• تاریخ انتشار : جمعه 8 شهریور 1398 - 13:10
  • کد خبر : 29246
  • چاپ خبر

طرح شهید بهنام محمدی اعتلای بسیج و مربی محور است

طرح شهید بهنام محمدی اعتلای بسیج و مربی محور است  سرهنگ پاسدار اکبر کردی گفت: طرح شهید بهنام محمدی اساسی‌ترین طرح اعتلای بسیج و مربی محور است. به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، سرهنگ پاسدار اکبر کردی فرمانده سپاه شهرستان زرند گفت : طرح شهید بهنام محمدی اساسی‌ترین طرح اعتلای بسیج و مربی محور است

طرح شهید بهنام محمدی اعتلای بسیج و مربی محور است 

سرهنگ پاسدار اکبر کردی گفت: طرح شهید بهنام محمدی اساسی‌ترین طرح اعتلای بسیج و مربی محور است.

به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، سرهنگ پاسدار اکبر کردی فرمانده سپاه شهرستان زرند گفت : طرح شهید بهنام محمدی اساسی‌ترین طرح اعتلای بسیج و مربی محور است و در این راستا برای هر مدرسه سه مربی معرفی شده که از آبان ماه گذشته در مدارس حضور پیدا کردند و مسجد محوری ویژگی دیگر این طرح است، در واقع این طرح از مسجد آغاز شده و به مسجد ختم می‌شود.
سرهنگ پاسدار اکبر کردی فرمانده سپاه زرند به جزئیات این طرح پرداخت و گفت : در هر مدرسه مربی یک روحانی است که امام جماعت مدرسه است و افرادی که از مراحل توجیه، گزینش و آموزش گذشته‌اند،‌ هر کدام سرگروه یک پایه از مدرسه می‌شوند. در سه ماهه اول این سه نفر با نظارت مربی برای دوستی و انس و الفت با دانش‌آموزان ارتباط‌گیری می‌کنند. در سه ماهه دوم از هر کلاس دو دانش‌آموز که جزو ۱۰ نفر برتر علمی کلاس، اهل آن محل و دارای خانواده سالم هستند، شناسایی می‌شوند. این افراد هسته کار تربیتی مدرسه هستند و اولین حلقه صالحین مدرسه را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: طرح شهید بهنام محمدی برای تربیت نوجوان تراز انقلاب اسلامی باید حداقل چهار ویژگی باشند : این افراد، باید عالم و اهل فکر، مهذب و دین‌مدار، انقلابی و آگاه و کارآمد و توانمند باشد. تمام این ویژگی‌ها در صورتی هویت‌بخش است که فرد دارای دیدگاه تمدنی و نگاه بلندهمتانه باشد. برای تحقق این امر باید سه نهاد مسجد، خانه و مدرسه همسوی یکدیگر حرکت کنند که این حرکت می‌تواند موجب ساخت محله اسلامی شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان زرند یادآور شد: طرح شهید بهنام محمدی اساسی‌ترین طرح اعتلای بسیج و مربی محور است، در این راستا برای هر مدرسه سه مربی معرفی شده که از آبان ماه گذشته در مدارس حضور پیدا کردند. و مسجدمحوری ویژگی دیگر این طرح است، درواقع این طرح از مسجد آغاز شده و به مسجد ختم می‌شود و در مدارس متوسطه اول دختران و پسران در شهرستان زرند در حال اجرا است و مهمترین بحثی که در این طرح قرار دارد ،نزدیک کردن سه نهاد خانواده، مسجد و مدرسه در این طرح مدنظر است و در جهت اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و راهکاری تعمیق و تقویت مبانی اعتقادی دانش آموزان، انس هرچه بیشتر دانش آموزان و خانواده‌هایشان با مساجد است و اکنون بیشتر نمازگزاران مساجد افراد مسن هستند و قرار است در طی این طرح نوجوانان نیز به طور چشمگیر در مساجد حضور داشته باشند و توجه به نماز به عنوان ستون دین مورد توجه قرار گرفته است.

وی در پایان سخنان خود گفت : این اردوی تفریحی-مهارتی دارای اهدافی است و با اجرای بازی‌ها و مسابقات استعدادها شکوفا شده و دانش آموزان به خودباوری می‌رسند و مربی نیز ویژگی‌ها و روحیات دانش آموز را شناسایی می‌کند.ودیگر اهداف این چنین اردوها، تقویت مسئولیت پذیری، ارتقای تعامل اجتماعی، الگوگیری از الگوهای ارزشی، صمیمیت میان دانش آموز و مربیان، مقابله با جنگ نرم دشمن از طریق الگو دهی و معرفی جلوه‌های عینی ایثار و مقاومت نیز ویژگی‌ها و اهداف این طرح را تشکیل می‌دهند و استعدادها شناسایی خواهد شد، برگزاری مسابقات علمی، طرح کتابخوانی، اردوهای یک روزه، استقرار روحانی در مدارس، گروه سرود با محوریت سرودهای انقلابی، مذهبی و بصیرتی، دسته عزاداری از مدرسه به مسجد، ساعات مطالعه درسی در مساجد، هیئت عزاداری، دسته شادی از مدرسه به مسجد از جمله برنامه‌های این طرح طی سال تحصیلی جاری است. و ما اگر پس از شش سال ۲۰ درصد دانش آموزان جذب مسجد شود به هدف مورد نظر دست پیدا کرده‌ایم و انشاء الله بتوانیم با اجرای مطلوب این طرح تدابیر امام خامنه ای (مدظله العالی) را پیاده نمائیم.

انتهای پیام/

خبرنگار: حسین بخشی

لینک کوتاه

برچسب ها