• تاریخ انتشار : شنبه 4 آبان 1398 - 22:29
  • کد خبر : 30166
  • چاپ خبر

کلید خوردن اولین وقف مشارکتی در زرند

کلید خوردن اولین وقف مشارکتی در زرند رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرند گفت: اولین وقف مشارکتی در شهرستان زرند کلید خورد. به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، حجت الاسلام قادری با اعلام این خبر افزود: اولین وقف مشارکتی در شهرستان زرند رقم خورد. او اظهار داشت: تولیت این موقوفه اداره اوقاف و

کلید خوردن اولین وقف مشارکتی در زرند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرند گفت: اولین وقف مشارکتی در شهرستان زرند کلید خورد.

به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، حجت الاسلام قادری با اعلام این خبر افزود: اولین وقف مشارکتی در شهرستان زرند رقم خورد.

او اظهار داشت: تولیت این موقوفه اداره اوقاف و امور خیریه و با نظارت مسئولین ارشد فرهنگی و اجرایی و قضایی با نیت فعالیتهای اجتماعی ، فرهنگی و اجرای فعالیت های عام المنفعه است.

او ادامه داد: وقف مشارکتی یکی از طرح های نوین سازمان اوقاف و امور خیریه برای هدایت سرمایه های خرد و تجمیع آنها با هدف انجام فعالیتعای بزرگ است، و در واقع وقف مشارکتی وقفیست که با هدف موضوعی مشترک و با مشارکت چند واقف انجام می شود و واقفان، با هر تعداد و با هر مقدار سرمایه می‌توانند در اینگونه وقف مشارکت نمایند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زرند در ادامه یکی از ویژگی های مهم وقف مشارکتی، گسترش فرهنگ وقف به تمامی سطوح درآمدی جامعه دانست، و اظهار کرد: افراد با هر سطح درآمدی میتوانند در کار نیک و خداپسندانه مشارکت کنند.

حجت الاسلام قادری همچنین از ثبت ۶ وقف جدید از سال گذشته تا کنون خبر داد و گفت: این تعداد وقف به ارزش بیش از ۴ میلیارد ریال  با نیت احداث آشپزخانه مسجد روستای علی آباد علیا ، ساخت مسجد و فاطمیه سیریز ، زمین پسته برای فعالیتهای فرهنگی امامزاده ابورضا مطهر آباد انجام شده است. بر اساس آخرین آمار، شهرستان زرند دارای افزون بر ۳۰۰ موقوفه و ۲۸۰ مسجد است.

رئیس اوقاف و امور خیریه زرند برگزاری همایش تجلیل از واقفان خیراندیش، محافل انس با قرآن، اجرای نیات واقفان، اهدا خون، کوهپیمایی ، رونمایی از گنبد امامزاده، افتتاح مجموعه فرهنگی آب باد ،  از جمله برنامه های دهه وقف در شهرستان زرند عنوان کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها