• تاریخ انتشار : دوشنبه 13 خرداد 1398 - 9:04
  • کد خبر : 27796
  • چاپ خبر

قلب های تپنده نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی علی آباد، در راه زرند

قلب های تپنده نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی علی آباد، در راه زرند به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، حسین امیری نماینده مردم و نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به اتفاق حبیب الله خنجری فرماندار شهرستان از روند احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی علی آباد زرند، بازدید نمودند.  در این بازدید برخی از مسائل

قلب های تپنده نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی علی آباد، در راه زرند

به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، حسین امیری نماینده مردم و نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به اتفاق حبیب الله خنجری فرماندار شهرستان از روند احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی علی آباد زرند، بازدید نمودند.

 در این بازدید برخی از مسائل و مشکلات پیش رو ساخت نیروگاه از جمله پیشنهادات جهت احداث مسیر جدید و یا ترمیم و بازسازی مسیر قدیم ارتباطی نیروگاه، مورد بررسی و بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 خنجری فرماندار زرند با تاکید بر این موضوع که تمام کارها باید بر اساس آینده نگری و پیش بینی و ارزیابی تمامی ابعاد انجام پذیرد، خواستار اهتمام جدی شرکت پیمانکار نیروگاه جهت احداث سیل بند کارشناسی شده ای جهت جلوگیری و پیشگیری از وقوع حادثه شد.

وی تصریح کرد: حجم بالای خاکبرداریهای کارگاهی ساخت نیروگاه باید جهت ترمیم و یا احداث سیل بند برای محافظت از خود نیروگاه و مناطق پایین دست استفاده شود.

 حبیب الله خنجری به مسائل و مشکلات راه ارتباطی نیروگاه اشاره نمود و افزود: هرگونه اقدامی در رابطه با این موضوع باید براساس جلوگیری و یا پیش بینی تبعات اجتماعی احتمالی باشد.

 دکتر حسین امیری نیز با بیان اینکه گستره ی تخصص و نیروی جوان کار متعهد و پرتلاش شهرستان زرند از شهر سیریز تا روستای حمیدیه می باشد، بر بومی گزینی حداکثری نیروهای نیروگاه تاکید کرد.

 در ادامه مدیر پروژه نیروگاه، اولویت اول شرکت مادر تخصصی پیمانکار ساخت نیروگاه (مپنا) و دیگر پیمانکاران مربوطه را، بر بومی گزینی نیروی کار جهت بهره وری حداکثری دانست و اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۱۱۵ نفر در محیط کارگاهی ساخت نیروگاه مشغول بکار می باشند که از این میزان نیروی بومی کار بین ۶۰ تا ۸۰  درصد متغییر می باشد.

مهندس علیرضا شمسی با بیان اینکه فنداسیون جانمایی هسته های اصلی نیروگاه (توربین گازی، ژنراتور و ترانس اصلی) به طور کامل ساخته و آماده می باشند، تصریح کرد: قلب های تپنده نیروگاه از مبدا به صورت زمینی حرکت و در راه زرند می باشند که بدلیل حجم عظیم این تجهیزات، پیش بینی ما بر این است که تا دو هفته آینده به مقصد خواهند رسید.

لینک کوتاه

برچسب ها