• تاریخ انتشار : دوشنبه 3 تیر 1398 - 22:52
  • کد خبر : 28073
  • چاپ خبر

وضعیت جیره بندی آب در زرند از احتمال تا واقعیت

وضعیت جیره بندی آب در زرند از احتمال تا واقعیت هوای گرم تابستان و وضعیت آب در شهر زرند به معضل بزرگی در این روزها برای شهروندان تبدیل شده است، در همین خصوص خبرنگار زرند نیوز با رجائی نژاد رئیس اداره آب و فاضلاب شهری به بحث و گفت وگو نشست. رئیس اداره آب و

وضعیت جیره بندی آب در زرند از احتمال تا واقعیت

هوای گرم تابستان و وضعیت آب در شهر زرند به معضل بزرگی در این روزها برای شهروندان تبدیل شده است، در همین خصوص خبرنگار زرند نیوز با رجائی نژاد رئیس اداره آب و فاضلاب شهری به بحث و گفت وگو نشست.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهری زرند تصریح کرد: در زرند ۳۲ هزار اشتراک آب وجود دارد که نیاز آبی آنها ۳۲۰ لیتر در ثانیه، یعنی هر اشتراک ۸۰۰ لیتر در ثانیه می باشد.

وی در ادامه افزود: به دلیل کاهش آب های زیرزمینی، کاهش آب دهی چاهها و خشک شدن برخی چاهها حجم تولیدی آب تا ۱۷۵ لیتر در ثانیه کاهش پیدا کرده است و راه جبران کننده آن در کوتاه مدت در محدوده شهر وجود ندارد به جز اینکه با جیره بندی و قطعی موقت این بحران را مدیریت کرد.

رجائی نژاد خاطرنشان کرد: شبکه آب شهرستان ایزوله شده و از فشارشکن استفاده شده است تا با این روش در مصرف آب صرفه جویی شود چراکه مصرف آب و فشار آب تاثیر مستقیم دارند.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهری بیان کرد: از دانشگاه صنعت و معدن، دانشگاه آزاد اسلامی، شرکت زغالسنگ، شرکت توانیر و شهرداری آب کمکی گرفته ایم و نهایتا ظرفیت تولید را به ۲۱۰ لیتر در ثانیه رسانده ایم اما با این وجود ۸۰ لیتر در ثانیه با کمبود تولید مواجه هستیم.

وی در خصوص عوامل مصرف عمده آب در شهرستان تاکید کرد: کولرهای آبی با مصرف روزانه ۶۰۰ تا۷۰۰ لیتر بیشترین آمار مصرف آب را دارند که با قرار دادن کولرها در زیرسایه بان و مدیریت مصرف میتوان تا بخش قابل توجهی در مصرف آب صرفه جویی کرد.

وی ادامه داد: یکی از عوامل دیگر مصرف آب شرب در ساختمان سازی و کارگاه های تولید بلوک و … است که توصیه می شود از آب غیر شرب استفاده کنند و نیروهای اداره آب با متخلفان برخورد جدی خواهند کرد.

وی در پایان گفت: در صورت عدم رعایت شهروندان در صرفه جویی مصرف آب جیره بندی و قطعی موقت خواهیم داشت که در همین راستا شهر را به ۸ ناحیه تقسیم کرده ایم (شهرک باهنر، شهرک فرهنگیان،شهرک ولایت ۱ و ۲، اکبرآباد، عباس آباد، شهرک جانبازان و مرکز شهر) که در صورت نیاز ساعاتی قطعی آب خواهند داشت اما مرکز شهر قطعی نخواهیم داشت زیرا در صورت قطعی مخازن آب در زمان مقرر پر نمی شوند لذا با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم داشت، در صورت رعایت همه شهروندان امیدواریم قطعی موقت آب نداشته باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها