• تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آبان 1398 - 9:59
  • کد خبر : 30400
  • چاپ خبر

لزوم رعایت نکات ایمنی با فرارسیدن فصل سرما

لزوم رعایت نکات ایمنی با فرارسیدن فصل سرما با کاهش محسوس دما در فصل پاییز و استفاده خانواده‌ها از وسایل گرمایشی برای گرم نگهداشتن فضای منازل مسکونی خود، علاوه بر خطر آتش سوزی، خطر دیگری نیز جان خانواده‌ها را تهدید می‌کند و آن مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن است. به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، مسعود

لزوم رعایت نکات ایمنی با فرارسیدن فصل سرما

با کاهش محسوس دما در فصل پاییز و استفاده خانواده‌ها از وسایل گرمایشی برای گرم نگهداشتن فضای منازل مسکونی خود، علاوه بر خطر آتش سوزی، خطر دیگری نیز جان خانواده‌ها را تهدید می‌کند و آن مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن است.

به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، مسعود مومنی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرند در خصوص حوادث گاز گرفتگی در فصل سرما، گفت و با اعلام اینکه سعی داریم با آموزش و اطلاع رسانی های به موقع میزان حوادث را در سطح شهر به کمترین حد ممکن برسانیم .

مومنی فرد رعایت چند نکته کوچک را باعث بالارفتن ضریب ایمنی هر خانواده دانست و افزود: استفاده از لوله های فنری به دلیل انتشار منواکسید کربن ممنوع می باشد.

رئیس سازمان آتش نشانی استفاده ازکلاهک‌های استانداردِ اچ (H) و گالوانیزه با رعایت ارتفاع مناسب یک متر، عدم نصب آبگرمکن در حمام و روشن کردن شعله‌های اجاق گاز در آشپزخانه برای گرم نگه داشتن محیط داخل خانه،استفاده از افراد مجرب و کاربلد در راستای نصب و تعمیر وسایل گرمایشی را از مهمترین مواردیست که باید شهروندان رعایت کنند و گفت: هرگز نباید تمامی روزنه‌های جریان هوا در منزل و به‌ویژه اتاق خواب مسدود شود، زیرا این امر می تواند مشکلات زیادی را برای شهروندان بوجود اورد.

وی افزود: استفاده از شیلنگ فشار قوی و بست مناسب برای وصل کردن بخاری به لوله کشی ،عدم مجاورت شیلنگ های گاز در معرض حرارت ،اطمینان از صحیح سوختن گاز و سلامت بخاری مطمئن شوید، عدم تبدیل کردن بخاری و سایر وسایلی که با سوخت های دیگر مورد استفاده قرار می گیرند به وسایل گازسوز ،اطمینان از سلامت دودکش مربوط به بخاری، استفاده از دودکش و کلاهک مجزا و مجهز برای هر بخاری و یا سایر وسایل گاز سوز ، عدم مجاورت ظروف پلاستیکی و سایر اشیا قابل اشتعال درکنار بخاری ،اطمینان از سوخت بخاری به طور کامل از مواردیست که شهروندان باید به آن اهتمام ویژه نمایند .

وی افزود: بعد از فصل سرما بخاری را جمع آوری می کنید حتماً انتهای شیر را با درپوش مسدود نموده و در هنگام وصل مجدد از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

وی در پایان افزود: یکی از خطرات رایج وسایل گازسوز تولید گاز مونوکسید کربن است این گاز بی رنگ و بی بو می باشد که در صورت نفوذ آن در منزل می تواند منجر به مسمومیت و خفگی و خسارات جبران ناپذیری گردد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها