• تاریخ انتشار : دوشنبه 20 آبان 1398 - 20:30
  • کد خبر : 30403
  • چاپ خبر

انتقال آب دریا برای مصارف صنعتی کشور

انتقال آب دریا برای مصارف صنعتی کشور اردکانیان گفت: مسئله تامین آب شرب در همه جای دنیا بویژه در قسمت فلات مرکزی بسیار حائز اهمیت است که در آینده نزدیک برای تامین آب صنعت از دریا و برای تامین آب شرب نیز از منابع دولت برای افق ۱۴۲۵ تامین خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری

انتقال آب دریا برای مصارف صنعتی کشور

اردکانیان گفت: مسئله تامین آب شرب در همه جای دنیا بویژه در قسمت فلات مرکزی بسیار حائز اهمیت است که در آینده نزدیک برای تامین آب صنعت از دریا و برای تامین آب شرب نیز از منابع دولت برای افق ۱۴۲۵ تامین خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، جلسه شورای اداری شهرستان زرند با عنوان بررسی مسائل صنعت آب و برق در سالن اجتماعات کارخانه کک سازی زرند با حضور وزیر نیرو و هیئت همراه، ائمه جمعه زرند و ریحان‌شهر، نماینده مردم شهرستان زرند و کوهبنان، فرمانداران شهرستان‌های زرند و کوهبنان، مدیران عامل صنعت آب و برق استان و مدیران اجرایی و قضایی شهرستان زرند برگزار شد.

رضا اردکانیان وزیر نیرو در جلسه شورای اداری مشترک شهرستان زرند و کوهبنان گفت: سعی ما در شرایط فعلی و با توجه به محدودیت‌ها و کاهش دشواری‌ها، ایجاد اشتغال، حفظ حیات موجودات زنده و زیرساخت‌های عمرانی و تدارک برنامه بلندمدت در زمینه آب و برق است.

او افزود: در زمینه آب شرب اقداماتی انجام شده است و کلنگ زنی امروز نیز در همین راستا بوده است.

اردکانیان بیان داشت: تلاش‌ها در زمینه تامین آب و برق پایدار نتیجه بخش بوده است.

او افزود: در استان کرمان به طور کلی ۵۴ پروژه عمده آب و برق و آب و فاضلاب با سرمایه گذاری و اعتبار‌ی بالغ بر هیجده هزار میلیارد و دویست هزار تومان در دست اجرا است که بخشی هزینه شده است و سهم وزارت نیرو هزار هشتصد میلیارد تومان است که افتتاح می‌شوند.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه این پروژه‌ها شامل واحد بخار، نیروگاه سیکل ترکیبی گوهران و تعدادی پروژه برق نیروگاه‌های خورشیدی، است، افزود: تصفیه خانه آب و فاضلاب که عملیات اجرایی آن امروز آغاز شد، ظرف سه سال به بهره برداری می‌رسد.

او گفت: پویش الف ب ایران به معنی حرکت دسته جمعی از نیمه سال آغاز شد و هر هفته، در یک استان ۲۲۷ پروژه،۳۳ هزار میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

تلاش‌ها در زمینه تامین آب و برق پایدار نتیجه بخش بوده است.

انتهای پیام/

خبرنگار: ایمان ترکزاده

لینک کوتاه

برچسب ها