• تاریخ انتشار : دوشنبه 13 خرداد 1398 - 9:34
  • کد خبر : 27801
  • چاپ خبر
دستگیری فرد هتاک به مقام معظم رهبری در زرند

کلاهبرداری به بهانه پرداخت زکات فطریه در فضای مجازی

کلاهبرداری به بهانه پرداخت زکات فطریه در فضای مجازی رئیس پلیس فتای استان کرمان گفت: با نزدیک شدن به عید سعید فطر شاهد انتشار فراخوان‌هایی توسط افراد سودجو در فضای مجازی با عناوینی همچون پرداخت فطریه که باید نسبت به آن‌ها هوشیار باشیم. به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، سرهنگ امین یادگارنژاد، رییس پلیس فتای

کلاهبرداری به بهانه پرداخت زکات فطریه در فضای مجازی

رئیس پلیس فتای استان کرمان گفت: با نزدیک شدن به عید سعید فطر شاهد انتشار فراخوان‌هایی توسط افراد سودجو در فضای مجازی با عناوینی همچون پرداخت فطریه که باید نسبت به آن‌ها هوشیار باشیم.

به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، سرهنگ امین یادگارنژاد، رییس پلیس فتای استان کرمان گفت: در پایان ماه رمضان، تبلیغات زیادی در مورد پرداخت زکات فطریه به نیازمندان، آزادی زندانیان، بیماران نیازمند و کودکان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی انتشار می‌یابد.

وی افزود: برخی کلاهبرداران با سوء‌استفاده از احساسات مردم این فرصت را مغتنم می‌شمرند و با ارسال پیام‌هایی حاوی کمک‌رسانی به مردم اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان بیان کرد: کلاهبرداران با راه‌اندازی سایت‌های اینترنتی جعلی و با سوءاستفاده از عناوین دورغین وابسته به مؤسسات خیریه، کمیته امداد و سازمان‌های مورد اعتماد و ارائه شماره حساب جعلی از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

وی افزود: همچنین کلاهبرداران با راه‌اندازی سایت با ظاهری شبیه سایت موسسات خیریه، شهروندان را به صفحات جعلی درگاه‌های بانکی هدایت می‌کنند و با سرقت اطلاعات کارت آنها، از حسابشان برداشت غیر مجاز انجام می‌دهند.

سرهنگ یادگارنژاد تصریح کرد: برای جلوگیری از گرفتار شدن در این دام، بهتر است کاربران هنگام پرداخت پول در درگاه بانکی به موارد ایمنی از جمله آدرس دقیق سایت و پروتکل https توجه کنند.

وی بیان کرد: شهروندان از واریز فطریه خود به حساب‌های نامعتبر و شخصی افراد خودداری کنند و هموطنانی که قصد دارند فطریه خود را از طریق فضای مجازی یا تلفن‌بانک پرداخت کنند، می‌توانند از طریق موسسات شناخته شده‌ای که توسط رسانه‌های جمعی اعلام می‌شود، اقدام کنند.

این مسئول انتظامی در پایان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مراجع برای آموزش فضای مجازی سایت پلیس فتا می‌باشد، گفت: شهروندان در صورت مواجه با موراد مشکوک در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir و بخش فوریت‌های سایبری و گزارش مردمی اطلاع‌رسانی نمایند.

لینک کوتاه

برچسب ها