• تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 اسفند 1397 - 21:02
  • کد خبر : 26841
  • چاپ خبر

مردم به اندازه نیاز خرید کنند

مردم به اندازه نیاز خرید کنند به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، سید مهدی قویدل دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند به  نقش مردم در کم کردن گرانی‌ها پرداخت و افزود: در واقع خود مردم هستند که باید همکاری کنند زیرا اگر ما بیش از نیازمان خرید نکنیم به طور طبیعی بازار اشباع از کالا

مردم به اندازه نیاز خرید کنند

به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، سید مهدی قویدل دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند به  نقش مردم در کم کردن گرانی‌ها پرداخت و افزود: در واقع خود مردم هستند که باید همکاری کنند زیرا اگر ما بیش از نیازمان خرید نکنیم به طور طبیعی بازار اشباع از کالا می شود و دیگر گرانی نخواهیم داشت لذا به مردم پیشنهاد داریم برای حمایت از تثبیت قیمت کالاها فقط به اندازه نیاز خرید کنند.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کالاها کمبود تولید وجود ندارد و آنچه در بازار کالاها التهاب ایجاد می کند خرید بیش از نیاز و چند برابری برخی مردم است. بطوریکه خرید در بعضی از اجناس بویژه فراورده های گوشتی ۳ تا ۲۰ برابر افزایش یافته است در صورتیکه مردم کالا‌های بیش از مورد نیاز خود را خرید نکنند بازار اشباع خواهد شد و بخشی قابل توجهی از مشکلات رفع می‌شود.

سید مهدی قویدل ادامه داد: در بسیاری از کشورهای دنیا چنانچه قیمت کالایی افزایش می یابد انجمن های حمایت از مصرف کنندگان پیشنهاد می دهند مصرف کنندگان خرید را کمتر انجام دهند لذا کاهش خرید و مصرف، تولید کنندگان را وادار به کاهش قیمت می کنند.

وی در پایان تصریح کرد: اما متاسفانه این موضوع درجامعه ما برعکس است و هنگام گرانی کالا خرید مردم افزایش و خریدهای نامتعارف در کشور باعث بروز مشکلات در بازار می شود. گاهی شاهد خریدهای غیرضرور یا بیش از نیاز مردم و همشهریان هستیم که در حقیقت نوعی از احتکار خانگی محسوب می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها