• تاریخ انتشار : دوشنبه 24 مهر 1396 - 9:53
  • کد خبر : 21284
  • چاپ خبر

ما در شورا کار کلیشه ایی نمیکنیم / املاک شهرداری بسیار ضعیف عمل کرده است

اخبار زرند : عصر روز گذشته (یکشنبه) شورای شهر میزبان هیات رییسه نظام مهندسی و معاون عمرانی و شهر سازی شهرداری  جهت رفع مسائل و مشکلات و همچنین بحث و تبادل نظر در خصوص ساخت و سازهای شهری بود .   گزارش کار وتصمیمات گرفته شده کمیسیون فرهنگی در ابتدای جلسه ایرج رحمانی  ریاست شورا

اخبار زرند : عصر روز گذشته (یکشنبه) شورای شهر میزبان هیات رییسه نظام مهندسی و معاون عمرانی و شهر سازی شهرداری  جهت رفع مسائل و مشکلات و همچنین بحث و تبادل نظر در خصوص ساخت و سازهای شهری بود .

 

گزارش کار وتصمیمات گرفته شده کمیسیون فرهنگی

در ابتدای جلسه ایرج رحمانی  ریاست شورا از فرهاد اسدی مسئول کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و جوانان خواست گزارش کار وتصمیمات گرفته شده این کمیسیون رابه اعضا ارائه دهد و فرهاد اسدی با ابراز شرمندگی از میانگین مطالعه در کشور ، دلیل انحرافات و کج روی های اجتماعی رابه واسطه جهل دانست و افزود : هرجا آگاهی و دانایی افراد در فرایند مطالعه بالا برود آمار انحرافات اجتماعی پایین می آید .

فرهاد اسدی تصمیمات اتخاذ شده  کمیسیونش رابه مناسبت هفته کتاب ( دهه آخر آبان ماه) و کتاب خوانی را اینگونه بیان نمود :

*تشکیل کمیته مولفان در جهت معرفی کتوب و تبلیغ وهمچین ارائه راهکار جهت خرید کتاب

*آموزش خانواده و کتاب

*آموزش دانش آموز و کتاب با همکاری آموزش و پرورش

*تشکیل کمیته نقد جهت بررسی محتوای کتوب

*دعوت از ادمین ها و مدیران کانال های پر بازدید واثر گذار جهت کمک به فرهنگ شهر و کمک به بیداری مردم

 

پیوند نظام مهندسی و شهرداری پیوندی ناگسستنی

در ادامه این نشست رحمانی پیوند نظام مهندسی و شهرداری را پیوندی ناگسستنی دانست واز حضور آنها در جمع اعضای شورا قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد که با همفکری و تبادل نظربین شهرداری و نظام مهندسی بتوانیم مشکلات ساخت و سازشهری رابرطرف کنیم .

 

املاک شهرداری بسیار ضعیف عمل کرده است

مهندس علی نگاری زاده عضو هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی زرند ارتباط نظام مهندسی و شورا را در ۴سال گذشته ضعیف دانست وگفت: به همین واسطه نتوانستیم از پتانسیل های موجود در جهت خدمت به مردم استفاده کنیم.

ایشان با بیان اینکه کمیته ارزیابی املاک شهرداری بسیار ضعیف عمل کرده گفت: اگر املاکی که در طول ۱۰سال گذشته از سوی شهرداری واگذار شده رابررسی کنیم خواهیم دید که شهرداری در طول این سالها چقدر متضرر شده است.  زمین ها با قیمت پایینی واگذار شده است و بعدا با قیمت بالاتری در بیرون به فروش رفته است ودر خصوص شهرسازی و تفکیک زمین ها شهرداری بدون برنامه عمل کرده است .

مهندس افضلی رییس سازمان نظام مهندسی هم خواستار برگزاری مداوم این جلسات شد و گفت: نظام مهندسی قریب به ۱۰۰عضو متخصص دارد که در رشته های عمران، معماری ، تاسیسات و برق میتواند در همه ی کمیسیون هامشاوره دهندو در زمینه توسعه ی فضاهای شهری کمک شورا باشند.

افضلی  افزود :  اگر قرار هست شورایاری ها یا شورای محله تشکیل شود مهندسین مامیتوانند به آنها به صورت رایگان  مشاوره دهند . ایشان همچنین خواستار تشکیل کمیته نظارت عالیه در جهت بررسی مسایل ومشکلات بین شهرداری و نظام مهندسی جهت تسریع در رفع مشکلات بین دو نهاد شد.

مهندس مهدی افضلی در بخش تخلفات ساختمانی  خواستار اصلاح میزان این جرایم شد تا دست سودجویان در بخش مسکن کوتاه شود که در جواب ایشان مهندس ایزدی معاون عمرانی و شهرسازی شهرداری گفت: میزان جرائم اصلاح شده و بسته یه نوع سازه جریمه ها اعمال میشودبه عنوان مثال  ساختمان اسکلت بتی  برای هر متر تخلف ۱۶۰هزار تومان و واحدهای مسکونی شنارژی ۱۲۰هزار تومان جریمه میشوند .

افضلی ریاست سازمان نظام مهندسی شهرستان زرند از واحد تخلفات شهرداری خواست در بحث تخلفات ساختمانی بدون اغماز برخورد کنند. ایشان از ساختمان به عنوان سرمایه ملی یاد کرد و خواهان نظارت هر چه بیشتر در این زمینه شد.

 

هزینه سنگین تفکیکات  و صدور پروانه ساخت مانع استفاده شهروندان از تسهیلات زلزله

مهندس احمد سلطانی سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان زرند هم تعداد واحد های شناسایی شده فاقد استحکام در شهرستان را ۴۷۵۰واحد عنوان کرد و ابراز تاسف کرد که تا بحال فقط ۳۸۰پرونده تشکیل شده است که از این تعداد  ۱۲۵ واحد  به شهرداری معرفی شده که متاسفانه ۵۵واحد برگشت شدند .

وی اکثر مواردی که مانع افراد شده تا نتوانند از تسهیلات استفاده کنند  هزینه سنگین تفکیکات  و صدور پروانه ساخت اعلام کرد.

 سلطانی با توجه به محدود بودن زمان استفاده از تسهیلات بلاعوض ساخت و ساز  از شهرداری و شورا خواست در قبال صدور پروانه موقت امکان معرفی به بانک افراد را فراهم نمایندکه در غیر این صورت این اعتبار برگشت خواهد خورد .

ایشان سرنوشت کل سیستم  بازسازی رادر گرو تصمیمات شورا و شهرداری دانست و خواهان حذف این فیلتر شد .

ایشان از صدور پروانه ساخت رایگان در روستاها در راستای ترغیب مردم جهت گرفتن تسهیلات بازسازی خبر داد و افزود: با همکاری دهیاری ها افراد در روستاها ظرف ۲۴ساعت میتوانند کاراهای مربوط به صدور پروانه را انجام دهند .

 

ما در شورا کار کلیشه ایی نمیکنیم

فرهاد اسدی با شنیدن این مشکلات و گلایه ها گفت : ما در شورا کار کلیشه ایی نمیکنیم و با توکل به خدا و کمک گرفتن از اهل فن شهرداری را به جلو حرکت میدهیم

ودر پایان رحمانی ریاست شورا از معاون عمرانی و شهرساری خواست کمیته ایی تشکیل و در مورد صدور پروانه موقت در صورت اجازه قوانین و مقررات همکاری های لازم انجام شود .

انتهای پیام /

لینک کوتاه

برچسب ها