• تاریخ انتشار : شنبه 6 تیر 1394 - 15:32
  • کد خبر : 2726
  • چاپ خبر

در ششمین روز از هفته قوه قضائیه همایشی تحت عنوان قوه قضائیه،همگام با عدالت،همسو با ولایت با همدلی و همزبانی به همراه تجلیل از قضات نمونه در شهرستان زرند برگزار شد .

در این همایش رئیس دادگستری زرند با گرامیداشت هفته قوه قضائیه ویاد و خاطره معمار دستگاه قضا گفت حاکمیت و عدالت نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون زحمات واخلاص شهید دکتر بهشتی است و باید افتخارکنیم به حاکمیت اسلامی که حاکمیت عدل و عدالت و ارزشهاست .ما اگر همسو با ولایت نیاشیم قضاوت ما بی مورد

در این همایش رئیس دادگستری زرند با گرامیداشت هفته قوه قضائیه ویاد و خاطره معمار دستگاه قضا گفت حاکمیت و عدالت نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون زحمات واخلاص شهید دکتر بهشتی است و باید افتخارکنیم به حاکمیت اسلامی که حاکمیت عدل و عدالت و ارزشهاست .ما اگر همسو با ولایت نیاشیم قضاوت ما بی مورد است لذا قضاوت عادلانه باید همسو با ولایت باشد و اینکه دستگاه قضائی ما همسو با ولایت است از افتخارات ایران اسلامی است  .
وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری بر همدلی و همزبانی بیش از پیش دستگاههای قضائی و اجرایی و احاد مختلف جامعه درراستای تحقق توسعه اقتصادی ،اجتماعی ،فرهنگی و…. را می طلبد . و امیدواریم که این همایش نقطه شروعی در پیدا کردن مصادیق باشد .باید مصادیق همدلی و همزبانی را پیدا کنیم و نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری تنها با نوشتن شعار و بنر و … نباشد .خصوصا در جامعه شهرستان زرند که مسیر توسعه صنعتی را طی می کند باید با مردم همدل و صمیمی باشیم و در جهت کاهش فاصله های طبقاتی گام برداریم .
جعفری .گفت قاضی باید مستقل باشد و با تمسک به قانون و عدل قضاوت کند چون همه چیز به عدل و عدالت گستری است مقابله با شبیخون فرهنگی دشمنان  در بحث قضائی مهمترین این است که شورای همدلی تشکیل شود و در راستای پیشگیری از وقوع جرم همه دستگاهها باید تلاش نمایند
وی بحث اتباع بی گانه ،الایندگی کارخانجات ،و اعتیاد  را از مهمترین مشگلات شهرستان زرند عنوان کرد و گفت با وحدت و همدلی باید چاره اندیشی شود .
.حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرند  با گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهار داشت دشمنان نظام اسلامی ما یک طرحی را برای بر اندازی انقلاب اسلامی برنامه ریزی کرده بودند که در این نقشه پلید خود خواستند یاران حضرت امام را بتدریج از امام  بگیرند و انقلاب اسلامی را نابود کنند  .سو قصد به مقام معظم رهبری ، شهادت ایت الله صدوقی ،ایت الله مدنی و،دکتر بهشتی و….  .وی با گرامیداشت یاد و خاطره دکتر بهشتی . دل بستگی به انقلاب و امام و مردم از ویژگیهای بارز  این شهید بزرگوار یاد کرد.و.گفت قانون اساسی ما از برکات و فکر واندیشه ایت الله بهشتی بود و خون بهشتی انقلاب اسلامی ما را بیمه کرده است و به برکت حضرت امام خمینی (ره) و شهدا امروز پرچم حق در بحث اجرای عدالت به احتزار در امده است .
امام جمعه زرند وی به تشریح اهمیت کار قضا در جامعه پرداخت  و، رسالت قضات را بسیار حساس و سنگین دانست و افزود  اهمیت کار داوری تا جایی است که خداوند در چندین آیه قرآن کریم به آن اشاره کرده است.وی خواستار همکاری بیشتر مردم با دستگاه قضا در شهرستان زرند شد .
وی با اشاره به سالروز حادثه سوء قصد به جان مقام معظم رهبری در ششم تیر سال ۱۳۶۰ بیان کرد: دشمن فکر می‌کرد در واقعه ششم تیر با ترور مقام معظم رهبری می‌تواند به اهداف شوم خود برسد اما اما لطف خداوند بر این بود که وجود رهبر معظم انقلاب بماند تا پرچم اسلام را به دست امام زمان عج  برساند
حبیب الله خنجری فرماندار زرند هم پیرامون اهمیت قضا در جامعه اسلامی مطالبی بیان کرد و برقراری نظم و امنیت را  تضمین کننده سلامت جامعه دانست و با اشاره به نماگذاری شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری اضهار امیدواری کرد با وحدت و تعامل بیش از پیش مسئولین در راستای توسعه اقتصادی و کاهش اسیبهای اجتمایی گامهای ارزشمندی برداریم .
 اقای سید مهدی قویدل دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند  از تلاشگران عرصه عدالت و امنیت قدر دانی کرد و و گفت امنیت یک تولید اجتماعی است که نیاز به دخالت و همکاری همه دستگاهها و و مسئولین و احاد جامعه دارد و تک تک مردم با مشارکت خود دخیل هستند .لذا نگاه تک بعدی به امنیت غلط است .همزبانی و همدلی یعنی وحدت کلمه بین مسئولین و مردم ،استفاده از ظرفیتها و پتانسیلهای موجود ،یعنی هم افزایی همگرایی در یک گرایش ویک هدف مشترک.
دادستان عمومی و انقلاب زرند پایین بودن استانه صبر و تحمل مردم را یکی از مشکلات دانست  گفت: متاسفانه ارجاع برخی مشکلات کوچک خانوادگی یا محلی به دادگستری که با راحتی در بطن خود خانواده و یا محله قابل حل است، تنها بار کاری قضات را افزایش می‌دهد و مانع از پرداختن بیشتر آنان به دیگر پرونده‌های مهم  می‌شود.
در این همایش از قضات نمونه دادگستری شهرستان زرند اقایان رسول بارانزاده ،علی مهدی اسا ، مجید ناطقی ،علی اکبر عباس تبار ،مجتبی زارع،علی دشتی ، جواد پندگه  با اهدا لوح تقدیر تجلیل بعمل امد .

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود