• تاریخ انتشار : یکشنبه 16 تیر 1398 - 11:34
  • کد خبر : 28315
  • چاپ خبر

۷۲۲ مورد مبتلا به سالک در استان کرمان

۷۲۲ مورد مبتلا به سالک در استان کرمان استان کرمان با ۷۲۲ مورد مبتلا به سالک جز استان هایی است که بیشترین آمار مبتلا به این بیماری را دارد. به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، دکتر بهزاد امیری به مناسبت روز جهانی زئونوز (بیماری‌های قابل انتقال بین انسان

۷۲۲ مورد مبتلا به سالک در استان کرمان

استان کرمان با ۷۲۲ مورد مبتلا به سالک جز استان هایی است که بیشترین آمار مبتلا به این بیماری را دارد.

به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، دکتر بهزاد امیری به مناسبت روز جهانی زئونوز (بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان)، اظهار کرد: براساس تعریف سازمان بهداشت جهانی، زئونوز، بیماری‌ها یاعفونت هائی هستند که به طور طبیعی بین انسان و حیوانات مهره دار قابل انتقال هستند.

وی درخصوص استان‌هایی که بیشترین تعداد موارد ابتلا به سالک را داشتند، گفت: استان‌های اصفهان با ۳۵۸۰ هزار مورد، فارس با ۲۹۶۲ مورد، خراسان رضوی با ۱۷۵۹ مورد، گلستان با ۱۴۵۸ مورد، خوزستان با ۱۴۳۷ مورد و استان کرمان با ۷۲۲ مورد بیشترین موارد ابتلای جدید به سالک را داشتند.

میری درخصوص بیماری تب کریمه کنگو که یکی از بیماری‌های مهم در حوزه بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان محسوب می‌شود، گفت: شایع‌ترین علائم این بیماری، تب و خونریزی از نقاط مختلف بدن است. به دلیل اینکه این بیماری در دو مکان کریمه روسیه و کنگو شناسایی شده است به این اسم نامگذاری شده است.

میری بیان کرد: استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، کرمان، اصفهان، فارس مازندران به تربیت بیشترین موارد ابتلا به این بیماری را داشته اند. همچنین، در سال ۹۷ تعداد ۸۴ مورد ابتلا به تب کریمه کنگو و ۸ مورد فوت ناشی از بیماری داشته ایم. این بیماری در فصول گرم سال بروز و شیوع بیشتری پیدا می‌کند، چراکه فصل شروع فعالیت کنه‌ها است.

رییس اداره مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت در پایان تاکید کرد: به طورکلی در مواجهه با حیوانات باید تمهیدات بهداشتی رعایت شود، در این مورد، شست وشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون بسیار توصیه می‌شود. همچنین، مردم باید دقت کنند که از گزش توسط حشرات و حیوانات جلوگیری کرده و در صورت گزش سریع برای درمان اقدام کنند. رعایت اصول بهداشتی در تهیه، طبخ و نگهداری غذا و به حداقل رساندن تماس انسان و دام نیز توصیه می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه

برچسب ها