• تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1396 - 23:11
  • کد خبر : 21160
  • چاپ خبر

امروز رعایت قانون واجب شرعی است

امام جمعه زرند در جلسه شورای فرهنگ عمومی : امروز رعایت قانون واجب شرعی است چون قانون نظام جمهوری اسلامی است اخبار زرند : همزمان با آغارهفته نیروی انتظامی جلسه شورای فرهنگ عمومی به ریاست حجه الاسلام ابراهیمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زرند و با حضور حبیب اله خنحری فرماندار ، احمد رشیدی

امام جمعه زرند در جلسه شورای فرهنگ عمومی :
امروز رعایت قانون واجب شرعی است چون قانون نظام جمهوری اسلامی است

اخبار زرند : همزمان با آغارهفته نیروی انتظامی جلسه شورای فرهنگ عمومی به ریاست حجه الاسلام ابراهیمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زرند و با حضور حبیب اله خنحری فرماندار ، احمد رشیدی دبیر شورا و سایر اعضا در محل سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرند برگزار گردید .

در ابتدای جلسه حجه الاسلام والمسلمین ابراهیمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زرند ضمن عرض خیر مقدم و تقدیر و تشکر از حضور اعضاء در جلسه با اشاره به آمار تصادفات سطح شهرستان اظهار داشت : امروز خطر تصادفات از خودکشی خطرناکتر است چون قشر فعال جامعه ، حوان و مرد خانواده را درگیر مشکلات عدیده می نماید. لذا باید اولویت کاری امسال ما کار در جهت رعایت قوانین و مقررات راهنمائی و رانندگی باشد و در این خصوص لازم است تبلیغ همه جانبه ای را داشته باشیم .

وی افزود : آمار کشته های تصادفات بیش از شهدای جنگ تحمیلی است ، تصادفات سیرصعودی گرفته که ۸۰% درصد آن مربوط به موتورسیکلت سوران است. امروز رعایت قانون واجب شرعی است چون قانون نظام جمهوری اسلامی است. اگر بتوانیم بحث قانون گرائی را به نتیجه مطلوبی برسانیم کار بزرگی انجام داده ایم ، پیست موتورسواری احداث کنیم ، پلیس راهنمائی و رانندگی بایستی اقداماتی را انجام دهد فقط به جریمه کردن موتورسواران اکتفا نکند . چراکه با جریمه شدن موتورسوار دردی دوا نمی شود. بایستی از شیوه تذکر لسانی و برخورد مهربانتر با راکبان نسبت به نهادینه نمودن استفاده ازکلاه ایمنی در جامعه ترویج و نهادینه نمود.

وی تصریح نمود : فرهنگ استفاده از دوچرخه بعنوان جایگزین موتورسیکلت باید در جامعه نهادینه شود. مدیران حتی دانش آموزان با دوچرخه به مدرسه بروند تشویق به دوچرخه سواری و نیز برگزاری مسابقه دوچرخه سواری می تواند یک راهکار باشد.

امام جمعه زرند با اشاره به موضوع خودکشی های سطح شهرستان نیز افزود : در شهر نهادها اعلام کردند در شهر شادی نداریم ولذا جهت حل مشکل استارت کار از شورای فرهنگ عمومی زده شد و با مجوز های داده شده برنامه های شادی انجام شده و اقدام به خودکشی کم شده است .

در ادامه حبیب الله خنجری فرماندار زرند با تبریک فرارسیدن هفته نیروی انتظامی و گرامیداشت یاد و خاطره جانفشانی این پاسداران امنیت کشور در جهت برقراری و نظم و انضباط عمومی بویژه در ایام دهه اول محرم که مظهر اقدار و امنیت را بنحو مطلوب در شهرستان شاهد بودیم و در این زمینه هوشیاری نیروهای نظامی و انتظامی قابل ستایش است .

نماینده عالی دولت افزود : چالشها و آسیب های اجتماعی که دغدغه رهبری است یکی از مشکلات جامعه امروزی ماست که باید در حد توان در این زمینه کار شود. مصوبات جلسه عملیاتی شوند بطوری که اثر بخشی آن در پایان سال قابل مشاهده باشد. چرا که این شورا باید در کنار دستور کار عادی خود، به بحث آسیب‌های اجتماعی نیز ورود کرده و از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی، علما و روحانیون، رسانه‌ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی در این زمینه استفاده کند.

فرماندار زرند با اشاره به موضوع تصادفات سطح شهرستان افزود : زمین لرزه سال ۸۳ حدود ۶۵۰ کشته داد اما آمار کشته های تصادفات استان کرمان در طول سال گذشته به مراتب بیشتر از این آمار است ودلیل آن عدم رعایت قوانین راهنمائی و رانندگی است. آموزش راکبین موتورسیکلت و فرهنگ موتور سواری در مدارس و مراکز فرهنگی از طرف راهنمایی و رانندگی بایستی گذاشته شود تا فرهنگ استفاده صحیح از خودرو در جامعه نهادینه شود .

احمد رشیدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند با اشاره به رسالت خطیر این اداره در قبال ارائه خدمات فرهنگی بویژه قشر جوان جامعه اظهار داشت امروزه متاسفانه بعضی از خانواده ها عبور از خط قرمزها برایشان عادی شده است .خرید مواد افیونی ، گوشی موبایل و تبلت ، موتور سیکلت و غیره که همه این ابزارها بنوعی در فرهنگ سازی تاثیر گذار هستند ونیاز به آموزش و استفاده صحیح دارند ولی خانواده ها در مقابل آموزش های لازمه مقاومت می کنند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان در ادامه افزود : علائم هشدار دهنده باید بصری باشند ما باید کار فرهنگی کارشناسی شده انجام دهیم واین بسیج عمومی را می طلبد ودر انجام این رسالت تمامی دستگاه های اجرائی باید در این زمینه همکاری کنند

انتهای پیام/
خبرنگار : اکبرابراهیمی زرندی

لینک کوتاه

برچسب ها