• تاریخ انتشار : جمعه 1 خرداد 1394 - 20:17
  • کد خبر : 2096
  • چاپ خبر

آغاز طرح واکسیناسیون تب برفکی گاوی در شهرستان زرند

آغاز طرح واکسیناسیون تب برفکی گاوی در شهرستان زرند حسن لطفعلی پور سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان زرند با اشاره به اینکه یکی از وظایف مهم دامپزشکی را تأمین امنیت غذایی جامعه است گفت: بیماری تب برفکی به دلیل کاهش شدید تولیدات دامی حاصل از ضایعات جبران ناپذیر این بیماری، می‌تواند تهدیدکننده امنیت غذایی جامعه باشد.

آغاز طرح واکسیناسیون تب برفکی گاوی در شهرستان زرند
حسن لطفعلی پور سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان زرند با اشاره به اینکه یکی از وظایف مهم دامپزشکی را تأمین امنیت غذایی جامعه است گفت: بیماری تب برفکی به دلیل کاهش شدید تولیدات دامی حاصل از ضایعات جبران ناپذیر این بیماری، می‌تواند تهدیدکننده امنیت غذایی جامعه باشد.
وی با اشاره به اینکه این بیماری در دام سبب ایجاد تاول و زخم در دهان ،سم و پستان ، کاهش تولید شیر و کاهش وزن شود گفت: عامل این بیماری براحتی از طریق آئورسل های تنفسی و ترشحات دهان و بینی و یا ترشحات ناشی از زخم های مرتبط به دام های سالم منتقل می شود.
لطفعلی پور با بیان اینکه فاز واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت گاو و گوساله از ابتدای خرداد ماه سالجاری به مدت ۴۵ روز اجرا می شود گفت: در این مدت بیش از ۲هزار۵۰۰ راس گاو و گوساله علیه این بیماری واکسینه می شوند.
وی با اشاره به اینکه این طرح با همکاری بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی در نقاط مختلف شهرستان زرند بصورت رایگان صورت می گیرد گفت: همکاری دامداران عزیز با اکیپهای دامپزشکی در اجرای مناسب این طرح بسیار ضروری است.
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان زرند در پایان قاچاق دام را یکی از عوامل به خطر افتادن بهداشت دامداری‌ها و افزایش احتمال درگیری دام‌ها با بیماری تب برفکی دانست و بیان کرد: دامداران عزیز بایستی ازخرید و انتقال دامهای فاقد سابقه بهداشتی مشخص به واحدهای دامپروری خود برای جلوگیری از وقوع بیماریهای مسری دام و مشترک انسان و دام جلوگیری کنند .

لینک کوتاه

برچسب ها