• تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 مرداد 1398 - 18:56
  • کد خبر : 28708
  • چاپ خبر

جلسه هماهنگی نظارت بهداشتی عید سعید قربان در زرند برگزار شد

جلسه هماهنگی نظارت بهداشتی عید سعید قربان در زرند برگزار شد. به گزارش زرندنیوز ، صبح امروز ۹ مردادماه، جلسه هماهنگی نظارت بهداشتی در عید سعید قربان در محل فرمانداری زرند برگزار شد. علی صادق زاده فرماندار زرند در این جلسه ضمن اشاره به اهمیت نظارت بهداشتی دامپزشکی بر دام های قربانی جهت پیشگیری از

جلسه هماهنگی نظارت بهداشتی عید سعید قربان در زرند برگزار شد.

به گزارش زرندنیوز ، صبح امروز ۹ مردادماه، جلسه هماهنگی نظارت بهداشتی در عید سعید قربان در محل فرمانداری زرند برگزار شد.

علی صادق زاده فرماندار زرند در این جلسه ضمن اشاره به اهمیت نظارت بهداشتی دامپزشکی بر دام های قربانی جهت پیشگیری از بیماری های مشترک بویژه بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو اظهار داشت: همه ساله اداره دامپزشکی از چند روز قبل از عید قربان اقدام به فعال سازی اکیپ های نظارتی جهت بازدید از مکان های فروش دام زنده و همچنین کشتارگاه دام جهت بازرسی لاشه دام های ذبح شده می نماید.

وی با تاکید دوباره بر اهتمام جدی اداره دامپزشکی زرند جهت تشکیل اکیپ های ویژه بازرسی و نظارتی، افزود: بحث سلامت و امنیت غذایی مردم باید قبل از روز عید غدیر در دستور کار جدی قرار گیرد و دستگاه های ذیربط همکاری های بین بخشی و اقدامات تامینی لازم را انجام دهند.
 
در ادامه رئیس دامپزشکی زرند نیز اظهار داشت: با هماهنگی بعمل آمده و با همکاری شهرداری زرند، مکان فروش دام زنده و کشتارگاه دام معرفی شده که مردم می توانند ضمن تهیه دام خود همچنین به صورت رایگان و تحت نظارت دامپزشکی اقدام به ذبح دام در کشتارگاه نمایند.

حسن لطفعلی پور ضمن تاکید به رعایت مسائل بهداشت فردی جهت مصون ماندن از بیماری ها بویژه تب کریمه کنگو از همشهریان خواست: افرادی که اقدام به ذبح دام می نمایند بایستی مجهز به کلیه لوازم حفاظت شخصی مانند دست کش، ماسک، عینک و لباس مخصوص باشند تا از تماس خون و لاشه با بدن جلوگیری بعمل آمده و همچنین لاشه دام ذبح شده بایستی به مدت ۲۴ ساعت در دمای ۴ درجه (یخچال) نگهداری شود تا عوامل احتمالی بیماری بویژه ویروس تب کریمه کنگو از بین رود.

وی در پایان اعلام کرد: اداره دامپزشکی در این ایام و در روز عید قربان دایر است و پاسخگوی همشهریان می باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها