• تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 خرداد 1398 - 9:33
  • کد خبر : 27993
  • چاپ خبر

احیای ۶ هزار هکتار از کانون‌های فرسایش بادی در زرند

احیای ۶ هزار هکتار از کانون‌های فرسایش بادی در زرند رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زرند گفت:۶ هزار هکتار از کانون‌های فرسایش بادی در شهرستان زرند احیا شده اند و در سال جاری ۳۰۰ هکتار با اعتبار بیش از ۷ میلیارد ریال اجرا می شود. به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، علی میرزایی

احیای ۶ هزار هکتار از کانون‌های فرسایش بادی در زرند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زرند گفت:۶ هزار هکتار از کانون‌های فرسایش بادی در شهرستان زرند احیا شده اند و در سال جاری ۳۰۰ هکتار با اعتبار بیش از ۷ میلیارد ریال اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، علی میرزایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زرند گفت: از مجموع ۲۵ هزار هکتار کانون‌های بحرانی فرسایش بادی در این شهرستان بیش از ۶ هزار هکتار آن با اجرای طرح‌های بیابان زدایی در سال‌های گذشته احیا شده است.

وی با اشاره به نقش تاغزار‌های دست کاشت منطقه جلال آباد و یزدان آباد در جهت تثبیت شن‌های روان و جلوگیری از هجوم گردو غبار و ماسه بادی از سمت شرق به جاده‌های مواصلاتی و همچنین اراضی کشاورزی و مسکونی روستا‌های جلال آباد. علی آباد و نعیم آباد گفت:  یکی از کانون‌های فرسایش شدید بادی در منطقه فتح آباد، شریف آباد و چاه غلامعلی در سطح ۲ هزار هکتار قرار دارد که از سال ۹۳ تاکنون میزان ۹۰۰ هکتار آن نهال کاری شده است.

وی افزود: در سال گذشته توسط شرکت فولاد زرند ایرانیان عملیات بیابان زدایی و تثبیت شن‌های روان در سطح ۴۰۰ هکتار انجام شده است و در سال جاری نیز عملیات بیابان زدایی و تثبیت شن‌های روان در سطح ۳۰۰ هکتار با اعتبار ۷ میلیارد ۵۰۰ میلیون ریال اجرا می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زرند، حفاظت از پوشش گیاهی و جلوگیری از تخریب آن را مهمتر از اجرای طرح‌های بیابان زدایی دانست و چرای غیر مجاز دام و توسعه بی رویه اراضی کشاورزی را از مهمترین دلایل تشدید فرسایش و پدیده بیابان زایی عنوان کرد. و گفت: در سال‌های اخیر اقدامات موثری در جلوگیری از ورود دام غیر مجاز و همچنین برخورد با متصرفین اراضی ملی و دولتی با همکاری دستگاه قضایی انجام گرفته است.

وی توسعه عملیات احیایی و بیابان زدایی را در گرو مشارکت مردم و حمایت جدی مسئولین در قالب طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز دانست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه

برچسب ها