• تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مهر 1398 - 8:50
  • کد خبر : 29863
  • چاپ خبر

آغاز برداشت پسته از ۳۴ هزار هکتار باغات شهرستان زرند

آغاز برداشت پسته از ۳۴ هزار هکتار باغات شهرستان زرند فرماندار زرند گفت: برداشت پسته از ۳۴هزار هکتار باغات شهرستان زرندآغاز شد. به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، علی صادق زاده فرماندار زرند در بازدید از مراحل برداشت پسته و پایانه های فرآوری این محصول گفت: پسته شهرستان زرند از نظر طعم و رنگ و

آغاز برداشت پسته از ۳۴ هزار هکتار باغات شهرستان زرند

فرماندار زرند گفت: برداشت پسته از ۳۴هزار هکتار باغات شهرستان زرندآغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، علی صادق زاده فرماندار زرند در بازدید از مراحل برداشت پسته و پایانه های فرآوری این محصول گفت: پسته شهرستان زرند از نظر طعم و رنگ و مزه و درصد چربی مرغوبترین پسته در جهان است و پیش بینی می شود در مدت برداشت این محصول بیش از۲۰ هزار تن انواع پسته فندقی، کله قوچی، بادامی، ممتاز و احمد آقایی در شهرستان زرند توسط ۱۱۰ ترمینال تمام مکانیزه، ۴۶۰ ترمینال نیمه مکانیزه و ۵هزار۵۰۰ ترمینال سنتی برداشت و فرآوری شودو  حدود ۲هزار میلیارد تومان درآمد عاید کشاورزان می شود.

او با بیان اینکه پسته این شهرستان از نظر کیفیت رتبه اول را در استان دارد، افزود: از ۴۳هزار ۷۰۰ هکتار باغ پسته شهرستان، ۳۴ هزار هکتار بارور و مابقی غیربارور هستند.

او زمان برداشت پسته در شهرستان زرند را بیش از یکماه اعلام کرد و گفت: برای ۳۳۰ هزار نفر در مدت برداشت پسته شغل ایجاد می شود.

فرماندار زرند با اشاره به کم آبی منطقه، بر افزایش تولید در واحد سطح تاکید و کشاورزان را به رعایت توصیه های کارشناسان برای تولید محصول مرغوب سفارش کرد.

علی زارعی مدیر جهاد کشاورزی زرند هم از کشاورزان منطقه خواست برای جلوگیری از آفت افلاتوکسین تمامی توان خود را در فرآوری بهداشتی محصول پسته بکار گیرند تا جایگاه پسته را در بازارهای بین المللی حفظ نمایند.

به گفته وی در حال حاضر اکیپ های بهداشتی توسط کارشناسان جهاد کشاورزی و مرکز بهداشت بر کارگاه های فرآوری پسته نظارت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی زرند گفت: به منظور جلوگیری از سود جویی دلالان از کشاورزان منطقه خواست محصول پسته خود را به تدریج روانه باز نمایند تا باعث کاهش قیمتها و ضرر و زیان دسترنج یکساله آنها نشود.

وی از کشاورزان خواست در فصل برداشت ازسم پاشی باغات جدا خود داری نمایند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها