• تاریخ انتشار : شنبه 31 فروردین 1398 - 15:31
  • کد خبر : 27272
  • چاپ خبر

نباید اجازه دهیم مسئله غیبت امام زمان (عج) برای ما عادی شود

نباید اجازه دهیم مسئله غیبت امام زمان (عج) برای ما عادی شود به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، امام جمعه زرند در خطبه های نماز جمعه ۳۰ فروردین ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و بویژه میلاد امام زمان عج بیان کرد: انسان باید در طول زندگی نسبت به امام زمان (عج) معرفت و شناخت پیدا کند

نباید اجازه دهیم مسئله غیبت امام زمان (عج) برای ما عادی شود

به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، امام جمعه زرند در خطبه های نماز جمعه ۳۰ فروردین ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و بویژه میلاد امام زمان عج بیان کرد: انسان باید در طول زندگی نسبت به امام زمان (عج) معرفت و شناخت پیدا کند که  اگر مسلمانی به شناخت نسبت به امام زمان عج نرسد و از این دنیا برود به مرگ جاهلیت مرده است.

ابراهیمی ضمن اشاره به آیه هایی از قرآن کریم اظهار داشت: مشرکان و کفار به دنبال این هستند تا دین و روش خود را بر جهانیان غلبه کنند اما خداوند اجازه نخواهد داد و دین اسلام بر همه ادیان غلبه خواهد کرد و همه جهان را خواهد گرفت.

وی افزود: انواع و اقسام روشها را دشمنان به کار گرفته اند تا مانع پیشرفت اسلام و انقلاب اسلامی شوند اما آنچه که بر همگان واضح هست نه تنها دین اسلام از بین نرفته بلکه روز به روز فراگیر تر هم شده است و این خواست خداست.

امام جمعه زرند با بیان اینکه مردم در دوران غیبت امام عصر (عج) دو دسته هستند خاطر نشان کرد: در زمان غیبت امام عصر عده ای هستند که به ایشان پشت میکنند و مرتد می شوند اما عده ای به عهد خود پای بند و ثابت قدم هستند و صبر می کنند که طبق احادیث و روایات کسانی که صبور باشند و در راه امام زمان خویش ثابت قدم باشند به منزله ی رزمندگانی هستند که در رکاب رسول خدا در مقابل ظلم ، نفاق و شرک جنگیدند و مجاهدت کردند.

ابراهیمی در ادامه عنوان کرد: بهره بردن از امام زمان عج در زمان غیبت ایشان همچون بهرمندشدن از خورشید پشت ابر  است، تمامی برکات و خیرات این دنیا از وجود امام مهدی (عج) می باشد.

ابراهیمی در خصوص وظایف منتظران

 تصریح کرد: مسئله غیبت امام عصر (عج) نباید در زندگی ما به مسئله عادی تبدیل شود بلکه ما باید همچون یتیمانی باشیم که پدر و مادر خود را از دست داده اند و بی تابند. از جمله وظایف ما در عصر غیبت اولا یاد و ذکر امام در زندگی ثانیا زمینه ظهور را برای حضرت فراهم کنیم و کار خوب انجام دهیم. دنیا داره به سمت تمدن اسلامی میرود و مهم ترین وظیفه ما در حال حاضر گوش به فرمان ولی فقیه بودن است.

ابراهیمی ضمن اشاره به اعمال شب و روز نیمه شعبان یادآور شد: احیای شب نیمه شعبان بسیار سفارش شده است که آنسال احیای این شب در سقاخانه حضرت ابوالفضل ع و سایر مساجد برگزار خواهد شد و پیاده روی حرم تا حرم در روز نیمه شعبان از برنامه های دیگر شهر زرند است.

امام جمعه زرند تاکید کرد: به لطف خدا شاهد بارش رحمت الهی در شهرمان بودیم که خوشبختانه خسارت زیادی هم نداشت به شکرانه این نعمت بیاییم به مردم سیل زده در حد توانمان کمک کنیم تا زندگی شان سر و سامان بگیرد.

وی در ادامه گفت: روز میلاد امام زمان عج روز سربازان گمنام امام زمان است با آرزوی سلامتی و تشکر از نیروهای اطلاعات زیرا هم گمنام هستند و هم کارهایشان تاثیر گذار است.

وی ضمن اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران به دست امام خمینی ره در خط مستقیم مبارزه با دشمنان هستند.

حجت الاسلام ابراهیمی در پایان با اشاره به هفته سلامت گفت: سلامتی بالاترین نعمت است و حفظ جان از همه چیز مهم تر است و با رعایت نکات بهداشتی می توان سطح سلامت خودرا بالا برد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها