• تاریخ انتشار : شنبه 23 شهریور 1398 - 8:48
  • کد خبر : 29608
  • چاپ خبر
یادواره آبروی محله

یادواره شهید«آبروی محله» در زرند برگزار شد

یادواره شهید«آبروی محله» در زرند برگزار شد یادواره شهید جواد پوررشیدی با عنوان «آبروی محله» با هدف قدردانی از خانواده‌های شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و معرفی حماسه‌ها و فداکاری‌های شهیدان به نسل امروزی و به همت حوزه مقاومت حضرت ابالفضل (علیه السلام) سپاه زرند برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، همزمان با شام

یادواره شهید«آبروی محله» در زرند برگزار شد

یادواره شهید جواد پوررشیدی با عنوان «آبروی محله» با هدف قدردانی از خانواده‌های شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و معرفی حماسه‌ها و فداکاری‌های شهیدان به نسل امروزی و به همت حوزه مقاومت حضرت ابالفضل (علیه السلام) سپاه زرند برگزار شد.
یادواره آبروی محلهبه گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، همزمان با شام شهادت امام سجاد (علیه السلام) یادواره شهید«آبروی محله» سردار شهید جواد پوررشیدی در کنار منزل این شهید در زرند برگزار شد.
سرهنگ اکبر کردی فرمانده سپاه زرند در این مراسم گفت: یادواره «آبروی محله» با هدف قدردانی از خانواده‌های شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و معرفی حماسه‌ها و فداکاری‌های شهیدان به نسل امروزی یکی از با ارزش‌ترین و تأثیرگذارترین فعالیت‌های فرهنگی سپاه و بسیج است و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بدین معناست که راه و اهداف شهدا را خوب بشناسیم و آنرا ادامه دهیم.
وی افزود :طی سال‌های اخیر در تکریم مقام شهدا و تعالی فرهنگ ایثار و شهادت ، آیینی ارزشی با رنگ و بوی ایثار و شهادت در محله های شهر برگزار که مورد استقبال مردم واقع شده است.
فرمانده سپاه یادآور شد :باید نسل امروز بدانند ،اگرکوچه‌هایمان را به نام شهداء کردیم به این خاطر است که هرگاه آدرس منزلمان را می‌دهیم بدانیم از گذرگاه خون کدام شهید است که با آرامش به خانه می‌رسیم، ما آمده‌ایم تا بگوییم که فداکاری‌های شهیدان انقلاب در روح و باطن ما جای دارد و راه آنان هیچ‌وقت فراموش‌ نمی‌شود.
سرهنگ کردی در پایان سخنان خود افزود: کاری نکنیم که شرمند شهداء و خانواده شهداء شویم و با برخی برنامه های شاد دل مادران شهداء را خون کنیم ،وصیت نامه شهداء را مطالعه کنیم که شهداء از ما چه خواستند ،شهداء از ما خواستند از ولایت فقیه پیروی نمائیم ،سیره شهیدان را درزندگی پیاده کنیم وتنها راه سعادت و عاقبت به خیری من وشما،پیاده کردن سیره شهیدان در زندگی و ولایت مداری است .
در ادامه این مراسم حجت الاسلام نجفی راوی دفاع مقدس با تسلیت شهادت امام سجاد (علیه السلام) گفت : شهداء جایگاه خود دیدند و برای انجام وظیفه رفتند نه فقط برای بهشت جان خود را تقدیم کردند.
وی افزود :شهدای والامقام به مقام نصرت، معرفت و جاودانگی رسیدند ،شهدایی که عاشق و هدیه امام حسین (علیه السلام) بودند ،شهدایی که می دانستند حتی انجام یک گناه کوچک آنها را از قافله عقب می اندازد و ممکن است در معرکه بلغزند ،همانطور که در عاشورا عمر سعد و امویان لغزیدند و سر از تن فرزند زهرا (سلام الله علیها) جدا کردند.
راوی دفاع مقدس ویژگی های شهداء را ایثار،گذشت ،مقاومت ،بصیرت و ولایت مداری ،اتحاد و هبستگی واحدی الحسنیین برشمرد وافزود :همه ما خصوصا مسئولین وظیفه دارند که این ویژگی شهداء را درزندگی خود نهادینه کنند و اگر در زندگی پیاده کردیم می توانیم جلوی دشمن مقاومت و ایستادگی کنیم ،امروز برخی از خواص بی بصیرت دوباره حرف از سازش و مذاکره می زنند مگر شما چندسال مذاکره نکردید و چه گلی به سر این ملت زدید ،فردا باید در مقابل خون شهداء وخانواده شهداء جوابگو باشید.
حجت الاسلام نجفی در پایان سخنان خود یادآورشد :در ایام عزای امام حسین (علیه السلام) ما شور حسینی داریم و اما برخی از ما شعور حسینی نداریم ،اگر ولایت مدار هستیم باید در عمل ثابت کنیم نه اینکه مثل برخی افراد وخواص بی بصیرت شعار پیروی از ولایت بدهیم اما در عمل کار خود را انجام دهیم و دشمن امروز اصل ولایت را هدف قرار داده است .واز طریق فضای مجازی و از همه مهمتر جنگ نرم تلاش می کند تا با به هدفی که دارد برسد و یکی از جنگ های دیگر جنگ اقتصادی علیه این نظام و انقلاب است و باید با استقامت و مقاومتی که شهداء برای ما ترسیم کردند با دیگر نقشه دشمن را خنثی کنیم .
این مراسم با چندبرنامه فرهنگی و مدیحه سرایی همراه بود .
لازم به ذکر است سردار شهید جواد پور رشیدی متولد اول فروردین ۱۳۴۲ است داری ۲فرزند دختر است که در ۱۴خرداد۱۳۶۷ به درجه رفیع شهادت نائل گردید و بدن مطهرش مفقود الاثر و درسال ۱۳۷۷ پیکر مطهر این شهید به همراه دیگر همرزمان بازگشت و در گلزاری شهدای زرند به خاک سپرده شد.

یادواره آبروی محله

انتهای پیام/

خبرنگار  حسین بخشی

لینک کوتاه

برچسب ها