• تاریخ انتشار : سه شنبه 28 خرداد 1398 - 11:36
  • کد خبر : 27981
  • چاپ خبر

افزایش ۵۱ درصدی وقوع جرائم در دوماهه نخست سال جاری/ ۴ سال متوالی کسب رتبه برتر استانی

افزایش ۵۱ درصدی وقوع جرائم در دو ماهه نخست سال جاری/ ۴ سال متوالی کسب رتبه برتر استانی حجت الاسلام محمدی ریاست دادگستری از برگزاری ۲۵ برنامه در طول هفته قوه قضائیه و افزایش ۵۱ درصدی وقوع جرائم در دو ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در زرند خبر داد.

افزایش ۵۱ درصدی وقوع جرائم در دو ماهه نخست سال جاری/ ۴ سال متوالی کسب رتبه برتر استانی

حجت الاسلام محمدی ریاست دادگستری از برگزاری ۲۵ برنامه در طول هفته قوه قضائیه و افزایش ۵۱ درصدی وقوع جرائم در دو ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در زرند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، ریاست دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اقدامات و عملکردهای انجام شده توسط دستگاه قضایی زرند را طی نشست خبری با اهالی رسانه در میان گذاشتند.

حجت الاسلام “محمود محمدی” ریاست دادگستری زرند با اشاره به فرا رسیدن هفته قوه قضائیه از یکم تا هفتم تیرماه، یادآورشد: در طول هفته قوه قضائیه ۲۵ برنامه همچون فضاسازی و اطلاع رسانی، استمرار میز مشاوره رایگان در دادگستری، ثبت ثنا رایگان، گلباران قبور مطهر شهدا، دیدار با امام جمعه شهرستان زرند، بازدید از ادارات و شورای حل اختلاف، دیدار با خانواده شهدا و … از جمله برنامه های پیش بینی شده ی دستگاه قضایی زرند در طول این هفته می باشد.

افزایش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی زرند

محمدی خاطر نشان کرد: افزایش ورودی پرونده ها به دستگاه قضائی زرند نگران کننده است و نسبت ورودی پرونده ها در دوماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به افزایش ۵۱ درصدی وقوع جرائم در دو ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه، اظهارداشت: آمارهای دستگاه قضایی نشان میدهد بیشترین جرمی که در شهرستان زرند گزارش شده است سرقت ، رانندگی بدون پروانه و ضرب و جرح عمدی می باشد که اقدامات و تمهیدات لازم همه مسئولین اجرایی، قضائی، خانواده ها و … را میطلبد.

وضعیت قرمز ازدواج در زرند

رئیس دادگستری شهرستان زرند در خصوص آمار نگران کننده طلاق در این شهرستان بیان کرد: آمارها نشان می دهد از سال ۱۳۸۹ تا سال ۱۳۹۵ روند کاهش آمار ازدواج و افزایش طلاق را داشته ایم و تنها در سال ۱۳۹۵ افزایش آمار ازدواج و کاهش طلاق را شاهد بوده ایم که بعد از آن یعنی از سال ۱۳۹۶ تاکنون مجددا کاهش آمار ازدواج و افزایش طلاق را داشته ایم تا جایی که آمار ها نشان میدهند از هر ۴ ازدواج در شهرستان زرند یک مورد به طلاق می انجامد.

امام جمعه موقت شهرستان زرند در پایان این نشست پیرامون دلایل وقوع، افزایش جرم و پرونده های قضائی افزود: علت اصلی وجود ۴ ناکارآمدی اساسی می باشد، از جمله ناکارآمدی نهاد خانواده که با افزایش و گسترش فضای مجازی محبت و تعهدات در خانواده ها کمرنگ شده است،ناکارآمدی آموزش و پرورش که بُعد پرورش به کلی به دست فراموشی سپرده شده است.ناکارآمدی برخی دستگاههای اجرایی (جاده سازی، صنعت، اقتصاد و…) که باعث ازدیاد پرونده های قضایی شده است و در آخر ناکارآمدی فرهنگ عمومی جامعه می باشد.

۴ سال متوالی کسب رتبه برتراستان توسط شورای پیشگیری از وقوع جرم دستگاه قضایی زرند

“سید مهدی قویدل” دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند در گفت و گو با خبرنگاران گفت: یکی از مشکلات بر سر راه دستگاه قضایی عدم آگاهی مردم از میزان مجازات برخی جرائم در قانون می باشد که موجب نارضایتی مردم می شود در صورتی که دستگاه قضایی قانون را اجرا می کند.

وی مهمترین وظیفه دادستانی را حفظ حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دانست و ادامه داد: شورای پیشگیری از وقوع جرم زرند طی ۴ سال متوالی موفق به کسب رتبه برتر در استان شده که نشان دهنده عملکرد موثر این شورا بوده است.

قویدل در ادامه افزود: اولویت های شورای پیشگیری از وقوع جرم شامل فعالیت های پیشگیرانه در زمینه های سرقت، انواع خشونت ها، اعتیاد به انواع مواد مخدر و مشروبات الکلی ،فضای مجازی و طلاق می باشد.

دادستان زرند عنوان کرد: دستگاه قضایی زرند در بسیاری از زمینه ها کارنامه خوبی دارد از جمله اقدامات موثر در زمینه صلح و سازش، حفظ حقوق بیت المال، ورود و بحث داوری در اختلاف بین دوشرکت بزرگ در زرند، حل مشکلات مسکن مهر، مبارزه با گرانفروشان و محتکران، جذب خیرین برای بازسازی و بازپروری معتادین و … می باشد.

در راستای تحقق فراخوان رئیس قوه قضائیه کشور در خصوص تعامل مردم با دستگاه قضائی دادستان زرند تاکید کرد: سامانه سجام به نشانی sajam.adliran.ir پایگاهی محرمانه برای اعلام نظرات ،ایده ، انتقادات و پیشنهادات مردم به دستگاه قضایی به عنوان دیدبان پیشگیری می باشد که تا این لحظه در زرند ۱۷۲ نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند و زرند در این بخش نیز در استان پیشتاز است. بهره گیری از ریش سفیدان و معتمدین محل برای حل اختلافات و مشکلات محله ها در همین راستا می باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها