• تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 مهر 1398 - 9:29
  • کد خبر : 29972
  • چاپ خبر

۶درصد از کودکان شهرستان زرند در مهدهای این شهر در حال آموزش و فراگیری اصول قبل از مدرسه می باشند

۶درصد از کودکان شهرستان زرند در مهدهای این شهر در حال آموزش و فراگیری اصول قبل از مدرسه می باشند ابراهیمی رئیس اداره بهزیستی شهرستان زرند در آئین افتتاحیه مهدکودک روستائی: تنها ۶درصد از کودکان شهرستان زرند در مهدهای این شهر در حال آموزش و فراگیری اصول قبل از مدرسه می باشند. به گزارش پایگاه

۶درصد از کودکان شهرستان زرند در مهدهای این شهر در حال آموزش و فراگیری اصول قبل از مدرسه می باشند

ابراهیمی رئیس اداره بهزیستی شهرستان زرند در آئین افتتاحیه مهدکودک روستائی: تنها ۶درصد از کودکان شهرستان زرند در مهدهای این شهر در حال آموزش و فراگیری اصول قبل از مدرسه می باشند.

به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، طی مراسمی با حضور مهندس مهدلو شهردار زرند،حجت الاسلام والمسلمین ایزدی نماینده دفتر امام جمعه زرند ،دکتر محمدابراهیمی رئیس اداره بهزیستی و جمعی از اعضاء شورای روستای عبدل آباد مهدکودک این روستا افتتاح و همزمان طرح توزیع غذای گرم در مهدهای روستائی آغاز شد.

محمد ابراهیمی رئیس اداره بهزیستی در این آئین به برنامه این اداره در گسترش مهدهای کودک شهرستان در طی دو سال آینده اشاره کرد و گفت:در شهرستان زرند بالغ بر ۲۵ مهد وجود دارد که از این تعداد ۱۵مهد در روستاها و ۹مهد شهری و یک مهد در حومه این شهر در حال ارائه خدمت به کودکان می باشند .

ابراهیمی به تعداد ۱۸۰۰۰کودک زیر ۶ سال شهرستان اشاره کرد و گفت: تنها ۶درصد از کودکان شهرستان زرند در مهدهای این شهر در حال آموزش و فراگیری اصول قبل از مدرسه می باشند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان زرند با اعلام اینکه ۱۰۰۰نفر از کودکان زیر شش سال از خدمات مهدهای این اداره استفاده می کنند گفت: فراخوان افتتاح بیش از ۱۸مهد کودک دیگر به انجام رسیده است و این مهدها در مرحله دریافت جواز فعالیت می باشند.

این مقام مسئول توسعه کمی و کیفی مهدهای کودک، آموزش اصولی و مدرن و رشد همه جانبه شخصیت کودکان را از مهمترین اهداف این نهاد خدماتی دانست و گفت: یکی از دلایل کم بودن مکانهای آموزشی در روستاها و شهرستان زرند عدم وجود خانه های دارای استحکام بالا می باشد که این امر با توجه به زلزله خیز بودن شهرستان در اولویت کسب مجوز قرار دارد.

وی توزیع غذای گرم به صورت روزانه در بین کودکان روستاها را از طرح های مهم این اداره دانست و افزود: برای اجرای این طرح و به ازای هر کودک سازمان بهزیستی ۳۵۰۰تومان هزینه در نظر گرفته است.

وی افزود: در سال گذشته بالغ بر ۴۱۸نفر از کودکان از غذای گرم توزیع شده در مهدها استفاده نموده اند که پیش بینی می شود در سال جاری بیش از ۵۰۰نفر از کودکان از این امکانات استفاده نمایند .

وی در پایان به یکی دیگر از اقدامات مهم این سازمان اشاره کرد و گفت: تامین بخشی از هزینه های کودکان خانواده های بی بضاعت نیز در برنامه های این سازمان قرار دارد و برای هر نفر نیز بیش از ۴۵۰۰۰تومان هزینه در نظر گرفته شده است .

شایان ذکر است اجرای برنامه های فرهنگی و شعر خوانی از دیگر بخشهای این مراسم بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها