• تاریخ انتشار : دوشنبه 4 شهریور 1398 - 10:57
  • کد خبر : 29200
  • چاپ خبر
انتقاد از دلالان فروش مرغ

انتقاد از وجود دلالان درصنعت مرغ کرمان

انتقاد از وجود دلالان درصنعت مرغ کرمان مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: دلال‌ها تعیین کننده سرنوشت تولید صنعت مرغ در استان کرمان هستند. به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، حسین رشیدی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: ما موفق به کسب نتایج مطلوب در خصوص پیشگیری از بیماری‌های طیور در استان شده ایم و علیرغم شیوع

انتقاد از وجود دلالان درصنعت مرغ کرمان

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: دلال‌ها تعیین کننده سرنوشت تولید صنعت مرغ در استان کرمان هستند.

به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، حسین رشیدی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: ما موفق به کسب نتایج مطلوب در خصوص پیشگیری از بیماری‌های طیور در استان شده ایم و علیرغم شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان‌های مجاور، چندین سال متوالی از ورود این بیماری به استان جلوگیری کرده ایم.
انتقاد از دلالان فروش مرغاو تصریح کرد: در استان کرمان زنجیره کامل واحد‌های پرورش طیور شامل مرغ اجداد، مرغ مادر گوشتی، نیمچه گوشتی و مرغ تخم گذار صنعتی وجود دارد.
مدیرکل دامپزشکی استان گفت: تعدادی از واحد‌های گوشتی و تخم گذار به صورت غیر مجاز بوده و مدیریت بهداشتی و امنیت زیستی مناسبی ندارند و باعث اشاعه بیماری در سطح استان است.
رشیدی با بیان اینکه واحد‌های غیر مجاز مشکل جدی صنعت طیور استان هستند، افزود: در این واحد‌های غیر مجاز، به اصول پیش گیری از بیماری‌ها توجهی نمی‌شود و تمام اقدامات مبتنی بر درمان است.
او با اعلام لزوم تصحیح سیستم تنظیم بازار صنعت طیور استان، اظهارکرد: متاسفانه تولید استان دراین صنعت، دلال محور است تا تولید محور، بنابراین دلال‌ها تعیین کننده سرنوشت تولید این صنعت در استان هستند.
رشیدی با اعلام اینکه اتحادیه تعاونی‌های مرغ به غیر از یک تعاونی در شهرستان رفسنجان، تشکل قوی ندارند، تصریح کرد: انبار‌های نگه داری نهاده‌های طیور شرایط بهداشتی لازم را ندارند و در حال حاضر گرمای تابستان مزید بر علت مشکلات مرغداری‌ها شده است.
او افزود: تیم رصد و پایش اداره تشخیص و درمان این اداره کل کمبود‌های واکسن را بررسی کرده و سعی در تامین آن‌ها دارد.
او از ممیزی واحد‌های مرغ تخم گذار و گوشتی استان خبر داد و بیان داشت: قرار است تمام واحد‌های مرغداری استان ممیزی شده و از فعالیت واحد‌های غیر بهداشتی جلوگیری شود.
رشیدی از مزایای استان گستردگی آن را نام برده و افزود: پهناوری استان سبب شده که حریم بهداشتی مرغداری‌ها رعایت شود.
او با اشاره به این مطلب که بیماری نیوکاسل یکی از عوامل مهم ایجاد خسارات در مرغداری‌ها است، افزود: برنامه‌ها و تمهیدات متعدد برای کاهش میزان شیوع بیماری نیوکاسل و مخاطرات آن، در این اداره کل اندیشیده شده است.

انتهای پیام/

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه

برچسب ها