• تاریخ انتشار : دوشنبه 20 آبان 1398 - 9:57
  • کد خبر : 30392
  • چاپ خبر

موکول شدن طرح خاموشی موتور پمپ های کشاورزی به آذر ماه

موکول شدن طرح خاموشی موتور پمپ های کشاورزی به آذر ماه فرماندار زرند با بیان اینکه هر گونه تصمیم در خصوص خاموشی موتور پمپ های کشاورزی باید با در نظر گرفتن شرایط و رفاه حال کشاورزان صورت گیرد، از موکول شدن طرح خاموشی موتور پمپ ها از ماه جاری به ماه آینده خبر داد. به

موکول شدن طرح خاموشی موتور پمپ های کشاورزی به آذر ماه

فرماندار زرند با بیان اینکه هر گونه تصمیم در خصوص خاموشی موتور پمپ های کشاورزی باید با در نظر گرفتن شرایط و رفاه حال کشاورزان صورت گیرد، از موکول شدن طرح خاموشی موتور پمپ ها از ماه جاری به ماه آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، علی صادق زاده در شورای سازگاری با کم آبی و حفاظت از منابع آبی شهرستان گفت: با توجه به تقاضای مکرر کشاورزان، عقب بودن فصل برداشت محصول پسته امسال (۱۵ روز) به دلیل گرمای هوا، امکان تغذیه بهینه باغات و جلوگیری از وارد شدن هر گونه خسارت به محصول پسته سال آینده، در خصوص طرح خاموشی موتور پمپ ها در آبانماه باید تجدید نظر صورت گیرد.

فرماندار زرند در این راستا از خاموشی تمامی موتور پمپ های کشاورزی شهرستان از ۵ الی ۲۵ آذرماه به مدت ۲۰ روز خبر داد.

رئیس شورای حفاظت از منابع آب شهرستان یادآور شد: اگر شرایط آب و هوایی و میزان نزولات آسمانی در مدت خاموشی موتور پمپ ها قابل قبول و مطلوب باشد، در خصوص طولانی شدن مدت این طرح تصمیم جدیدی گرفته خواهد شد.

علی صادق زاده با اشاره به خاموشی بیش از ۵۲۰ حلقه چاه و موتور پمپ کشاورزی طی این مدت در زرند، افزود: پیش بینی می‌شود طی مدت ۲۰ روزه این طرح بیش از ۲۵ میلیون متر مکعب آب صرفه جویی شود.
فرماندار با تاکید بر اینکه خاموشی چاه‌های کشاورزی در سطح شهرستان میتواند تاثیر بسزایی در مرتفع نمودن موقت بحران آب داشته باشد، اظهار داشت: کشاورزان و مدیران عامل چاه‌های آب کشاورزی در این بازه زمانی، باید با اداره امور آبیاری همکاری و تعامل تنگاتنگ داشته باشند و با متخلفان و قانون گریزان به شدت برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه

برچسب ها