• تاریخ انتشار : دوشنبه 10 تیر 1398 - 12:56
  • کد خبر : 28204
  • چاپ خبر

مشارکت ۸۱ درصدی شهروندان زرندی از طرح ملی کنترل فشارخون

مشارکت ۸۱ درصدی شهروندان زرندی از طرح ملی کنترل فشارخون رئیس مرکز بهداشت زرند خبرداد: ۸۱ درصد از مشمولان طرح ملی کنترل فشارخون شهرستان زرند در این طرح شرکت کردند. به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، مهندس ماشاالله عربپور رئیس مرکز بهداشت شهرستان زرند بیان کرد: همزمان با سراسر کشور طرح ملی کنترل فشارخون با

مشارکت ۸۱ درصدی شهروندان زرندی از طرح ملی کنترل فشارخون

رئیس مرکز بهداشت زرند خبرداد: ۸۱ درصد از مشمولان طرح ملی کنترل فشارخون شهرستان زرند در این طرح شرکت کردند.

به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، مهندس ماشاالله عربپور رئیس مرکز بهداشت شهرستان زرند بیان کرد: همزمان با سراسر کشور طرح ملی کنترل فشارخون با هدف پیشگیری و تشخیص بیماران مبتلا به فشارخون در شهرستان زرند آغاز شده است و تا ۱۵ تیرماه ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: بسیاری از افراد از وجود بیماری فشارخون به دلیل اینکه علائمی ندارد مطلع نیستند و در نتیجه ما روز به روز شاهد افزایش آمار سکته های قلبی و مغزی در کشورمان هستیم لذا برای پیشگیری از اینگونه بیماری ها این طرح برنامه ریزی و اجرایی شده است.

عربپور ضمن اشاره به اینکه استقبال شهروندان از این طرح رضایت بخش بوده است اظهارداشت: از ۶۸ هزار نفر آمار مشمول این طرح ۵۵ هزار نفر مشارکت داشته و فشارخون آنها اندازه گیری و ثبت سامانه شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زرند در پایان افزود: از ۸۱ درصدی که در این طرح مشارکت داشته اند ۶۵۳۰نفر مبتلا به بیماری فشارخون هستند که عده ای از بیماری خود خبر داشته و برخی از بیماری خود مطلع نبوده اند، این افراد مبتلا به فشارخون ماهانه به صورت رایگان توسط پرسنل مراکز بهداشت و پزشکان این مراکز تحت درمان و کنترل فشارخون قرار خواهند گرفت و از خدمات این مراکز بهرمند خواهند شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها