• تاریخ انتشار : شنبه 21 اردیبهشت 1398 - 21:29
  • کد خبر : 27467
  • چاپ خبر

کسب رتبه برتر حوزه قضایی زرند در پیشگیری از وقوع جرم 

کسب رتبه برتر حوزه قضایی زرند در پیشگیری از وقوع جرم  شهرستان های زرند ،عنبرآباد و بخش ماهان در صدر ارزیابی ها قرار دارند. به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: طبق ارزیابی های انجام شده در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم

کسب رتبه برتر حوزه قضایی زرند در پیشگیری از وقوع جرم 

شهرستان های زرند ،عنبرآباد و بخش ماهان در صدر ارزیابی ها قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: طبق ارزیابی های انجام شده در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان،حوزه های قضائی زرند ،عنبرآباد و بخش ماهان بهترین عملکرد درحوزه پیشگیری از وقوع جرم داشته اند.

محمد باقر اسلامی اظهار داشت: حوزه قضایی شهرستان زرند در فعالیت ها و اقدامات پیشگیرانه در سال ۱۳۹۷ رتبه برتر استان کرمان راکسب نموده است.

وی به کیفیت عالی عملکرد دادگستری زرند اشاره کرد و گفت: با اقدامات پیشگیرانه صورت پذیرفته کاهش ۱۶ درصدی رانندگی بدون پروانه و کاهش ۲۰ درصدی حمل هروئین، مرفین و کاهش ۱۲ درصدی مطالبه وجه چک در شهرستان زرند رخ داده است که موید اثر بخشی اقدامات پیشگیرانه می باشد.

این مقام قضائی اعلام کرد: حوزه قضایی شهرستان  عنبر آباد در سال گذشته  به عنوان پایلوت برنامه عمل پیشگیری ازخشونت بود که با برگزاری جلسات متعدد شورای پیشگیری از وقوع جرم ، نشست های تخصصی و آموزشی ، انعقاد تفاهم نامه های موثر با سازمان های متولی در زمینه پیشگیری از وقوع جرم و استفاده از ظرفیت میانجیگری و کیفیت عملکرد عالی باعث کاهش ۱۰ درصدی ایراد ضرب و جرح ، ۵ درصدی تهدید ، ۶ درصدی توهین به اشخاص عادی و ۱۱ درصدی سرقت و ۲۶ درصدی مطالبه وجه شد.

این مقام قضائی عنوان کرد: حوزه قضایی بخش ماهان نیز  در فعالیت ها و اقدامات پیشگیرانه با تمرکز بر مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم و استفاده از وقوع جرم و استفاده از ظرفیت مصلحین و حکمین قرآنی موفق به کاهش ۱۶ درصدی ترک انفاق ، ۵۰ درصدی مطالبه مهریه، ۱۹ درصدی طلاق به درخواست زوجه شده است.

وی به شاخص های ارزیابی حوزه های قضائی در بخش پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و گفت: برگزاری منظم وفصلی جلسات شورای پیشگیری بر اساس آیین نامه، اقدام بر اساس برنامه های ابلاغی حوزه ریاست محترم دادگستری کل استان و گزارش دهی به موقع ،پیگیری دقیق مصوبات وارسال نتایج به مرکز  و اثر بخشی برنامه های پیشگیرانه و کیفیت دقیق اقدام جزء مهمترین شاخص های ارزیابی بوده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها