• تاریخ انتشار : شنبه 22 تیر 1398 - 10:54
  • کد خبر : 28422
  • چاپ خبر
خطبه های نماز جمعه

بی حجابی موجب سلب آرامش در خانواده ها

بی حجابی موجب سلب آرامش در خانواده ها حجت الاسلام ابراهیمی تاکید کرد: جامعه اگر عفیف نباشد همه ی ارکان جامعه از هم پاشیده می شود، بی حجابی موجب عدم آرامش در خانواده ها می شود. افزایش آمار طلاق، افزایش تولد فرزندان نامشروع از جمله پیامد های بی حجابی و بدحجابی است. به گزارش پایگاه

بی حجابی موجب سلب آرامش در خانواده ها

حجت الاسلام ابراهیمی تاکید کرد: جامعه اگر عفیف نباشد همه ی ارکان جامعه از هم پاشیده می شود، بی حجابی موجب عدم آرامش در خانواده ها می شود. افزایش آمار طلاق، افزایش تولد فرزندان نامشروع از جمله پیامد های بی حجابی و بدحجابی است.

به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه شهرستان زرند در خطبه های نماز جمعه ۲۱ تیرماه ۱۳۹۸ با اشاره به سوره مریم بیان کرد: درابتدای سوره مریم به ولادت معجزه گونه حضرت یحیی با توجه به پیری و سالخورگی پدر و مادرش اشاره شده است و بعد از آن به میلاد و زندگی حضرت عیسی مسیح (ع) اشاره کرده هر دو این اتفاقات نشانه ای از قدرت و رحمت پروردگار است.

ابراهیمی با اشاره به حوادث ۲۱ تیرماه و روز ملی حجاب و عفاف خاطر نشان کرد: زنان و بانوان ایرانی قبل از اسلام حجاب و پوشش داشته اند تا زمانی که رضاخان با فشارهای سنگین انگلیس اقدام به کشف حجاب کرد تا به خیال خود ایران را همچون کشورهای غربی بدون حجاب و وابسته  ی به آنها تبدیل کند.

وی افزود: در این راه افراد زیادی خون خود را نثار کردند و مردم ایران زحمت زیادی کشیدند تا پروژه کشف حجاب عملی نشود و برای پیروزی انقلاب خون دل ها خورده شده است تا مظاهر اسلامی رعایت شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به اوضاع کنونی جامعه یادآور شد: اگر بخواهند تفکر و فرهنگی را در جامعه غالب کنند باید از زن آغاز کرد، در حال حاضر نیز دشمن به دنبال این است تا حجاب را سد پیشرفت معرفی کرده و بی بند و باری را ترویج کند.

ابراهیمی در ادامه تصریح کرد: جامعه اگر عفیف نباشد همه ی ارکان جامعه از هم پاشیده می شود، بی حجابی موجب عدم آرامش در خانواده ها می شود. افزایش آمار طلاق، افزایش تولد فرزندان نامشروع از جمله پیامد های بی حجابی و بدحجابی است.

امام جمعه زرند تاکید کرد: لباس های موجود در بازار نیز مناسب خانم ها نمی باشد و به جای اینکه پوشش مناسبی باشد یکی از عوامل بی بند و باری و ترویج بدحجابی است که باید در این خصوص مسئولین مربوطه فکر اساسی کنند.

وی ضمن اشاره به هفته امورمالیاتی گفت: از سال ۱۳۹۴ تا سال ۱۳۹۷ بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان مردم شهرستان زرند مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کرده اند که در خود شهرستان خرج شده است و ۶۰ میلیارد تومان آن به شهرداری اختصاص یافته تا اقدامات موثری در جهت رفاه حال شهروندان صورت گیرد.

ابراهیمی با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و اوقات فراغت کودکان و نوجوان تاکید کرد: فرزاندن خود را برای آموختن حرفه و مهارت به کلاس های فنی و حرفه ای و امثال اینها بفرستید تا حرفه و مهارتی بیاموزند تا مولد کار باشند. از طرف دیگر آنها را به آموختن قرآن کریم نیز ترغیب کنید چون چراغ راه زندگی آنهاست.

وی در پایان ضمن اشاره به توقف نفتکش ایرانی به  دستور آمریکا عنوان کرد: همان گونه که دشمنان علیه ایران فعالیت می کنند و توطئه می چینند مسئولین داخلی نیز باید در مقابله با اقدامات آنها تلاش کنند و فعالیت موثری انجام دهند.

 انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها