• تاریخ انتشار : دوشنبه 17 مهر 1396 - 12:24
  • کد خبر : 21180
  • چاپ خبر

عدم استقبال زرندی ها جهت دریافت تسهیلات باسازی!!

مهندس احمد سلطانی سرپرست بنیاد مسکن شهرستان زرند خبر داد: اعطای تسهیلات ساخت مسکن به همشهریان جهت بازسازی و بهسازی منازل مسکونی اخبار زرند : سرپرست بنیاد مسکن انتقلاب اسلامی شهرستان زرند مبلغ این تسهیلات برای زمین های خالی مبلغ ۱۸میلیون تومان باسود ۴درصد و برای درجاسازی که شامل بهسازی واحد های مسکونیست را ۲۰میلیون

مهندس احمد سلطانی سرپرست بنیاد مسکن شهرستان زرند خبر داد:
اعطای تسهیلات ساخت مسکن به همشهریان جهت بازسازی و بهسازی منازل مسکونی

اخبار زرند : سرپرست بنیاد مسکن انتقلاب اسلامی شهرستان زرند مبلغ این تسهیلات برای زمین های خالی مبلغ ۱۸میلیون تومان باسود ۴درصد و برای درجاسازی که شامل بهسازی واحد های مسکونیست را ۲۰میلیون تومان با سود ۴درصد عنوان کرد .

ایشان در خصوص بازسازی منازل آسب دیده در اثر زلزله از تخصیص اعتبار به دو هزار واحد شهری و ۱۳۳۳ واحد روستایی خبر دادو افزود :مبلغ این اعتبار برای متقاضیان شهری ۳۰میلیون تومان همراه با ۶میلیون تومان بلاعوض و برای واحدهای روستایی ۲۰میلیون تومان همراه با ۵میلیون تومان بلاعوض در نظر گرفته شده است .

مهندس سلطانی شرایط استفاده از این تسهیلات را اینگونه بیان نمود:
هر واحد مسکونی که فاقد استحکام باشد میتواند از این تسهیلات استفاده کند. برای اخذ این تسهیلات آواربرداری ۱۰۰درصد ساختمان لازم نبوده و حتی با آوار برداری ۲۰تا ۳۰درصد ساختمان هم میتوانند اقدام کنند.

ایشان با اشاره به اینکه داشتن امتیاز برق از نظر بنیاد مسکن دال بر سکونت افراد در زمان زلزله سال ۱۳۹۵ در آن محل بوده و الزامی میباشد .

سرپرست اداره بنیاد مسکن در ادامه افزود: با شهرداری ونظام مهندسی رایزنی هایی انجام شده و تخفیفاتی از ۱۵تا ۵۰درصد برای متقاضیان اخذ پروانه و نقشه کشی و نظارت ساختمان در نظر گرفته شده است .

سلطانی در ادامه از عدم استقبال مردم برای دریافت تسهیلات ابراز نارضایتی کرد وافزود از تعداد۴۷۵۰واحد غیر مقاوم شناسایی شده در شهرستان زرند فقط ۳۰۵ واحد برای دریافت این تسهیلات اقدام کرده اند که جای تامل دارد .

مهندس سلطانی تصریح کرد: مدت زمان استفاده از این اعتبار فقط تا پایان آبانماه است و اگراین اعتبار تخصیص یافته برگشت داده شود نمیتوان انتظار داشت درآینده اگر زلزله ایی ۸ ریشتری هم به وقوع بپیوندد اعتبار دیگری برای زرند تخصیص داده شود .

سرپرست اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان زرند با بیان اینکه بازسازی با اشتغال سروکار داردافزود:با شروع به ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی در زرند و کوهبنان زمینه اشتغال ۲۰۰۰ نفر برای دو تا سه سال فراهم میشود .

ایشان گفت: واگذاری زمین به جوانان با نامه ی شورا و دهیاری ها طبق روال قبل ادامه دارد . جوانانی که شرایط دریافت زمین را داشته باشند می توانند به دهیاری و شوراهای روستا مراجعه و در این خصوص اقدام کنند.

انتهای پیام /

لینک کوتاه

برچسب ها