• تاریخ انتشار : یکشنبه 14 مهر 1398 - 14:03
  • کد خبر : 29930
  • چاپ خبر

صادرات تخم مرغ کشور از مرز ۲۰ هزار تن گذشت

صادرات تخم مرغ کشور از مرز ۲۰ هزار تن گذشت معاون پیشگیری و بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور گفت : با مهار ویروس آنفلوآنزا صادرات تخم مرغ از مرز ۲۰ هزار تن گذشت و رتبه هشتم دنیا را کسب کردیم. به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز ، علی صفر ماکنعلی امروز در همایش ۱۴ مهر روز

صادرات تخم مرغ کشور از مرز ۲۰ هزار تن گذشت

معاون پیشگیری و بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور گفت : با مهار ویروس آنفلوآنزا صادرات تخم مرغ از مرز ۲۰ هزار تن گذشت و رتبه هشتم دنیا را کسب کردیم.

به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز ، علی صفر ماکنعلی امروز در همایش ۱۴ مهر روز دامپزشکی در کرمان با اعلام این خبر گفت: هزار و سیصد کانون ویروس سرگردان کشور ۲ سال گذشته در ۴ نقطه از اکوسیستمهای ایران مدیریت و شیوع این ویروس مهار شد و پیش بینی شده با این اقدامات شاهد مهار ویروس از این به بعد باشیم .

وی همچنین عدم کنترل بیماری های دامهای کشور پاکستان و وجود عشایر و پراکندگی دامهای سبک در کشور را هم از جمله چالشهای سازمان دامپزشکی کشور عنوان کرد.

علی صفر ماکنعلی افزود :امابا برنامه ریزی ها صورت گرفته بیماریهای حوزه دام و طیور کنترل و اکنون کشور به بازار کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا نیز راه یافته و فرآورده های لبنی ، دامی و آبزیان به این کشورها صادر می شود .

استاندار نیز در این همایش با اشاره به لزوم کنترل مسایل بهداشتی و تب کریمه کنگو خواستار ایجاد قصابی های مدرن در شهرهای کوچک بدون کشتارگاه شد.

محمدجواد فدایی بر لزوم پلاک کوبی دامها نیز تاکید کرد و افزود : ضروریست فرصتهای شغلی مرتبط با دام برا ی اشتغالزایی در این زمینه نیز شناسایی شود.

وی همچنین با انتقاد از اینکه ۷۰ درصد واکسنهای مورد نیاز در حوزه دام ، وارداتی است گفت :امکان تولید ۹۶ درصد نیاز کشور در داخل وجود دارد و با این تولید می توان کشور را از وابستگی نجات داد .

مدیر کل دامپزشکی استان نیز در این همایش در خصوص اقدامات پیشگیرانه بیماری های دامی گفت: همه کشتارگاههای استان به پیش سردکن مجهز و برنامه پیش گیری از تب کریمه کنگو ۳ سال است در استان در حال اجراست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها