• تاریخ انتشار : جمعه 2 خرداد 1399 - 14:46
  • کد خبر : 30875
  • چاپ خبر

برداشت گل محمدی از گلستان‌های دشتخاک

قلی زاده کارشناس جهاد کشاورزی شهرستان زرند از آغاز برداشت گل محمدی از ۱۲هکتار گلستان‌های دهستان دشتخاک و مزارع مسجد ابوالفضل (ع) دو راهی سربنان خبر داد. او‌گفت: دهستان دشتخاک از مناطق مستعد کشت گل محمدی بوده و در سال جاری سطح زیر کشت این محصول نیاز کم آبی ۲هکتار افزایش یافته است و کشاورزان منطقه چند سالی

قلی زاده کارشناس جهاد کشاورزی شهرستان زرند از آغاز برداشت گل محمدی از ۱۲هکتار گلستان‌های دهستان دشتخاک و مزارع مسجد ابوالفضل (ع) دو راهی سربنان خبر داد.

او‌گفت: دهستان دشتخاک از مناطق مستعد کشت گل محمدی بوده و در سال جاری سطح زیر کشت این محصول نیاز کم آبی ۲هکتار افزایش یافته است و کشاورزان منطقه چند سالی است اقدام به کشت و افزایش سطح زیر کشت گل محمدی را کرده اند.

قلی زاده برداشت گل محمدی در هر هکتار را بین یک تا یک و نیم تن اعلام کرد و افزود : زمان برداشت گل محمدی اشتغال قابل توجهی برای روستائیان منطقه ایجاد شده است و درآمد زایی خوبی هم دارد.

حجت الاسلام قادری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زرند هم گفت: با همکاری کارشناسان جهاد کشاورزی زرند ۲و نیم هکتار از زمین‌های متعلق به مسجد ابوالفضل (ع) دو راهی سربنان که سال‌ها بلا استفاده بوده اند ، زیر کشت گل محمدی قرار گرفته و اولین برداشت گل محمدی از گلستان‌های مربوط به این مکان آغاز شده است که درآمد حاصله صرف برنامه‌های فرهنگی مسجد و شهدای گمنام این مکان مقدس می شود.

انتهای پیام/ی

باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه

برچسب ها