• تاریخ انتشار : یکشنبه 23 تیر 1398 - 13:14
  • کد خبر : 28446
  • چاپ خبر

حجاب لباس مشارکت اجتماعی زن است

حجاب لباس مشارکت اجتماعی زن است مدیریت حوزه علمیه خواهران زرند اظهار داشت: دشمنان اسلام و انقلاب نقطه ی حساس جامعه یعنی زنان و مادران را هدف تبلیغات سوء خود قرار داده اند. پوشش اسلامی زنان تنها یک لباس نیست بلکه یک فرهنگ و سبک زندگی و در واقع حجاب لباس مشارکت اجتماعی زن است.

حجاب لباس مشارکت اجتماعی زن است

مدیریت حوزه علمیه خواهران زرند اظهار داشت: دشمنان اسلام و انقلاب نقطه ی حساس جامعه یعنی زنان و مادران را هدف تبلیغات سوء خود قرار داده اند. پوشش اسلامی زنان تنها یک لباس نیست بلکه یک فرهنگ و سبک زندگی و در واقع حجاب لباس مشارکت اجتماعی زن است.

به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، سرکار خانم انصاریان قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت دهه کرامت و هفته عفاف و حجاب بیان کرد: ۲۱ تیرماه سالروز حادثه اسف بار مسجد گوهرشاد و شهادت ۱۶۰۰نفر از هموطنانمان به دلیل حمایت آنان از حجاب ،عفاف و حیا می باشد.

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف فقط ویژه زنان نیست خاطر نشان کرد: در مورد حجاب ۱۰ آیه در قرآن کریم آمده است که اکثر این آیات اختصاصی نیست و بین زنان و مردان مشترک است و نمود آن را می توان در آیه ۳۱ سوره نور مشاهده کرد.

لزوم رعایت حیا

انصاریان در ادامه یادآور شد: علاوه بر رعایت حجاب، حیا باید در رفتار و گفتار زنان جاری باشد چرا که در روابط اجتماعی زن و مرد، شاخصه حیا در رفتار تجلی می کند.

وی افزود: بر اساس سخن حضرت علی (ع) زنان همچون گل هستند. لذا زن مظهر ظرافت، عاطفه و احساس است رعایت حیا و حجاب به او تاکید بییشتری شده است و چون در ظاهر متفاوت از مردان هستند. احکام مخصوص زنان در بحث پوشش متفاوت است.

حجاب ضرورت دین

مدیریت حوزه علمیه خواهران زرند گفت: بر اساس مستندات دین اسلام حجاب از ضروریات دین است. منکر حکم ضروری دین منکر خداست پس کسانی که منکر حجاب می شوند در واقع منکر خداوند هستند.

انصاریان با اشاره به اینکه اسلام با حضور زن در اجتماع مخالف نیست، تصریح کرد: اگر زنان موظف به خانه نشینی بودند و فقط ملزم به ارتباط با محارم خود بودند. دیگر نیازی به احکام حجاب و عفاف نبود.

وی ادامه داد: احکام مربوط به عفاف و حجاب در واقع نشان دهنده حضور زن در اجتماع است. از جمله شرایط حضور زن در اجتماع، حفظ نگاه به نامحرم ، رعایت ویژگی های کلامی، رفتاری و هر آنچه که در آداب اجتماعی اسلامی به آن اشاره شده است، می باشد.

وی گفت: بر طبق سخن رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) زنان اجازه حضور در همه ی صحنه های اجتماعی را دارند. این حضور باید متناسب با شخصیت و ویژگی والای زنان باشد.

مدرس حوزه علمیه زرند تاکید کرد: رعایت حیا و حفظ حریم مخصوص آقایان نیز هست اما متاسفانه در جامعه امروزی به آن توجه نمی شود و شاهد بی حرمتی ها و ناهنجاری ها هستیم.

وی اظهار داشت: دشمنان اسلام و انقلاب نقطه ی حساس جامعه یعنی زنان و مادران را هدف تبلیغات سوء خود قرار داده اند، پوشش اسلامی زنان تنها یک لباس نیست بلکه یک فرهنگ و سبک زندگی و در واقع حجاب لباس مشارکت اجتماعی زن است.

انصاریان پیامدهای عدم توجه به حجاب و عفاف را گسست خانوادگی، افزایش آمار طلاق، افزایش آمار خیانت زوجین، تغییر سبک زندگی ، کاهش امنیت اجتماعی و… دانست.

وی تاکید کرد: از مسئولین اجرایی و فرهنگی شهرستان خواهشمندم دغدغه حجاب و عفاف داشته باشند. در راه ترویج این مهم هزینه کنند، زحمت بکشند و وقت بگذارند برای حفظ آبروی اسلام که متاسفانه مورد نفوذ دشمن قرار گرفته است.

مدیریت حوزه علمیه زرند در پایان افزود: علاقمندان جهت تحصیل در حوزه علمیه زرند می توانند از ۲۳ تیرماه ۱۳۹۸ به مدت یک ماه در سایت مرکز مدیریت حوزه علمیه و یا به حوزه علمیه خواهران واقع در خیابان ۱۷ شهریور مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها