• تاریخ انتشار : یکشنبه 30 مهر 1396 - 16:37
  • کد خبر : 21361
  • چاپ خبر

دومین سالانه خوشنویسی در زرند برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری اخبار زرند، ظهر امروز تعدادی از خوشنویسان انجمن خوشنویسی به همراه احمد رشیدی ریاست اداره ارشاد اسلامی  با خنجری فرماندار شهرستان زرند دیدار کردند. این دیدار به مناسبت هفته خوشنویسی که از ۲۱ لغایت ۲۸ مهر ماه بود برنامه ریزی شده بود در ابتدای این دیدار احمد رشیدی ریاست اداره ارشاد

به گزارش پایگاه خبری اخبار زرند، ظهر امروز تعدادی از خوشنویسان انجمن خوشنویسی به همراه احمد رشیدی ریاست اداره ارشاد اسلامی  با خنجری فرماندار شهرستان زرند دیدار کردند.

این دیدار به مناسبت هفته خوشنویسی که از ۲۱ لغایت ۲۸ مهر ماه بود برنامه ریزی شده بود

در ابتدای این دیدار احمد رشیدی ریاست اداره ارشاد اسلامی زرند ضمن اعلام حمایت بی شائبه فرماندار زرند از حوزه فرهنگ و هنر شهرستان از ایشان تشکر و قدردانی کرد و فرماندار زرند نیز در پاسخ گفت : حوزه فرهنگ و هنر در بسیاری از مشکلات اجنماعی می تواند به کمک شهرستان بشتابد و دلیل حمایت ما همین بوده است

ریاست اداره ارشاد زرند در ادامه  از افزایش حجم کاری این اداره در قبال انجمن ها و موسسات خبر داد  و از فرماندار زرند درخواست کمک های بیشتر به خصوص در بعد مالی و هماهنگی برگزاری دومین سالانه خوشنویسی در زرند را نمود و فرماندار زرند در پاسخ گفت : ما در خصوص برگزاری نمایشگاه ها می توانیم  امکانات دولتی موجود را در اختیار فرهنگ و هنر بگذاریم و نمایشگاه ها می توانند با تبحر خود مسائل مالی خود را حل نمایند.

 درادامه نیز پیشنهاد خرید آثار هنرمندان خوشنویس در اهداء یادبود و هدایا به میهمانان و اشخاص بزرگ شهرستان ارائه شد و فرماندار زرند نیز با اشاره به پته که به همین صورت در شهرستان جا افتاده است از این پیشنهاد استقبال کرد .

احمد رشیدی در ادامه گفت : انجمن خوشنویسان با پیگیری های اعضای انجمن برای اولین بار ؛ اولین سالانه خوشنویسان را در سال گذشته برگزار کرد همچنین با برگزاری کارگاههای آموزشی توسط نگارخانه آذرستان، زرند توانست به سطح اول اموزشی استان نزدیک شود

در قسمتی دیگر از این دیدار به موضوع خوشنویسی و آموزش خط در مدارس که در حال حاضر کتاب های ابتدایی با خط تحریری هستند اشاره شد و خنجری از ایجاد فضای آموزشی مناسب فرهنگیان در آینده نزدیک در راستای همه گیر کردن هنر خوشنویسی خبر داد.

کرمانی نژاد مسئول انجمن خوش نویسان گفت: انجمن خوشنویسان در شهرستان زرند از سال ۱۳۶۳ توسط هنرمند عباس میرزایی کار خود را آغاز نموده و تا کنون حدود ۹۰۰ نفر هنر آموز را پرورش داده است.

ایشان افزود هنر خوشنویسی در ایران  قدمتی بالای هزار سال دارد و به عنوان فرهنگ ایران شناخته شده است اما در حال حاضر توجه ای به آن نمی شود که نیاز به همکاری و تعامل بیشتری دارد.

در آخر خنجری فرماندار زرند ضمن تشکر از زحمات احمد رشیدی ریاست اداره ارشاد اسلامی زرند گفت : از زمان حضور احمد رشیدی در ارشاد اسلامی زرند بواسطه هنرمند بودن ایشان توفیقات خوبی حاصل شده است.

انتهای پیام /

لینک کوتاه

برچسب ها