• تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 اسفند 1397 - 17:33
  • کد خبر : 26706
  • چاپ خبر

پلمپ یک کارگاه تولید سم غیر مجاز کشاورزی در زرند

پلمپ یک کارگاه تولید سم غیر مجاز کشاورزی در زرند  کارگاه تولید سم غیر مجاز کشاورزی در شهرستان زرند شناسایی و پلمپ شد. به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، سید مهدی قویدل دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: در پی اطلاعات رسیده مبنی بر کارگاه غیرمجاز، با انجام اقدامات اطلاعاتی، با حضور یعقوب احمدی

پلمپ یک کارگاه تولید سم غیر مجاز کشاورزی در زرند

 کارگاه تولید سم غیر مجاز کشاورزی در شهرستان زرند شناسایی و پلمپ شد.

به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، سید مهدی قویدل دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: در پی اطلاعات رسیده مبنی بر کارگاه غیرمجاز، با انجام اقدامات اطلاعاتی، با حضور یعقوب احمدی دادیار شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب و مامورین پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی این کارگاه که در یک واحد مسکونی بود شناسایی و سه نفر از عوامل آن تحت تعقیب قرار گرفتند.

وی افزود: در بازدید از این کارگاه، مقادیری سنگ و انواع مواد اولیه ساخت مواد شیمیایی غیرمجاز کشاورزی، مقدار ۳ هزار ۵۳۰ لیتر روغن پارافین ۳۰۰ لیتر ماده تونسیل ۲۰۰ لیتر محلول ترکیبی و مقادیری سنگ معدنی  وسایل جانبی کشف شد و  این منزل پلمپ گردید.

مهندس علی زارعی مدیر جهاد کشاورزی زرند در راستا گفت: روغن های باغبانی ( ولک ) تقلبی، باعث خشک شدن جوانه های درختان می شود، لذا برای جلوگیری از پخش هر گونه روغن و لک تقلبی و جلوگیری از سوء استفاده فرصت طلبان ، به باغداران توصیه کرد از عاملین مجاز فروش سموم که دارای پروانه معتبر می باشند اقدام به خرید روغن ولک نمایند.

مهندس زارعی از باغداران خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مراتب را به مدیریت جهادکشاورزی گزارش دهند.

وی تاکید کرد: روغن و لک نیز مانند سموم شیمیایی باید خصوصیات زیر را داشته باشد؛ برچسب تائیدیه از سازمان حفظ نباتات و کد معتبر ، درج تاریخ تولید و انقضاء و بسته بندی آن فاقد هر گونه شکستگی و نشتی را از ویژگیهای روغن و لک دانست و افزود: عدم وجود هر یک از این موارد به منزله تقلبی بودن روغن می باشد. لذا خرید، فروش و عرضه سموم و روغن های تقلبی ممنوع و قابل پیگرد قانونی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها