• تاریخ انتشار : یکشنبه 10 آذر 1398 - 11:52
  • کد خبر : 30676
  • چاپ خبر

صلح ۳۰۰ مورد اختلاف با تشکیل اورژانس قضایی در زرند

صلح ۳۰۰ مورد اختلاف با تشکیل اورژانس قضایی در زرند دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: با تشکیل اورژانس قضایی در زرند، ۳۰۰ مورد اختلاف و نزاع با صلح و سازش به پایان رسیده است. به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، سید مهدی قویدل دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: از ابتدای تشکیل

صلح ۳۰۰ مورد اختلاف با تشکیل اورژانس قضایی در زرند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: با تشکیل اورژانس قضایی در زرند، ۳۰۰ مورد اختلاف و نزاع با صلح و سازش به پایان رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری زرند نیوز، سید مهدی قویدل دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: از ابتدای تشکیل اورژانس قضایی در شهرستان زرند، ۴۱۳ فقره شکایت به این واحد سازش ارسال شده که ۳۰۰ فقره از این شکایت‌ها با صلح و سازش و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای به پایان رسیده اند.

او در تشریح عملکرد و شیوه کار اورژانس قضایی و واحد سازش دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زرند بیان داشت: اعضای اورژانس قضایی همراه با پلیس به محل اعلام وقوع جرم اعزام و تا حد امکان در همان محل، سعی در صلح بین دو طرف می‌کنند و مقدمات صلح و سازش را فراهم می‌آورند.

قویدل گفت: در جامعه کنونی، موضوع عدالت کیفری برای کاهش جرائم و کاهش جمعیت کیفری به تنهایی کار ساز نبوده و کارشناسان، جامعه شناسان و جرم شناسان معتقدند در کنار عدالت کیفری، باید عدالت ترمیمی با نگاه اصلاح گرایانه و مشارکت‌های اجتماع محور در دستور کار قرار گیرد.

او افزود: به منظور تحقق و اجرایی نمودن امر پیشگیری در تکمیل بحث قضا زدایی و در راستای سیاست‌های کلان قوه قضاییه و تاکیدات آیت الله رییسی، ریاست قوه قضاییه مبنی بر کاهش ورودی پرونده ها، طرح اورژانس سازش در دادسرای عمومی و انقلاب زرند از خرداد امسال در این شهرستان اجرایی شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرندبیان داشت: در این طرح، شکایت‌های قابل گذشت، قبل از تشریفات قانونی و پیش از پرداخت هرگونه هزینه دادرسی از سوی شکات به واحد سازش دادسرا هدایت می‌شوند و در آنجا اقدامات لازم برای ایجاد صلح و سازش با قید فوریت انجام می‌پذیرد.

او تصریح کرد: تیم سازش متشکل از افسران مجرب پلیس، اعضای باتجربه شورا‌های حل اختلاف، یکی از روحانیون و معتمدان و متنفذان محلی است که به موضوع ورود می‌کنند و اکثر پرونده‌ها را بدون مداخله کیفری و با مشارکت مشاوران به صلح و سازش ختم می‌کنند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه

برچسب ها