• تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 مهر 1398 - 8:58
  • کد خبر : 29986
  • چاپ خبر

عرضه پسته در بورس به نفع صادر کننده و کشاورز است

عرضه پسته در بورس به نفع صادر کننده و کشاورز است عضو اتحادیه صادرکنندگان خشکبار کشور گفت: عرضه پسته در بورس به نفع صادر کننده و کشاورز است و جهاد کشاورزی که دغدغه مباحث پسته را دارد باید به شکل‌گیری بورس این کالا کمک کند. به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، مظفر محمدی در نشست

عرضه پسته در بورس به نفع صادر کننده و کشاورز است

عضو اتحادیه صادرکنندگان خشکبار کشور گفت: عرضه پسته در بورس به نفع صادر کننده و کشاورز است و جهاد کشاورزی که دغدغه مباحث پسته را دارد باید به شکل‌گیری بورس این کالا کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، مظفر محمدی در نشست خبری با موضوع معاملات آتی پسته در بورس کالای ایران عنوان کرد: از دغدغه‌های کشاورزی و محصول پسته، تولید، آفات و کودهای شیمیایی و دیگری فروش محصولات است.

عضو اتاق بازرگانی کرمان و فعال بازار پسته ادامه داد: سال ۹۶ که محصول پسته استان خوب بود، چندین صادر کننده با مشکلات مالی برخورد کردند و پول کشاورز پرداخت نشد.

محمدی عنوان کرد: بورس کالا بر اساس وظیفه حکومی دولت ایجاد شده است و این دیدگاه که بورس منبع درآمدی برای خود ایجاد کرده اشتباه است.

وی خاطرنشان کرد: ورود به بورس در فروش پسته کمکی به کشاورزان است و در هیچ فرآیندی کشاورز با این تضمین از فروش محصول نمی‌رسد.

این عضو اتاق بازرگانی کرمان گفت: بورس کالا در این میان می‌تواند نقدینگی که در ابتدای فصل فروش پسته وارد بازار می‌شود و افت قیمتی را که به وجود می‌آورد، کنترل کرده و ثباتی در قیمت پسته شاهد باشیم.

محمدی ابراز داشت: معمولا چون محصول پسته از سوی دلال‌ها به مراتب جابه‌جا می‌شود، کیفیت پایین می‌آید و در نتیجه محصول با کیفیت پایین صادر شده و اعتبار ایران خدشه‌دار می‌شود.

عضو اتحادیه صادرکنندگان خشکبار کشور خاطرنشان کرد: بورس با توجه به انبارهایی که دارد و تضامینی که می‌دهد، هیچ فعل و انفعالی روی پسته صورت نمی‌گیرد و صادرکننده پسته را به صورت مستقیم از کشاورز تحویل گرفته و با استانداردهای بین‌المللی و کیفیت صادر می‌کنند.

وی گفت: عرضه پسته در بورس به نفع صادر کننده و کشاورز است و جهاد کشاورزی که دغدغه مباحث پسته را دارد باید به شکل‌گیری بورس این کالا کمک کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها