• تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 بهمن 1397 - 9:14
  • کد خبر : 26057
  • چاپ خبر

شهروندان مراقب انواع کلاهبرداران باشند

شهروندان مراقب انواع کلاهبرداران باشند فرمانده انتظامی شهرستان کرمان بر هوشیاری نسبت به انواع کلاهبرداری تاکید کرد. به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، سرهنگ محمدرضا فداء فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: اکثر کلاهبرداران با ظاهری آراسته و با چرب زبانی، پس از خرید اجناس، با روش های متقلبانه در هنگام پرداخت وجه، فروشندگان را به

شهروندان مراقب انواع کلاهبرداران باشند

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان بر هوشیاری نسبت به انواع کلاهبرداری تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، سرهنگ محمدرضا فداء فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: اکثر کلاهبرداران با ظاهری آراسته و با چرب زبانی، پس از خرید اجناس، با روش های متقلبانه در هنگام پرداخت وجه، فروشندگان را به پرادخت های نامتعارف و فریبنده ترغیب می کنند و یا با پرداخت مبلغی اندک، در ارقام رسید دست می برند و آن را به فروشنده تحویل می دهند.

وی افزود: اعتماد بی جا به افراد، نا آشنایی با روال قانونی خرید و فروش کالا از طریق سایت‌های مجازی و عدم شناخت راه‌های تشخیص جعلی بودن اسناد، چک و چک پول از جمله دلایل به دام افتادن اشخاص است.

وی تصریح کرد: هنگام معامله و ادعای واریز وجه به حسابتان از طریق تلفن بانک، خودپرداز و غیره حتما از واریز وجه به حساب خود اطمینان حاصل نمایید.

فداء بیان کرد: نسبت به روشی که کلاهبرداران از طریق تماس تلفنی و معرفی خود بعنوان نماینده دستگاه‌های مختلف درخواست خرید کالا داده یا با ارسال پیامک برنده شدن در قرعه کشی مسابقات، فرد را پای دستگاه خودپرداز می کشانند، نیز هوشیار باشیم.
وی تاکید کرد: اطلاعات شناسنامه ای خود و شماره حساب، شماره کارت، cvv2، رمز اول یا دوم کارت بانکی خود را از طریق پیامک در اختیار هیچ کس قرار ندهید.

انتهای پیام /

لینک کوتاه

برچسب ها