سیاسی بودنش تغیر ندادیم

اخبار زرند :  امروز صبح مدیر آموزش و پرورش شهرستان زرند نشستی با اصحاب رسانه داشتند .

حسین کاظمی در ابتدای این نشست گفت : خبرنگاران وظیفه خطیر و بزرگی بر عهده دارند. خبرنگاران همیشه از دو سلاح خشوع و علم و آگاهی برخوردارند. زیربنای جامعه آگاه،آگاه سازی است و این امر بدست خبرنگاران محقق میشود و مشکلات جامعه نیز توسط خبرنگاران گوش مسئولین می رسد.

وی افزود : شما خبرنگاران شعل بسیار حساسی دارید و خیلی جاها به جامعه پویا و با نشاط کمک می کند. در شغل شما برای خبر و خبررسانی قطعا تعهد نیاز است و اگر تعهد نداشته باشید می توانید با انعکاس نادرست یک خبر باعث بروز مشکلاتی برای در جامعه شوید.

ایشان گفت : آموزش و پرورش در بحث تعمیر و تجهیز مدارس با توجه به شعار سال ” اقتصاد مقاومتی : تولید – اشتغال” اولین کاری که انجام داد تعمیر وسایل کمک آموزشی مخصوصا صندلی های فرسوده است البته این کار در ۲ الی ۳ سال گذشته و هم اکنون به دست خود دانش آموزان در طی دوره های کارورزی انجام شده است که سالیانه مبلغی بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان صرفه جویی اقتصادی داشته است.

حسین کاظمی در تشریح پروژه های خیر ساز و اهمیت وجود خیرین چندین پروژه عمرانی که توسط خیرین در حال احداث هستند را نام برد و گفت: پس از زلزله حدود ۷۰ درصد مدارس ما به همت خیرین و کمک های دولتی بازسازی شده اند و ما از تمامی کسانی که تمایل دارند به عنوان خیر در این خصوص ما را یاری کنند استقبال می کنیم.

مدیر آموزش و پرورش زرند با اشاره به کلنگ زنی مدرسه ای با اعتبار کمیساریای سازمان ملل با کمک ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی این سازمان به زرند گفت: بعضی ها از این موضوع ابراز نگرانی کردند و ما به آنها می گوئیم هچ جای نگرانی نیست و این مدرسه بعد از احداث در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت و هیچ اجباری به استفاده اتباع بیگانه از این مدرسه وجود نخواهد داشت و آموزش و پرورش است که تصمیم می گیرد اتباع بیگانه چگونه و کجا تحصیل کنند.

وی در ادامه در خصوص ساماندهی محصلین افاغنه در شهرستان زرند گفت : ما امسال جهت کاهش مشکلات ناشی از این دانش آموزان، تجمیع آنها که تعدادشان چیزی حدود ۴۱۰ نفر می باشد را در مدرسه قدیمی ساز خیابان چمران در دوشیفت صبح و عصر را برنامه ریزی کردیم. حضور این دانش آموزان تهدیدی برای شهرستان نیست و به دلیل دریافت هزینه آموزشی فرصتی نیز برای شهرستان محسوب می شود.

وی در خصوص آمار محصلین شهرستان زرند گفت : در شهرستان نزدیک به ۱۳۵۰۰ نفر دانش آموز در دوره ابتدایی ، ۵۹۰۰ نفر دانش آموز در دوره اول متوسطه و۵۱۰۰ نفر دانش آموز در دوره دوم متوسطه در ۲۲۲ مدرسه دولتی و ۳۱ مدرسه غیردولتی مشغول به تحصیل داریم.

مدیر آموزش و پرورش زرند در خصوص شهریه و یا حق ثبت نام در مدارس زرند گفت : ثبت نام دانش آموزان امسال نیز همانند سالهای قبل در مدارس دولتی رایگان بوده ولی در مدارس هیئت امنایی هزینه هایی جهت کمک به مدرسه اخذ میشود و هیچ گونه اجباری در پرداخت این هزینه ها وجود ندارد و یا بطور کلی می توان گفت هیچ دانش آموزی به دلیل مشکلات مالی از تحصیل باز نخواهد ماند و حتی در بازه های زمانی مشخص به دانش آموزان بی بزاعت کمک هایی ازجمله اهداء لباس فرم و کتب درسی هم صورت می گیرد .

در قسمتی از این کنفرانس خبری کاظمی مدیر آموزش و پرورش زرند در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر عزل های مدیران بعد از انتخابات گفت : همیشه بعد از انتخابات ها حرکتی ایجاد می شود . یک سری توقعات ایجاد می شود و بعد می بینیم کم کم این تب و تاب پائین می آید . و من هم در یک انتخابات جایی بودم و انتخاباتی برگزار شد و من عزل شدم ولی در عین حال ما این نگاه را نداریم. تغییر یک چیز عادی است و وقتی که مدیری چند سال در یک مدرسه باشد کارها برایش روزمره می شوند و این مدیر دچار روزمرگی می شود و زمانی که این مدیر تغییر می کند می بینیم یک برنامه نو دارد. ما به واسطه اینکه انتخابات برگزار شده هیچ مدیری را تغیر ندادیم و تغیراتی که تا الان داشتیم یا به صورت جابجایی مدیران بوده و یا اینکه مدیری بازنشت شده است. من شهادت می دهم ما تا الان هیچ مدیری را بواسطه سیاسی بودنش تغیر ندادیم. اما مدیری که کم توان است و کاررایی خوبی ندارد آن را تغییر خواهیم داد ، به این دلیل که ما مدیون فرزندان مردم هستیم . مدیری هم که همراه ما نباشد نمی تواند مدیر موفقی باشد . من به عنوان مدیری که امروز آموزش و پرورش را مدیریت می کند تفکراتی دارم و این تفکر حاکم باید به گونه ای همه گیر باشد تا بتوانیم اهدافمان را پیش ببریم. ما مدیری داشتیم که از نظر رتبه مدرسه تنزل داشته و ما جایگزینی که برای این مدیر داشتیم از لحاظ خط فکری با مدیر قبلی یکسان بوده است . پس ما عملکرد فرد را در نظر می گیریم و کاری به خط فکری او نداریم.

سید مجید مصطفوی معاون متوسطه آموزش و پرورش در باب شهریه مدارس تیزهوشان گفت: این مدارس شهریه بیشتری دریافت میکنند زیرا که به این مدارس کتاب های دیگری داده میشود و برنامه هایی اضافه بر مدارس دیگر انجام میشود و پذیرش انها از طریق آزمون است .
ایشان در ادامه افزود : شهرستان زرند جز شهرستان های اول در زمینه مهارت آموزی و دانش های مهارتی است .

شایان ذکراست در خاتمه این نشست صمیمی، به پاس قدردانی از زحمات خبرنگاران، لوح تقدیری توسط مدیر آموزش و پرورش زرند به خبرنگاران اصحاب رسانه تقدیم گردید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها