• تاریخ انتشار : دوشنبه 15 بهمن 1397 - 17:25
  • کد خبر : 26018
  • چاپ خبر

قلیان کشیدن در اماکن عمومی و قانون

عده ای از جمع آوری و ممنوع بودن قلیان در اماکن عمومی آزرده خاطر شدند و دست به قلم بردند و در فضای مجازی از گلایه های خود در خصوص این موضوع مطلب نوشتند. عده ای می گویند چرا از بین این همه شهرستان باید قلیان کشیدن در اماکن عمومی شهرستان زرند ممنوع باشد. افرادی

عده ای از جمع آوری و ممنوع بودن قلیان در اماکن عمومی آزرده خاطر شدند و دست به قلم بردند و در فضای مجازی از گلایه های خود در خصوص این موضوع مطلب نوشتند. عده ای می گویند چرا از بین این همه شهرستان باید قلیان کشیدن در اماکن عمومی شهرستان زرند ممنوع باشد. افرادی به دنبال آزاد کردن قلیان کشیدن در اماکن گردشگری هستند .

همچنان نارضایتی ها ادامه دارد، خبرنگار زرند نیوز در همین خصوص به سراغ دادستان شهرستان زرند رفت تا پاسخ این سوالات را از زبان این مقام قضایی بشنود.

سید مهدی قویدل دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند پیرامون ممنوعیت قلیان کشیدن در اماکن عمومی این شهرستان به خبرنگار ما گفت: طبق ماده۶۸۸ قانون هر اقدامی که تهدیدی علیه بهداشت عمومی محسوب شود جرم است و برابر قانون مجازات حبس تا یکسال دارد. طبق تبصره این قانون تشخیص اینکه آیا این اقدام تهدیدی علیه بهداشت عمومی محسوب می شود یا خیر بر عهده ی مرکز بهداشت و درمان می باشد.

وی افزود : بر اساس دستورالعمل مرکز بهداشت و درمان شهرستان زرند استفاده از قلیان در اماکن عمومی تهدیدی علیه بهداشت عمومی محسوب می شود و در نتیجه استفاده از آن ممنوع می باشد.

قویدل در ادامه خاطر نشان کرد: ملاک برای ما تشخیص و دستورالعمل مرکز بهداشت است و کاری به شهرهای دیگر نداریم ، اگر برخی شهرستانها کوتاهی می کنند دلیل نمی شود ما نیز همان کار را تکرار کنیم. تاکنون مجوز استفاده از قلیان به هیچ کدام از اماکن عمومی در شهرستان زرند از سوی مرکز بهداشت داده نشده و نخواهد شد. لذا با کسانی که بدون مجوز در اماکن عمومی از قلیان استفاده می کنند برخور جدی صورت خواهد گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند در پاسخ به مجوز دادن به اماکن گردشگری برای استفاده از قلیان گفت: در شهر کرمان به آن دسته از اماکن گردشگری که زیر نظارت میراث فرهنگی است و محیط باز دارند مجوز برای استفاده از قلیان داده شده است اما در شهرستان زرند به همین مراکز گردشگری هم مرکز بهداشت و درمان مجوز نمی دهد و قلیان کشیدن در این محل ها را تهدید علیه بهداشت عمومی می داند و لذا با خاطیان این امر برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها