• تاریخ انتشار : دوشنبه 17 تیر 1398 - 10:07
  • کد خبر : 28322
  • چاپ خبر

ثبت نام بیش از ۱۳هزار خادمیار رضوی دراستان کرمان

ثبت نام بیش از ۱۳هزار خادمیار رضوی دراستان کرمان نشست خبری دکتر صابری با موضوع تبیین خدمات آستان قدس رضوی در استان کرمان با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، همزمان با دهه کرامت در نشست خبری مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمان با اصحاب رسانه سیدحسین

ثبت نام بیش از ۱۳هزار خادمیار رضوی دراستان کرمان

نشست خبری دکتر صابری با موضوع تبیین خدمات آستان قدس رضوی در استان کرمان با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، همزمان با دهه کرامت در نشست خبری مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمان با اصحاب رسانه سیدحسین صابری باتبریک ایام دهه کرامت اقدامات خادمیاران رضوی در استان کرمان را تشریح کرد.

وی با اشاره به ثبت نام سیزده هزار و ششصد خادمیار رضوی در استان کرمان گفت: بیش از پنج هزار و چهار صد خادمیار در شهر کرمان به ثبت رسیده و حدود سه هزار و دویست نفر خادمیار آموزش دیده و متصل به حرم مطهره علی بن موسی الرضا (ع) شده اند.

صابری تصریح کرد:محور اصلی فعالیت دفاتر استانی براساس منشور خدمتی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی )فعالیت های فرهنگی و کمک به محرومیت زدایی از طریق ظرفیت کانون خادمیاری و خادمیاران در راستای فعالیت های آستان قدس رضوی ارائه خدمت می کنند.

صابری تصریح کرد: کانون های خادمیاری در ۲ بخش محله ای و تخصصی فعالیت دارند که در استان کرمان ۱۳۰ کانون و در شهر کرمان ۱۸ کانون در عرصه های مختلف فعالیت دارند.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس کرمان ادامه داد: در انجام فعالیت ها از موازی کاری جلوگیری می شود و سعی بر این است با کمک نهادها و موسسات همکاری و مشارکت در جهت هدف مشترک ایجاد شود.

وی اظهار داشت: در استان کرمان تا به امروز شانزده هزار و سیصد و پنجاه نفر زائر اول با حمایت آستان قدس رضوی به مشهد اعزام شدند در این بخش ۳۴ کاروان به تعداد هزار هشتصد و پنجاه نفر در قالب کاروان دانش آموزی و هزار و صد نفر در قالب کاروان زائر شهر اعزام شده است و مابقی تعداد مربوط به کاروان زوج های جوان از کانون خانواده اعزام به سفر مشهد مقدس می باشد.

دکتر صابری در تشریح اقدامات خادمیاران رضوی در دهه کرامت گفت: کاروان زیر سایه خورشید از ۱۳تا ۲۳ تیرماه در استان کرمان حضور دارند و استان کرمان در قالب طرح رواق رضوی مجموعه نمایشگاهی در جوار قبور شهدای گمنام این شهر برپاشده است که با همت کانون های خادمیاری از جمله کانون خانواده، بانوان، سلامت، شهدا، فرهنگی، کتاب و کتابداری ،شعر وادب و…خدمات رایگان به عموم مردم ارائه میدهند.

ایشان افزود :از ابتدای دهه مبارک کرامت ایستگاه صلواتی با مشارکت خودجوش خادمیاران جوان در جوار قبور مطهر شهدای گمنام نیز برپاشده است که از محبین و ارادتمندان به اهل بیت پذیرائی می نمایند. وی یادآورشد: در حاشیه این طرح رواق رضوی برنامه های فرهنگی ، تبلیغی شبانه توسط خادمیاران برگزار میگردد.

صابری گفت: یکی دیگر از ویژه برنامه های دهه کرامت اجتماع بزرگ بانوان استان کرمان با عنوان (سایه کریمه) و جشن خواهر خورشید با هدف ترویج فرهنگ رضوی و الگو گیری از سبک زندگی رضوی بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها