• تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 آذر 1396 - 13:55
  • کد خبر : 21690
  • چاپ خبر

زائرین اربعین حسینی میهمان سفره احسان زرندی‌ها

به گزارش پایگاه خبری اخبار زرند ، سومین سال متوالی است که موکب اربعین شهرستان زرند با نام موکب امام خمینی یا عمود ۲۰۲ توفیق خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی را داشت. مسئول موکب ۲۰۲ زرند با بیان اینکه امسال این موکب به نام و یاد اولین شهید مدافع شهرستان، شهید عظیمی برای خدمت‌رسانی به

به گزارش پایگاه خبری اخبار زرند ، سومین سال متوالی است که موکب اربعین شهرستان زرند با نام موکب امام خمینی یا عمود ۲۰۲ توفیق خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی را داشت.

مسئول موکب ۲۰۲ زرند با بیان اینکه امسال این موکب به نام و یاد اولین شهید مدافع شهرستان، شهید عظیمی برای خدمت‌رسانی به زائرین کربلا عازم شد، به ارایه گزارشی از خدمات انجام شده توسط این موکب مردمی پرداخت و گفت: پانزده روز به اربعین مانده بود که عازم کربلا شدیم و بعد از زیارت قبر امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع)، در مقر عمود ۲۰۲ که زیر نظر ستاد بازسازی نجف اشرف فعالیت می‌کند، مستقر شدیم.

سیدرضا هاشمی‌زاده با بیان اینکه با عنایت خداوند و ائمه اطهار و با مساعدت‌های آقایان مهندس پلارک و فداکار، این عمود در اختیار زرندی‌ها قرار گرفت تا توفیق پذیرایی از زائرین اربعین حسینی را داشته باشند، به وضعیت و امکانات این موکب اشاره کرد و افزود: عمود ۲۰۲، موکب بسیار بزرگی است که سال گذشته مجهز به چهار چادر بود که هر چادر ظرفیتی حدود هزار و ۵۰۰ نفر را داشت. امسال دو چادر جدید به موکب اضافه شد که یکی از این چادرها توسط موکب شهرستان زرند با مبلغ ۲۵ میلیون تومان خریداری و جهت اسکان زائرین نصب شد.

 وی تصریح کرد: امسال با لطف خداوند متعال و کمک و حمایت مسئولین و مردم شریف شهرستان زرند خصوصا با مساعدت‌های امام جمعه، فرماندار، نماینده محترم مردم و تمامی ادارات توانستیم نذورات را جمع‌آوری کنیم و در کوهبنان نیز با همت جناب آقای مهدلو فرماندار کوهبنان، جلسه‌ای تشکیل و کمک‌های مردمی را دریافت کردیم.

 

پذیرایی از زائرین حسینی با بیش از ۴۵ هزار چلو گوشت زرندی

مسئول موکب اربعین شهرستان زرند ضمن تشکر از  کلیه عوامل موکب و امور مالی این موکب آقایان حاج‌حسین مقدس‌زاده، حاج عباس نکویی، سیدصادق حسینی، سیدعباس مسعودی و عیسی شادمانی، گفت: مبلغ ۱۶۴ میلیون و ۷۴۳ هزار و ۵۰۰ تومان جمع‌آوری شد که ۹۰ درصد این مبلغ از محل کمک‌ها و نذورات مردمی بود، و مبلغ ۱۷۹ میلیون و ۶۸۵ هزار تومان صرف پذیرایی شد و توانستیم با ۴۵ هزار پرس چلوگوشت از زائرین حسینی پذیرایی کنیم.

 وی به کمک‌های غیرنقدی توسط مردم نیز اشاره کرد و با بیان اینکه قسمتی از نذورات توسط پرسنل و کارمندان ادارات، ارگان‌ها، سازمان‌ها، بانک‌ها و شرکت‌های صنعتی به موکب اهدا شد، افزود: حدود ۲ تن برنج، مقداری حبوبات، روغن، قند، موکت، چند تخته قالی و یک موتور سه چرخ برای جابجایی غذا و وسایل و تسهیل در خدمت‌رسانی توسط مردم به موکب اهدا شد.

هاشمی‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۵ میلیون تومان بدهکار هستیم، افزود: خیرین می‌توانند با کمک‌های نقدی خود به شماره حساب ۵۸۰۰۲۴۶۲۴۴ بانک ملت به نام موکب اربعین شهرستان زرند این هزینه‌ها را جبران نموده و همچنین در خرید تجهیزات بیشتر برای آشپزخانه موکب جهت خدمت‌رسانی بهتر به زائرین اربعین حسینی کمک نمایند.

 

با خرید سردخانه ۲۰ میلیون تومان در هزینه‌ها صرفه‌جویی شد

وی از خرید یک سردخانه بزرگ برای نگهداری گوشت در موکب خبر داد و افزود: با نصب این سردخانه حدود ۲۰ میلیون تومان در هزینه خرید گوشت صرفه‌جویی شد که هزینه خرید این سردخانه با هزینه‌های نصب و جابجایی حدود ۶۰ میلیون تومان بود که توانستیم با قیمت ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به نام موکب آن را نصب کنیم.  هاشمی‌زاده تصریح کرد: علاوه بر خرید سردخانه توانستیم آشپزخانه موکب را با خرید دیگ و پلوجوش‌های جدید مجهزتر کنیم و پخت روزانه را از ۶ هزار پرس غذا در سال گذشته به ۸ هزار پرس برسانیم.

وی با بیان اینکه مسئولین موکب توانستند ضمن رایزنی با خیرین غیر زرندی همراه هر وعده غذا توزیع میوه و در وعده عصرانه پذیرایی با هندوانه را نیز داشته باشند، یادآور شد: علاوه بر توزیع غذا، پذیرایی عصرانه، توزیع شربت آبلیمو با خرید یک عدد تانکر و متعلقات به مبلغ ۲ میلیون تومان و خرید آب لیموی طبیعی و شکر به مبلغ ۷ میلیون تومان نیز در برنامه‌های امسال موکب شهرستان زرند قرار گرفت.

مسئول موکب اربعین شهرستان زرند گفت: از کل مبلغی که اعلام کردیم ۱۲ میلیون تومان توسط جناب آقای فداکار مسئول ستاد بازسازی نجف اشرف به موکب شهرستان هدیه شد و علاوه بر این مبلغ ۶ میلیون تومان  نیز از سوی ایشان برای جابه‌جایی عوامل موکب جهت زیارت کاظمین و نجف اشرف به موکب زرند اهدا شد. هاشمی‌زاده تصریح کرد: البته کلیه عوامل موکب، هزینه‌های سفر خود را متقبل شده و پرداخت کردند.

وی ضمن تقدیر از سازمان تبلیغات و هیات‌های مذهبی افزود: از عوامل موکب که از جان و دل برای خدمت‌رسانی به زائرین تلاش کردند، سرآشپزهای محترم اخوان ذوالحسنی، اخوان مسعودپور، آقایان هوشنگ پورسلطانی و محسن بایگان و همه دوستانی که برای پخت غذا کمک‌رسان بودند و رانندگان وسایل سنگین آقایان سعیدی و مهدیزاده، حسین علی‌زاده و محمودزاده که بدون هیچ هزینه‌ای وسایل را از زرند به موکب رسانند صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم.

هاشمی‌زاده تصریح کرد: موکب اربعین شهرستان زرند اولین موکبی بود که با همکاری مرکز بهداشت تمام عوامل آن کارت بهداشتی داشتند و پخت و پز و پذیرایی در فضایی کاملا بهداشتی و با ارایه آموزش‌های لازم انجام شد و موکبی بود که از وزارت بهداشت نمره قبولی دریافت کرد.

وی افزود: امسال عوامل موکب اربعین شهرستان زرند کار تعمیر و دوخت کیف، کوله‌پشتی و کفش زائرین را نیز انجام می‌دادند.

 

توزیع ۱۶ هزار پرس غذای گرم بین زلزله‌زدگان کرمانشاه

مسئول موکب اربعین شهرستان زرند به زلزله کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: پس از شنیدن خبر دلخراش زلزله کرمانشاه با ۱۷ نفر از عوامل موکب برای خدمت‌رسانی عازم شدیم.

وی افزود: با جلسه‌ای که در فرمانداری توسط معاون فرماندار آقای صادق‌زاده داشتیم و با همت اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و همت بازاریان و عموم مردم؛ چهار تن برنج، ۸۰۰ کیلو روغن، و ۴۰۰ کیلو حبوبات و مقادیری لباس گرم، پلاستیک چادر، چادر، مواد بهداشتی و … توسط یک کامیون به منطقه غرب کشور اعزام شد.

 وی تصریح کرد: ضمن رایزنی مسئولین موکب اربعین با رییس بانک ملی جناب آقای حسین‌زاده، مبلغ سی میلیون تومان برای خرید گوشت و مرغ در اختیار موکب قرار گرفت و توانستیم هشت وعده و در هر وعده ۲ هزار پرس غذای گرم، در مجموع ۱۶ هزار پرس غذا، به همراه عصرانه و میوه در بین مناطق صددرصد تخریب شده کرمانشاه توزیع کنیم.

هاشمی‌زاده در پایان از تمامی عوامل موکب، مسئولین و تمامی ادارات و خصوصا مردم شهرستان زرند که بانی خیر شدند و در زمان زلزله و کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان و همچنین خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسینی کمک نمودند تشکر و قدردانی کرد. گفتنی است به زودی مستند عملکرد موکب شهرستان زرند در ایام فاطمیه تولید و پخش خواهد شد.

 

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه

برچسب ها