• تاریخ انتشار : دوشنبه 6 آبان 1398 - 10:02
  • کد خبر : 30181
  • چاپ خبر
رکورد تولید برق در زرند

پیشرفت ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی زرند

پیشرفت ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی زرند مجری طرح‌های نیروگاه‌های گازی کشور گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان زرند با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است و در سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد. به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، محمود صادقی مجری طرح‌های نیروگاه‌های گازی کشور در بازدید از روند احداث نیروگاه

پیشرفت ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی زرند

مجری طرح‌های نیروگاه‌های گازی کشور گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان زرند با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است و در سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

رکورد تولید برق در زرندبه گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، محمود صادقی مجری طرح‌های نیروگاه‌های گازی کشور در بازدید از روند احداث نیروگاه جدید شهرستان زرند گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان زرند با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

او گفت : نیروگاه سیکل ترکیبی زرند کرمان شامل دو واحد گازی و یک واحد بخار به ظرفیت ۴۸۰ مگاوات در حال ساخت است.

صادقی افزود: ظرفیت واحد‌های گاز این نیروگاه ۳۲۴ مگاوات و ظرفیت بخش بخار آن ۱۶۰ مگاوات است و برق تولیدی آن از طریق پست ۲۳۰ کیلو ولت به مدار برق کشور وارد خواهد شد.

مجری طرح‌های نیروگاه‌های گازی کشور اظهارداشت: هزینه احداث این نیروگاه بالغ بر۱۴ هزار میلیارد ریال است.

او هدف از اجرای این پروژه، را افزایش ظرفیت تولید برق منطقه و تامین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق کشور و همچنین کمک به افزایش پایداری شبکه، پاسخ به نیاز روزافزون رشد مصرف برق منطقه ناشی از گسترش صنایع محلی، توسعه کشاورزی و مصارف عمومی و خانگی، استفاده از حداکثر توان مهندسی داخل کشور و ارتقای دانش فنی در ساخت نیروگاه‌های حرارتی و اشتغالزایی عنوان کرد.

این نیروگاه در ۱۲ کیلومتری جاده زرند به کرمان و در زمینی به مساحت ۵۲ هکتار در حال احداث است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها