• تاریخ انتشار : یکشنبه 16 مهر 1396 - 13:30
  • کد خبر : 21169
  • چاپ خبر

بی مهری مسئولین در راستای رسالت کمیته جامعه ایمن

اخبار زرند : نشست کمیته کارشناسان جامعه ایمن شهرستان زرند امروز ساعت ۸صبح در محل فرمانداری زرند شد . دکتر رشیدی دبیر کمیته راهبردی جامعه ایمن شهرستان زرند موضوع این نشست را هم اندیشی جهت برگزاری همایش استانی جامعه ایمن به میزیانی شهرستان زرند عنوان کرد .شهرستان زرند تنها شهرستان در استان کرمان است که

اخبار زرند : نشست کمیته کارشناسان جامعه ایمن شهرستان زرند امروز ساعت ۸صبح در محل فرمانداری زرند شد .

دکتر رشیدی دبیر کمیته راهبردی جامعه ایمن شهرستان زرند موضوع این نشست را هم اندیشی جهت برگزاری همایش استانی جامعه ایمن به میزیانی شهرستان زرند عنوان کرد .شهرستان زرند تنها شهرستان در استان کرمان است که در این حوزه فعالیت میکند

ایشان هدف از برگزاری این همایش را تقدیر از فعالیت های ارزشمند ۱۲ ساله شهرستان زرند در حوزه ی کاهش حوادث و تلفات و تسری این طرح به سایر شهرستان های استان کرمان عنوان کرد .

دبیر کمیته راهبردی جامعه ایمن گفت :این کمیته فعالیت خودرا از۱۲سال پیش آغاز نموده و در طول این مدت تاثیرات بسیار مهمی در زمینه کاهش تلفات حوادث اعمم از ترافیکی و غیره داشته است.

ایشان تعداد تلفات سالانه حوادث در سال ۱۳۸۴ که استارت این کار زده شده را ۱۲۳نفر اعلام نمود و اضافه کرد امروز پس از ۱۲سال این آمار به ۶۱نفر که ۴۷نفرآن در زمینه حوادث جاده ایی و ترافیکی هستندکاهش یافته و تعدادکشته شدگان حوادث ترافیکی در طول این ۱۲سال۵۶۵نفرفوتی و ۱۲۶۲۰نفرمصدوم  می باشد که در بیمارستان های شهرستان زرند پذیرش وتحت درمان قرارگرفتند .

دکتر رشیدی افزود:اگر هزینه های درمانی این تعداد را حساب کنیم به رقم بسیار بالایی میرسم و این امر رسالت ادارات را در بعد نگاه تحلیلی و آنالیزی جهت کاهش این حجم از حوادث را میطلبد واین مهم جز با کار و فعالیت در این حوزه و استفاده از نظریات کارشناسان زبده حاصل نمیشود .

در ادامه این نشست درباره ی کلیات برگزاری این نشست برنامه ریزی شد و تصمیم و تایید جزییات این طرح به جلسه آینده موکول شد .

اما نکته قابل تامل در برگزاری این نشست عدم حضور ریاست این کمیته جناب آقای خنجری فرماندار محترم و حتی عدم حضور روئسای ادارات مرتبط  بود که البته نمایندگانشان حضور داشته و هیچ تاثیری در تصمیم گیری ها به واسطه ی نداشتن اختیارعمل نداشتند .

جیب خالی جامعه ایمن شهرستان زرند شاید عامل تاثیر گذاری در عدم تبلیغات کافی وآگاهی مردم از وجود این چنین نهادی با رسالت بسیار سنگین در حوزه ی کاهش آمار تلفات در حوزه حوادث باشد . جلسات و نشست هایی که برگزار میشودو فقط برخی ادارت از مصوبات این نشست ها با خبر میشوند. غافل از اینکه جامعه ی هدف مردم هستند ولی از آنجا که تبلیغات مداوم و موثری در این زمینه صورت نمیگرد همچنان کمیته جامعه ایمن که طلایه دار رسالتی سنگین در زمینه کاهش حوادث و تلفات است برای زرندها همچنان در هاله ایی از ابهام میماند .

انتهای پیام /

لینک کوتاه

برچسب ها