• تاریخ انتشار : یکشنبه 18 فروردین 1398 - 13:13
  • کد خبر : 27103
  • چاپ خبر

افزایش ۱۶ درصدی اقامت مسافران نوروزی در شهرستان زرند

افزایش ۱۶ درصدی اقامت مسافران نوروزی در شهرستان زرند به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، فرماندار زرند با اشاره به اقامت ۴۹۶۱۹ نفری مسافران نوررزی از ۲۷ اسفندماه لغایت ۱۶ فروردین ماه سال ۱۳۹۸ گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۴۲۹۰۲ نفر بوده است،۱۶ درصد افزایش داشته که نشان دهنده موفقیت

افزایش ۱۶ درصدی اقامت مسافران نوروزی در شهرستان زرند

به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، فرماندار زرند با اشاره به اقامت ۴۹۶۱۹ نفری مسافران نوررزی از ۲۷ اسفندماه لغایت ۱۶ فروردین ماه سال ۱۳۹۸ گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۴۲۹۰۲ نفر بوده است،۱۶ درصد افزایش داشته که نشان دهنده موفقیت شهرستان زرند در امر معرفی شایسته جاذبه های گردشگری، برگزاری جشنواره ها، افزایش کمی و کیفی سطح خدمات در بوم گردیها، افزایش زیرساخت های مناسب برای گردشگری، عملکرد ستاد اسکان آموزش و پرورش و همکاری بقاع متبرکه در ارایه خدمات مناسب جهت مسافران نوررزی بوده است.

حبیب الله خنجری همچنین با اشاره به افزایش حضور گردشگران جهت بازدید از جاذبه های گردشگری و زیارتی شهرستان نیز گفت: در ایام نوروز ۹۸ تعداد ۲۳۹۱۸۰ نفر بازدید کننده از جاذبه های تاریخی، طبیعی زیارتی، تفریحی و گردشگری زرند در سامانه کمیته آمار و اطلاعات گردشگری کشور ثبت شده است که نسبت به سنوات گذشته با افزایش محسوسی در مدت مشابه روبرو بوده است.

نماینده عالی دولت از برگزاری دو نوروزگاه احمدآباد و یزدانشهر و نیز جشنواره های روستاهای ختم سربنان و احمد آباد در ایام نوروز گذشته خبر داد و ابراز داشت: در این رویدادها که در احمد آباد و ختم سربنان بصورت یکروزه و در یزدانشهر سه روزه برگزار شد، بیش از ۱۵ هزار نفر بازدید کننده داشته است.

خنجری از دهکده گردشگری احمد آباد و چهار برج تاریخی شاهرخ خان یزدانشهر بعنوان پربازدید کننده ترین نقاط دیدنی در شهرستان زرند یاد کرد و افزود: امامزادگان عبدالله در مطهر آباد، بهاءالدین در یزدانشهر، سلطان سید ابراهیم در روستای داهوییه و امامزاده حمزه در شهر زرند، بیشترین مسافران زیارتی را در خود جای داده و مسجد حضرت اباالفضل (ع) روستای دشتخاک نیز در این مدت شاهد حضور پرشمار گردشگران بوده است.

فرماندار زرند همچنین از برنامه های سال ۹۷ اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بعنوان “زرند شهر جشنواره های مردمی” گفت و اظهار داشت: این حرکت قطعاً میتواند الگوی مناسبی برای سایر نقاط کشور باشد که روال جشنواره ها را به سمت و سوی مردمی شدن سوق دهد.

وی افزود: در سال ۱۳۹۷ تعداد ۲۷ جشنواره برگزار شد و برای سال ۱۳۹۸ تقویم جشنواره های زرند به تعداد ۴۰ جشنواره رونمایی شده است و تمامی ادرات ملزم به همکاری با دبیرخانه “زرند شهر جشنواره های ایران” شده اند.

خنجری از افتتاح یکی از بزرگترین پروژه های گردشگری استان کرمان در سال جاری در روستای اسماعیل آباد از توابع بخش مرکزی زرند خبر داد و تصریح کرد: پروژه بزرگ “خانه ایرانی” یکی از جذابترین و بزرگترین پروژه های گردشگری استان کرمان می باشد که میتواند خاستگاه مطلوب سیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی باشد.

رئیس ستاد تسهیلات خدمات سفر شهرستان زرند در پایان خاطر نشان کرد: در سال جاری تعداد ۱۰ واحد بوم گردی در زرند به بهره برداری خواهد رسید که با این حساب تعداد واحدهای فعال بوم گردی در شهرستان به عدد ۳۰ خواهد رسید.

لینک کوتاه

برچسب ها