• تاریخ انتشار : دوشنبه 20 اسفند 1397 - 9:14
  • کد خبر : 26749
  • چاپ خبر

در نگهداری از ماهی قرمز محتاط باشید

در نگهداری از ماهی قرمز محتاط باشید رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت: ماهی قرمز در کنار تاثیر روحی و روانی خوب، می تواند عامل بیماری باشد. به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز ، مجید اسدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت: با وجود مزایای بسیار فراوان آبزیان زینتی از لحاظ روحی و روانی ماهیان

در نگهداری از ماهی قرمز محتاط باشید

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت: ماهی قرمز در کنار تاثیر روحی و روانی خوب، می تواند عامل بیماری باشد.

به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز ، مجید اسدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت: با وجود مزایای بسیار فراوان آبزیان زینتی از لحاظ روحی و روانی ماهیان قرمز می‌توانند در شرایط خاص و در صورت عدم رعایت بهداشت ناقل بیماری‌های مشترکی، چون سل، بیماری‌های پوستی و مشکلات گوارشی باشند.

 وی با بیان اینکه ماهی قرمز به نام ماهی سرخ و ماهی گلی نیز شناخته می‌شود، افزود: ماهی قرمز در شرایط مناسب می‌تواند تا ۲۰ سال عمر کند، ولی معمولاً بیشتر آن‌ها به دلیل شرایط نگهداری نامناسب بیشتر از شش تا هشت سال زنده نمی‌مانند.

اسدی بهترین دمای نگهداری ماهی قرمز را  ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتیگراد ذکر کرد و گفت: این ماهی و در دمای بالاتر از ۲۵ درجه آسیب پذیر هستند.

وی افزود: در نگهداری ماهیان قرمز سطح آب دارای اهمیت بیشتری نسبت به حجم بوده، چون سطح بیشتر موجب افزایش میزان اکسیژن محلول در آب می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک اظهار کرد: حداقل آب مورد نیاز برای هر قطعه ماهی یک تا دو لیتر است همچنین آب مورد استفاده باید بهداشتی بوده و حتماً کلرزدایی شود یا جهت تعادل گاز‌ها و خروج کلر و هم دما شدن با محیط قبل از مصرف حداقل به مدت ۲۴ ساعت در ظرفی دهان گشاد نگهداری شود.

اسدی عنوان کرد: ماهی قرمز به تغییرات ناگهانی دما حساس است و این تغییرات می‌تواند باعث مرگ ماهی شود دستکاری ماهی نیز باعث آسیب دیدن پوشش سطحی ماهی شده و ماهی را نسبت به باکتری‌ها و انگل‌های آب حساس و آسیب پذیر می‌کند.

وی گفت: غذا دهی به ماهی قرمز بهتر است در دو نوبت در روز انجام شود به گونه‌ای که ماهی آن را مصرف کند و باقیمانده آن در ته ظرف باقی نماند همچنین غذا دادن بیش از حد به ماهی باعث ته نشین شدن مواد آلی و دفع آن در ظرف شده که ممکن است به مسمومیت ماهی تبدیل شود.

اسدی با تاکید بر اینکه هنگام خرید ماهی جهت حفظ بهداشت و سلامت خود و خانواده باید ماهی را از مراکز معتبر و مجاز خریداری کرد، افزود:ماهی باید دارای ظاهری سالم، تحرک مناسب و شنای متعادل باشد و در صورتی که ماهی‌ها به طور جداگانه خریداری می‌شوند ماهی جدید باید حداقل به مدت دو هفته جدا نگهداری و سپس به مخزن نگهداری اصلی منتقل و از رها سازی آن‌ها در رودخانه‌ها و آب‌های جاری خودداری شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها