• تاریخ انتشار : جمعه 8 آذر 1398 - 10:33
  • کد خبر : 30642
  • چاپ خبر

همایش ائمه جمعه و جماعات هئیت امنا مساجد و فرماندهان حوزه و پایگاه مقاومت شهرستان زرند برگزار شد

همایش ائمه جمعه و جماعات هئیت امنا مساجد و فرماندهان حوزه و پایگاه مقاومت شهرستان زرند برگزار شد همایش ائمه جمعه و جماعات و هئیت امنا مساجد شهرستان زرند و فرماندهان حوزه و پایگاه مقاومت ، با حضور جمعی از مسئولین در مسجد علی بن ابی طالب (علیه السلام) برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری

همایش ائمه جمعه و جماعات هئیت امنا مساجد و فرماندهان حوزه و پایگاه مقاومت شهرستان زرند برگزار شد

همایش ائمه جمعه و جماعات و هئیت امنا مساجد شهرستان زرند و فرماندهان حوزه و پایگاه مقاومت ، با حضور جمعی از مسئولین در مسجد علی بن ابی طالب (علیه السلام) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، همایش ائمه جمعه و جماعات وهئیت امنا مساجد شهرستان زرند و فرماندهان حوزه و پایگاه مقاومت ،صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین رضایی مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه ثارالله استان کرمان وجمعی از مسئولین در مسجد علی بن ابی طالب (علیه السلام) برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم سرهنگ پاسدار اکبر کردی فرمانده سپاه زرند با تقدیر و تشکر از حضور ائمه جماعات مساجد، هئیت امنا و فرماندهان حوزه و پایگاه مقاومت گفت :انقلاب ها همه از یک جایی شروع شد و انقلاب ما از مساجد شروع شد .نباید این سنگر خالی شود و متولی ما بسیج باشد خیلی از مشکلات ما حل خواهد شد.

وی با اشاره به سخن امام خامنه ای (مدظله العالی) که فرمودند متولی مساجد بسیج هستند، افزود : بنابه فرمایش دیروز معظم له متولی اصلی مساجد بسیج است و خود امام جماعت و روحانی که در آن مسجد است ، یکی از بسیجیان فعال ودر لوای بسیجی و پایگاه بسیج با لباس پیامبر (صل الله علیه وآله وسلم) کنار پایگاه متولی آن مسجد می شود و مسجد فعالیتش بیشتر خواهد بود و این کار بسته به عملکرد شما در ائمه محترم جماعت در مساجد دارد .

وی هدف از برگزاری این جلسه تقدیر و تشکر از زحمات شما بزرگوان که در طول سال برنامه های مختلفی را با همکاری پایگاه مقاومت وهئیت امنا انجام می دهید ، و ان شاالله هرچه خداوند صلاح دید در دنیا و آخرت به همه ما عنایت فرماید .

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین رضایی مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه ثارالله استان کرمان گفت :دغدغه ما این است مساجد ما خالی است و مساجد ما انقلابی هستند باید انقلابی تر شوند و اگر مسجدی ۱۰صف جوان و۵۰ بچه دارد این مسجد پویا است و اگر امروز جوانان ما به مسجد نمی آیند اشکال کار در خودمان است که نتوانسته ایم آنها را جذب نمائیم.

وی افزود :امروز بسیج برنامه های خوبی را برای مساجد قرار داده است که یکی از این برنامه ها طرح شهید بهنام محمدی است که سه ضلع آن مسجد، مدرسه و منزل است و اینجا نقش مهمی که بسیج وبسیجان دارند یک پل ارتباطی از مسجد بزنند به مدرسه و دانش آموزانی که در مدرسه هستند به سمت و سوی مسجد هدایت و با اولیای این دانش آموزان یک ارتباط دوستان بگیرند والدین هم خود به مساجد بیایند و ه فرزندان خود را تشویق کنند به سمت مسجد بیایند علت اینکه این اتفاق نمی افتد به خاطر این است ما انگیزه نداریم، اول انقلاب مساجد ما محل اعزام جوانان به سمت جبهه هابودند .

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه ثارالله استان افزود : جنگ امروز ما جنگ نرم است آن روز جنگ سخت بود و در جنگ نرم خانواده ما دغدغه دارند. ویکی از دغدغه های خانواده فضای مجازی است که جوانان ونوجوانان ،مسجدی وغیر مسجدی رابه سمت وسوی خود می برد .وما چه می کنیم ،ما باید دنبال این باشیم که جوان ما کجاست جوان ونوجوان خودمان را به سمت مساجد هدایت نمائیم .

وی در ادامه به روایتی از پیامبر اکرم (صل الله علیه وآله وسلم) اشاره نمود و افزود : پیامبر اکرم (صل الله علیه وآله وسلم) به حضرت علی (علیه السلام) فرمودند : یا علی اگر می خواهی قلبت نورانی شود ۵ کار در انجام بده، اول :علی جان سوره توحید را بخوان ،یعنی قرآن،دوم: کم حرف بزن ،سوم : همنیشنی با علما،چهارم: نماز شب بخوان و پنجم: هرکاری داری در مسجد انجام بده .و آیاما این کار را انجام می دهیم . و امروز ارتباط جوان ما با قرآن کریم چطور است وچه کسی باید جوان ونوجوان ما را با قران کریم آشنا کند ،غیر از ائمه جمعه وجماعات وشما نگاه کنید در مساجد پیش نماز داریم و یک وقت امام جماعت مسجد داریم وما دنبال این هستیم که امام جماعت مسجد ،امام جماعت محله باشد وآیا امام جماعت ما در محله این کار را انجام می دهد و آیا طرح خونه به خونه را در آن منطقه انجام می دهد و به خانوادها سرکشی می کند و جویای احوال جوانان ونوجونان محله می شود ،اگر این کار را انجام داد می شود امام جماعت یک مسجد و محله واین مسجد پویایی خواهد بود واگر این کار را انجام ندهد یک پیش نماز خواهد بود.

حجت الاسلام رضایی در پایان یادآور شد :امروز انقلاب و نظام ما حساس است ودشمن از هرگوشه ای که بتواند وارد می شود وامروز دشمن به سمت جوان و نوجوان و مساجد به سمت سپاه وبسیج حمله کرده  وچرا ما دشمن سپاه را تحریم می کند و دشمن می داند که اگر سپاه نباشد انقلاب نیست ودر این جا نقش ما که همه بسیجی هستیم حساس است وتفکر همه ما بسیجی باشد ،تفکر بسیجی یعنی از جان و مال و از همه وجود از انقلاب ،نظام ولایت دفاع کردن است ودر این راه سرمایه گزاری کنیم و در همه صحنه ها حاضر باشیم واگر بخواهیم جوان ونوجوان را جذب کنیم،اخلاق خودمان را حسنه کنیم وخود ما اهل عمل باشیم ،رفتار و کردار ما الگو باشد ،همه کارهای ما در مساجد باشد ، متاسفانه مساجد ما فقط مراسم ختم در آن گرفته می شود، باید مراسم عقد و عروسی وتجمع ما در مساجد باشد ونکته پایانی، اینکه ارکان مساجد همه با هم اتحاد ویکپارچگی داشته باشیم باشد واگر به این مرحله رسیدیم آن وقت مسجد انقلابی وپویایی خواهیم داشت .

در ادامه این همایش حجت الاسلام محمد ایزدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه زرند حضوربسیج را در همه عرصه های فرهنگی ،علمی ، امنیتی، سیاسی ،اقتصادی سرنوشت ساز عنوان نمود وافزود :بسیج همه جا حضور دارد در آن زمان در دفاع مقدس اگر بسیج نبود سرنوشت جنگ طور دیگری رقم می خورد .و امروز در جنگ نرم دشمن وهمه عرصه ها این سپاه و بسیج است که در صف مقدم قرار دارد.

وی در ادامه به توطئه دشمنان در جنگ فرهنگی ونرم اشاره نمود و افزود : دشمنان این انقلاب ونظام از اول پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال این بودند جلوی پیشرفت این نظام و انقلاب و ولایت را بگیرند اما در طول چهل سال که از پیروزی نظام جمهوری اسلامی وتاسیس بسیج می گذرد به هدف خود نرسیدند و یک روز جنگ سخت را علیه ملت به راه اندختند وامروز ازطریق جنگ فرهنگی و جنگ نرم و تحریم اقتصادی که ما باید بیش از گذشته مراقب و مواظب باشیم و امام خامنه ای مدظله العالی همه راه کارها را در گام دوم انقلاب برای ما بیان کردند وتنها راه برون رفت از همه مشکلات این است که نگاه همه مدیران ومسئولین ما باید به درون باشد نه بیرون ،وبا اقتصاد مقاومتی ،انقلابی باشیم ،انقلابی عمل کنیم وانقلابی دفاع کنیم که راه حل همه مشکلات ما در کشور خواهد بود وبدانیم که بزرگترین منکر ما امروز استکباراست وتلاش کنیم تا دشمن به اهداف خود نرسد .

در پایان این مراسم از ائمه جماعت ،هیئت امناوفرمانده پایگاه مقاومت فعال مساجدشهرستان زرند با اهداء لوح تقدیر وهدیه ای تجلیل بعمل آمد .

انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود